Pe aceeași temă
”Cauzele care au generat degajarea de fum vor fi stabilite de comisia de cercetare, după sosirea locomotivei în depou”, a transmis CFR Călători.
Luni dimineață, traficul feroviar a fost blocat pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara, între staţiile CF Şag şi Vinga (linie simplă electrificată), după ce la locomotiva trenului R 2602 s-a produs un incendiu.
O altă locomotivă a fost cuprinsă de flăcări în urmă cu două săptămâni pe ruta Bucureşti – Piteşti. În niciunul dintre aceste episoade nu au fost răniți.
La sfârșitul lunii iulie, sute de persoane, între care care zeci de copii, au rămas în blocați peste 24 de ore într-un tren care a plecat din Mangalia și a ajuns la destinație, în Drobeta Turnu Severin, abia după ce au fost schimbate trei locomotive.
Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), a declarat după incendiul de luni dimineață, că nu sunt suficiente fonduri pentru reparația locomotivelor, dar și că mecanicii cu experiență se pensionează și în urma lor nu mai vine nimeni:
„Sunt si vor fi consecinte foarte grave. Atragem atenția că la CFR Călători se face schimbul de generație, mai mult nu se face decât se face, vin prea puțini în locul mecanicilor cu experiență. La locomotivele vechi vor apărea și mai multe probleme dacă acești mecanici experimentați ies la pensie iar Guvernul nu face nimic nici pentru locomotive, nu alocă fonduri pentru repararea lor, dacă nu sunt în stare să achiziționeze locomotive noi pe fonduri europene”, a declarat liderul sindical la Antena3.
Rodrigo Maxim a mai transmis că urmează două proteste cu 600 de oameni în fața Guvernului României și în fața Ministerului Transporturilor.