Nicuşor Dan: Incendiul din Bamboo arată de ce nu trebuie dezincriminat abuzul în serviciu

E.b. | 22.01.2017

Nicuşor Dan, preşedintele USR, consideră că incendiul din clubul Bamboo relevă importanţa unor proceduri administrative clare, precum şi importanţa mecanismului de abuz în serviciu pe care majoritatea vrea „să îl mutileze” prin ordonanţe.

Pe aceeași temă

 

Incendiul din clubul Bamboo (ca si cel din Colectiv) releva doua aspecte: 1) importanta unor proceduri administrative clare, inclusiv sanctiuni si cine le dispune si 2) importanta mecanismului de abuz in serviciu, pe care majoritatea vrea sa il mutileze prin ordonantele de zilele astea. Urmeaza o explicatie mai lunga cu mecanismul administrativ deficitar si cum se poate corecta, scrie Nicuşor Dan pe pagina sa de Facebook.

 

Clubul Bamboo nu avea autorizatie de functionare. Politia Locala Sector 2 trebuia sa dispuna inchiderea activitatii pana la obtinerea autorizatiei de functionare.

 

Cand Politia Locala nu functioneaza (cum e cazul, neexistand un proces sistematic de control), exista doua institutii care o pot sanctiona: Prefectul si Parchetul. Mecanismul este unul singur: abuzul in serviciu al sefului Politiei Locale. Prin modificarea propusa a Codului Penal, nu va mai exista abuz in serviciu daca nu va exista prejudiciu de cel putin 200.000 lei. Deci daca Politia Locala nu face niciun control timp de un an de zile, in ciuda atributiilor sale, nimeni nu raspunde nici administrativ nici penal.

 

Clubul Bamboo nu avea autorizatie de construire pentru ca nu avea proces verbal de receptie a constructiei, pentru ca constructia incalca prevederile autorizatiei de construire. Aici intram in zona unei adevarate mafii: exista mii de procese verbale care atesta in fals cum constructia respecta autorizatia de construire, exista mii de inscrieri in Cartea Funciara a constructiilor care atesta in fals cum constructia respecta autorizatia, exista mii de constructii care functioneaza fara proces verbal de receptie. Si aici responsabili sunt Prefectul si Parchetul, dar si Inspectoratul de Stat in Constructii. Si aici instrumentul este abuzul in serviciu.

 

Solutiile sunt cunoscute, le propunem de multi ani si le vom propune acum de la nivelul Parlamentului: un control adevarat al procesului de construire prin centralizarea activitatii la Inspectoratul de Stat in Constructii (care sa preia functionarii de la disciplina in constructii din politiile locale), un registru unic national al constructiilor in sistem GIS conectat cu Cartea Funciara care sa cuprinda toate autorizatiile si toate procesele verbale de receptie, o sectiune specializata a Parchetului pentru infractionalitate in constructii. Solutii paralele pentru autorizatiile de functionare.

 

Nota: dezbaterea din media despre autorizatia ISU este corecta, dar este paralela cu dezbaterea despre autorizatia de functionare si autorizatia de construire la care m-am referit, conchide Nicuşor Dan pe pagina sa de Facebook.

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22