Pe aceeași temă
"Trec clasa a XII-a la Colegiul Național de Informatică 'Tudor Vianu' din Capitală. Matematica mă ajută să am un viitor, probabil că voi face o știință exactă, informatica. E frumos să vezi cum progresezi. E și o pasiune a mea și atunci nu resimt efortul. Din clasa a V-a particip la olimpiada națională în fiecare an, a fost un fel de tradiție pentru mine. Acum a fost prima internațională", se prezintă Mihnea Ocian, care plănuiește să ajungă student în Anglia. Ar vrea să studieze computer science în Anglia, ia în calcul să plece, întrucât, consideră tânărul, are mai multe oportunități acolo, oamenii cu care intră în contact au pasiuni comune. Dincolo de renumele facultății.
"Cred că la Cambridge, dar nu sunt încă sigur, în toamna acestui an trebuie să mă decid. Aceasta ar fi ținta. Părinții mă susțin, le pare rău că voi pleca, pentru că suntem apropiați și atașați, dar își dau seama că pentru mine e mai bine. Mă susțin și moral, și logistic, cum pot ei. Profesorii m-au încurajat, sunt mândri de mine, bănuiesc", spune Mihnea.
Își amintește că atunci când era mai mic, după primele olimpiade naționale, profesorii arătau mai multă încântare, însă pe măsură ce a crescut, entuziasmul acestora nu a mai fost la fel, sau cel puțin nu s-au manifestat."Când ne-am întors de la Olimpiada Internațională din Brazilia, am fost așteptați de doi profesori care au fost și cu lotul în Brazilia, dar s-au întors mai repede. Atât", mai spune olimpicul.
Nu a făcut sport de performanță, dar joacă tenis și fotbal.
"Mă duc la concerte, am fost și la Untold. Anul acesta au fost poate momente când prietenii s-au dus la film și eu... Am prieteni din mai multe domenii. (...) În vară, am fost într-o tabără de o lună în America, înainte de olimpiada internațională, unde m-am pregătit cu americanii, eu cu încă un coleg. Societatea de Științe Matematice din România a primit o invitație de la societatea americană să trimită doi elevi. După ultimele trei baraje, eram pe locul doi și au decis să trimită primii doi elevi la momentul respectiv, lotul internațional nu era definitivat, dar trebuia să ia o decizie pe moment. (...) A fost o experiență interesantă. Sunt copii cu alte preocupări sociale, dar am avut ce să învăț de la ei, erau buni la matematică, foarte deștepți", a mai spus el.
Dacă mâine s-ar întâlni cu ministrul Educației, i-ar spune că sistemul educațional românesc este prea încărcat
"Să nu mai facă manual de sport (râde). Să nu mai fie atâta birocrație. Sunt multe proceduri la profesori, aceștia trebuie să noteze toate chestiile într-un tabel și apoi în altul. Plus programa, care este prea încărcată. Să nu mai fie atât de încărcat sistemul educațional, toate materiile. Și la matematică sunt noțiuni care nu ne trebuie, mă rog, poate mie îmi trebuie. Dar unui copil care este bun la matematică, dar care nu vrea să facă ceva în viitor în domeniul ăsta nu-i sunt necesare. Și asta nu-i doar la matematică, ci și la fizică, la chimie, istorie. Mult prea multă informație. Materiile ar trebui scuturate. Mai ales dacă noi vrem matematică, să nu mai fim obligați să învățăm cot la cot cu ceilalți restul materiilor. (...) Sunt prea multe informații în plus. Sunt atât de multe chestii de schimbat, ar trebui din temelie schimbat totul. (...) Manualul unic nu este o soluție, tocmai asta e și ideea, să fie mai multe opțiuni, să existe libertatea de a alege" — acestea sunt recomandările olimpicului către ministrul Pop.
interviul integral acordat Agerpres, aici