Ministrul Sorin Cîmpeanu: 20% dintre elevi nu au ridicat tabletele. Unii nu au deloc, alții au 2-3

Redactia | 07.01.2021

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, estimează că 20 la sută dintre elevi nu au ridicat tabletele promise de minister, fie pentru că nu au știut, fie pentru că nu au mai avut nevoie.

Pe aceeași temă

Despre modul în care decurge școala online, Cîmpeanu spune că sunt județe care au raportat că în proporție de 90% totul decurge perfect, ceea ce nu crede: "Insist pentru raportări reale".

El a afirmat că sistemul de educaţie din România are probleme în ceea ce priveşte performanţa, dar mai importate sunt problemele legate de lipsa unui acces echitabil la educaţie, în acest context spunând că problemele din ultima perioadă trebuie evaluate din punctul de vedere al materiei asimilate de elevi, nu din perspectiva materiei predate de profesori.

De asemenea, potrivit acestuia, există un număr mare de elevi care se află în situaţia de a nu li se încheia mediile la finalul primului semestru și au fost cerute din teritoriu raportări cu privire la cauzele care au dus la aceste situaţii.

”Mă bazez pe... insist pentru raportări reale, pentru că am văzut raportări din judeţe în care 92 – 96% s-a derulat perfect învăţământul online, lucru pe care am afirmat clar: nu îl cred. Dacă ar fi fost să fie aşa, nu am mai fi avut acum nicio problemă şi de asta am cerut aceste raportări împreună cu cauzele care au generat un număr mare de elevi aflaţi în risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe parcursul primului semestru”, a adăugat ministrul Educaţiei, citat de News.ro.


Întrebat miercuri seară, la Digi 24, dacă Ministerul Educației a reușit să distribuie toate cele 250.000 de tablete promise elevilor pentru școala online, Cîmpeanu a spus că acum au fost distribuite toate, dar asta nu înseamnă că au și ajuns la elevi. „Există un stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi şi de părinţi, spre exemplu. Voi cere o raportare exactă, dar estimez că până în 20%, ceea ce înseamnă un procent foarte mare. Unii nu le-au ridicat pentru că nu au ştiut, alţii pentru că nu au avut nevoie. Există situaţii, din păcate, în care acelaşi copil a primit două, sau chiar trei tablete, una de la minister, una de la primărie, una de la nu ştiu ce sponsor, în timp ce alţi copii nu au primit niciuna. Există o inechitate foarte pronunţată, lucrurile au fost amestecate, au venit foarte rapid unele peste altele, este o situaţie care trebuie să fie reglată cu cap şi cu responsabilitate."

Acțiunile remediale sunt necesare pentru elevi, “nu numai pentru cei care susțin examenele naționale” și “am fost de acord că este de recuperat”, a declarat ministrul Educației. “Recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic”, a anunțat Cîmpeanu în cadrul unei declarații de presă susținute după ce s-a întâlnit cu sindicatele din învățământ, cu asociațiile de studenți, elevi și părinți.

Principalele declarații:

  • Măsurile agreate cu cele 3 federații sindicale: s-a reiterat dorința de deschidere a semestrului II în 8 februarie, sub rezerva evolutiei epidemiologice, intelegandu-se importanta protectiei starii de sanatate a profesorilor si elevilor, a diminuarii riscurilor, dar si a necesitatii organizării unor actiuni remediale.

  • Elaborarea unei tematici de examen corelată cu ce s-a predat și asimilat de către elevi

  • S-a subliniat importanța acțiunilor remediale, nu numai pentru cei care sustin examenele nationale. Am fost de acord că este de recuperat, iar recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecarui cadru didactic

  • Se sustine dezvoltarea unei tematici corelată cu ceea ce s-a predat și s-a asimilat de către elevi

  • S-a discutat importanta celor mai eficiente masuri de profesionalizare a managementului școlilor, un lucru deosebit de important. S-au avut în vedere mai multe variante, rezultatul trebuie sa fie diminuarea la maximum posibil a influentelor de natura politica

  • Importanța finanțării cercetării în universități și asigurarea resurselor

  • Consiliul Național al Elevilor susține bursele, Ministerul Educației la fel. Printr-o HG s-a instituit cuantum minim 100 de lei, acesta va trebuie să aibă susținere financiară în bugetul educației – 530 milioane de lei. Anul acesta, cuantumul total a fost de 270 milioane de lei, jumătate din ceea ce ne propunem. Jumătate au fost burse destinate elevilor din București.

  • S-a luat în considerare transportul elevilor – soluția e de solicitare a reglementării prin ANRSC a unor tarife maximale, astfel încât acea parte de servicii de transport nereglementat să fie reglementată pentru a putea fi decontată.

  • Planurile cadru pentru liceu – Știți că există puncte de vedere diferite, este nevoie de timp pentru a fi armonizate. Au o formă perfectibilă.

  • O flexibilizare a planurile cadru mai ales pentru clasele a XI-a și a XII-a.

  • Identificarea unui numitor comun privind metodologia unui feedback semestrial.

  • Susținerea examenelor naționale cu prezență fizică, la datele stabilite, pe baza unei materii adaptate, susținerea unei evaluări pentru a avea acțiuni remediale din timp.

  • Am agreat cu elevii că nu vom exclude niciun scenariu pentru deschiderea în al doilea semestru.

  • Ca urmare a întâlnirii cu federația asociațiilor de părinți: Susținerea unor evaluări premergătoare examenelor naționale în vederea realizării planurilor remediale

  • Se dorește consolidarea cadrului legal care sa faciliteze un dialog intre scoala si societatea civila

  • S-a reiterat dorința de deschidere a școlilor în 8 februarie

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22