Răzvan Cuc, propus la Transporturi: A mai fost ministru, perioadă fertilă pentru averea sa

Laurentiu Gheorghe | 20.02.2019

Răzvan Cuc (37 ani), la al doilea mandat de deputat PSD, a mai fost ministru al Transporturilor în cabinetele Grindeanu și Tudose, cu 0 km de autostradă realizați.

Pe aceeași temă

Asociația Pro Infrastructură critică nominalizarea lui Răzvan Cuc la Ministerul Transporturilor, portofoliu pe care l-a mai deținut în 2017, nominalizare despre care spune că este „o ciorbă proastă reîncălzită”, „performanțele” acestuia fiind de tristă amintire.

Comunicatul Asociației Pro Infrastructură:

Vreți exemple? În august 2017, Cuc se umplea de penibil „inaugurând” o linie de cale ferată năpădită de buruieni care exista din perioada austro-ungară și pe care se circula cu 30-35 km/h.

Apoi a „tăiat panglica” la 7,5 km din Centura București, dar fără stratul final de asfalt, cu marcaje provizorii, lucrări în desfășurare și utilaje pe carosabil! Detalii aici: http://bit.ly/2X7ykMx. Atenție, nici astăzi nu este stratul de uzură așternut pe DNCB între A1 și DN7!

În iulie 2017 (link: http://bit.ly/2GyKDwb), tot Cuc se dădea în spectacol pe Autostrada A1 Lugoj-Deva, certând constructorii pentru șanțuri lipsă și mobilizare slabă, neînțelegând care sunt adevăratele blocaje contractuale. Video tragicomic cu explicații subtitrate: https://youtu.be/clzNnSQ_ASw.

În 17.02.2017, Cuc declara: „În cei 90 de kilometri pe care ni i-am asumat că îi vom finaliza în acest an [2017] este inclus și lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva” (Ziarul Hunedoreanului: http://bit.ly/2CI7kw1), prostie reiterată cu exces de zel în 13.09.2017: „lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi gata până la sfârșitul anului [2017]” (Capital: http://bit.ly/2pRhkdO).

În mai 2017, habarnistul Cuc semna ca primarul, fără să înțeleagă ce i se petrece, OMT 600, infamul ordin de ministru creat de Ștefan Ioniță, pe-atunci șeful CNAIR. Acesta modifica RADICAL condițiile FIDIC care, din 2011, stabileau detaliile contractuale necesare proiectelor de infrastructură. Explicații aici: http://bit.ly/2EjHGNP.

Ordinul a fost aspru criticat de toată lumea. Experții Comisiei Europene au amenințat că ne blochează fondurile POIM pe transport dacă nu este abrogat. În ianuarie 2018 a fost înlocuit de noul model de contract național. Dar efectele OMT 600 se vor vedea mult timp, 160 km de autostradă și podul suspendat peste Dunăre de la Brăila urmând să se construiască pe baza lui.

În mandatul lui Cuc s-au deschis 15 km de autostradă care erau de fapt finalizați din decembrie 2016 și s-au lansat licitații pe proiecte prost pregătite, cele mai multe nefiind încheiate nici astăzi, ba chiar unele îndreptându-se spre anulare.

Șansele ca lucrurile să se schimbe în bine la acest minister vital pentru dezvoltarea țării sunt zero atât timp cât este condus de incompetenți care dau bâlbe monstruoase, sclavi ai jupânilor politici. #VaiMamaNoastră

Cuc a fost criticat dur chiar de colegii de partid pentru faptul că în mandatul său nu a avansat niciun proiect important de infrastructură. În ianuarie 2017 când a preluat funcția de ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a spus că nu poate promite că va realiza vreun km de autostradă, ceea ce a și făcut până când și-a dat demisia din funcție.

Potrivit ultimei declarații de avere, în 2017, când a fost ministru, a achiziționat mai multe imobile. Figurează și cu 200.000 lei primiți ca donație.

În octombrie a fost înlocuit din funcție de fostul premier Mihai Tudose, care nu pierdea nicio ocazie de a-l critica pentru ineficiență.

Răzvan Cuc este contestat chiar și acum de unii colegii de partid. Unul dintre cei nemulțumiți este baronul Marian Oprișan. Motivul mutării lui Cuc, peste noapte, de la PSD Giurgiu la PSD Neamț, este doar pentru a obține această numire la transporturi.

Filiala Giurgiu de unde provenea și nu-l susținea pentru un nou mandat. Astfel, în urmă cu două săptămâni a fost transferat la PSD Neamț, unde lider este Ionel Arsene, apropiat al lui Liviu Dragnea. Răzvan Cuc a ajuns deputat pe listele PSD Giurgiu.

În octombrie 2017 a fost înlocuit din funcția de ministru, după ce Mihai Tudose l-a criticat public de mai multe ori că blochează proiecte de investiții. Practic, nu doar partidele de opoziție, care au avut și o moțiune împotriva lui, îl contestau, ci și premierul din acea perioadă.

Fostul premier Mihai Tudose a declarat, marți seară, la TVR, că nu l-a vrut pe Răzvan Cuc ministru al Transporturilor în guvernul pe care l-a condus pentru că „definiția idioțeniei este să faci același lucru și să te aștepți la rezultate diferite. Hai să nu mai facem, cu aceiași oameni care au reușit să nu facă 27, 28 de ani, autostrăzi, să încercăm altfel”.

Până să ajungă deputat, a fost administrator public al Județului Giurgiu, la Consiliul Județean Giurgiu. În perioada noiembrie 2015-mai 2016 a fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În perioada ianuarie 2013-octombrie 2016 a fost director general la Administrația Zonei Libere Giurgiu,

Potrivit ultimei declarații de avere, deține mai multe proprietăți, dintre care un teren intravilan în orașul Giurgiu, de 700 mp, achiziționat în 2017. Tot în 2017, a mai cumpărat două apartamente, din care unul de 700 mp în Giurgiu. Pentru un alt apartament din 2017, din București, spune că are contract de întreținere. În afară de acestea, mai deține un spațiu comercial în Giurgiu, o casă de locuit tot în Giurgiu, un apartament în Giurgiu și două în București. De asemenea, mai are două terenuri intravilane în Giurgiu și 10 hectare de teren agricol.

În 2018 a vândut un apartament pentru 112.000 euro și o garsonieră pentru 55.000 euro.

La venituri, în ultima sa declarație de avere, semnată în iunie 2018, erau trecute salariul de ministru și cel de deputat. Soția sa figura cu indemnizație creștere copil.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22