Pe aceeași temă
UPDATE - La scurt timp de la comunicatul ministrului, compania CFR a anunțat că directorul interimar Marius Chiper și-a dat demisia „din motive personale”.
„În legătură cu dl. Chiper, problemele întârzierii trenurilor nu sunt în primul rând datorită faptului că materialul rulant este învechit. Sunt datorită infrastructurii care provoacă aceste întârzieri. De aceea dânsul astăzi a fost demis. Nu pot să înțeleg cum, de exemplu, pe calea ferată București-Constanța, în care s-au investit sute de milioane de euro pentru a fi modernizată și care este cea mai modernă cale ferată din România, într-o zi frumoasă, cu 20 de grade afară, trenul întârzie zeci de minute”, a explicat Felix Stroe după o călătorie cu trenul la Deva.
Ulterior acestor declarații a venit și un comunicat de la Ministerul Transporturilor:
„Ministrul Transporturilor a decis schimbarea din funcție a Directorului General al CFR Infrastructură, Marius Marian Chiper. Decizia de astăzi a apărut ca urmare a analizei efectuate de către ministru încă de la preluarea mandatului. În urma analizei activității a reieșit proasta administrare și gestionare a rețelei de cale ferată, a întârzierilor nejustificate și neanunțate la timp călătorilor, dar și a situației din cadrul CFR Infrastructură. Calea ferată trebuie revitalizată. Nu tolerez întârzierile nejustificate, proasta gestionare a infrastructurii CFR și lipsa de respect față de călători. Decizia schimbării conducerii CFR Infrastructură vreau să fie un prim semnal că lucrurile nu mai pot continua în aceasta manieră. Funcționarii sunt în slujba cetățenilor și nu invers, acesta este un crez la care nu voi renunța. CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a țării și aș vrea sa îi readuc faima de odinioară.”
Marius Marian Chiper era director interimar la CFR din 2015.
Ministrul a spus că nu poate tolera "lipsa de respect față de cetățeni" și că va avea o întâlnire, la sediul ministerului, cu personalul responsabil din infrastructura feroviară, căruia îi va atrage atenția asupra problemelor din sistem, transmite Agerpres.
"Nu facem demiteri ca să facem loc pentru alții. (...) Nu se poate să tolerăm lipsa de respect față de cetățeni. Eu nu voi tolera, toleranța este zero. Problemele întârzierii trenurilor nu sunt datorate faptului că materialul rulant este învechit. Sunt datorate infrastructurii, care provoacă aceste întârzieri. De aceea, dânsul (Chiper — n.r.) a fost demis astăzi. Nu pot să înțeleg cum pe calea ferată București-Constanța, în care s-au investit sute de milioane de euro pentru a fi modernizată și este cea mai modernă din România, trenul trebuie să întârzie zeci de minute, decât ca și lipsă de organizare, de preocupare, de exigență a conducătorului respectiv. I-am atras atenția domnului Chiper, ieri, la ministerul Transporturilor. Culmea, știa că vin la Deva și totuși acest tren a întârziat o oră. Și nu a întârziat o oră azi, întârzie în fiecare zi. (...) Când o să vină viscolele, ce o să ne facem?", a spus ministrul Transporturilor.
Context
- Șeful Garii de Nord și al CFR București, schimbați din funcție de Felix Stroe
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe a decis luni schimbarea din functie a directorului Regionalei Cai Ferate Bucuresti si a sefului Garii de Nord. Ministrul Transporturilor s-a declarat total nemultumit de modul de administrare si de intretinere al Garii de Nord.
Stroe i-a demis și pe cei doi reprezentanti ai Regionalei de Cai Ferate Bucuresti: Laurentiu Maraloi, directorul Regionalei CF Bucuresti si Mihai Candea, seful Garii de Nord, anunta Ministerul Transporturilor, într-un comunicat remis presei.
Inlocuitorii legali ai celor doi vor asigura, in perioada urmatoare, conducerea celor doua entitati.
Marcel Pioaru, Seful Serviciului de Siguranta a Circulatiei va asigura coordonarea activitatii Regionalei CF Bucuresti iar Mihai Tanase, Seful adjunct Gara de Nord, va conduce provizoriu activitatea in statia Bucuresti Nord,