Tudose pretinde că are încredere în OLAF, structura de la care pornește anchetarea lui Dragnea

Dora Vulcan | 27.11.2017

Premierul Tudose a fost intrebat de ziaristi daca are incredere in Oficiul European de Lupta Anti-Frauda, raspunzand ca are incredere in institutia europeana de la a carei sesizare s-a ajuns la constituirea dosarului DNA in care Liviu Dragnea este urmărt penal în cel de al treilea dosar al său.

Pe aceeași temă

 

 

 "Dumnezeule, asta chiar e o intrebare, nu? Da, eu am incredere in OLAF", a raspuns Tudose, la intrebarea unui ziarist, care nu a continut insa nicio referire la dosarul lui Liviu Dragnea, scrie Hotnews.ro.

 

DNA a anuntat la jumatatea lunii noiembrie ca a inceput urmarirea penala impotriva lui Liviu Dragnea si a sefilor de la TelDrum pentru constituirea unui grup infractional organizat si abuz in serviciu, in legatura cu reabilitarea de drumuri judetene cu fonduri UE. DNA arata intr-un comunicat ca dosarul s-a constituit in urma unei sesizari a OLAF din 30 septembrie 2016. Procurorii arata in comunicatul oficial ca, in calitate de presedintel al Consiliului Judetean Teleorman, Liviu Dragnea ar fi infiintat in 2001 un grup infractional organizat "care actioneaza si in prezent", format din functionari ai institutiilor din administratia publica si oameni de afaceri. DNA arata ca acest grup infractional organizat ar fi furnizat fonduri pentru PSD, prin donatii ale membrilor.

 

Intr-un comunicat de presa publicat tot atunci, OLAF a precizat ca a gasit dovezi care sugereaza intelegeri intre beneficiarul fondurilor, functionarii publici si contractant, inclusiv falsificarea documentelor in timpul procedurii de achizitie. Unele dintre aceste documente au fost utilizate si in sprijinul cererii pe care beneficiarul a prezentat-o autoritatii de gestionare, care a dus la plata a 21 de milioane EUR din fondurile Uniunii Europene.

 

Investigatiile OLAF au fost incheiate cu o recomandare financiara catre Directia Generala Politica Regionala si Urbana pentru a recupera suma de 21 de milioane de euro si cu recomandari judiciare adresate Directiei Nationale Anticoruptie din Romania sa initieze actiuni judiciare in materie, arata acelasi comunicat al institutiei.

 

"Aceasta investigatie este un exemplu perfect al cooperarii pozitive dintre OLAF si autoritatile nationale", a declarat directorul general al OLAF, Nicholas Ilett.

 

Cine sunt membrii grupului:

- Liviu Dragnea (in calitate de presedinte al Consiliului Judetean Teleorman)

- Fiscuci Marian, apropiat al lui Liviu Nicolae Dragnea si persoana care a devenit scriptic actionar majoritar al Tel Drum SA si care a actionat si ca un interpus al lui Liviu Nicolae Dragnea in administrarea societatii comerciale,

- Mugur Bataus si Victor Piperea, functionari in cadrul Consiliului Judetean Teleorman care au participat initial la privatizarea Tel Drum SA iar ulterior s-au ocupat de proiectele finantate din fonduri publice si asigurarea cadrului necesar castigarii acestor proiecte de catre Tel Drum SA si

- Neda Florea, la momentul initial persoana cu functie de conducere in Tel Drum SA care a facilitat privatizarea societatii, iar ulterior actionar al societatii Tel Drum SA, persoana juridica cu capital privat, director al acestei societati si in prezent director adjunct al Tel Drum SA; s-a ocupat de administrarea societatii si a asigurat participarea societatii in comiterea infractiunilor in scopul savarsirii carora a fost constituit grupul.

Procurorii sustin ca primul pas al acestui grup a fost privatizarea Tel Drum SA si transferarea acestei persoane juridice din proprietatea Consiliului Judetean Teleorman in sfera de influenta si control a suspectului Liviu Nicolae Dragnea, prin persoane interpuse.

 

Au urmat achizitionarea de catre CJ Teleorman, atat din fonduri ale acestei unitati administrative teritoriale cat si prin obtinerea unui credit bancar, a unui utilaj (tren reciclator - stabilizator la rece in situ) de o valoare foarte mare (30 miliarde ROL) a fost apoi inchiriat si ulterior instrainat catre Tel Drum SA, dupa privatizarea firmei.

 

Odata ce firma a fost vanduta catre apropiatii lui Dragnea si dotata cu utilaje cumparate din banii Consiliului Judetean, Tel Drum a inceput sa primeasca, in perioada 2002-2005, contractele pentru lucrarile de reabilitare si intretinere a structurii rutiere aflate in administrarea Consiliului Judetean Teleorman, catre Tel Drum SA, fara licitatii.

 

Ulterior, membrii presupusului grup infractional organizat ar fi inceput sa infiinteze mai multe firme controlate de ei, astfel incat acestea sa poata fi interpuse in procedurile de atribuire a contractelor publice, sa fie utilizate pentru crearea de circuite comerciale si financiare si sa fie asigurat transferul beneficiilor materiale catre membrii grupului infractional organizat.

 

Procurorii DNA sustin ca a urmat asigurarea castigarii de catre Tel Drum SA a contractelor de lucrari finantate din fonduri publice, in special in cazul Consiliului Judetean Teleorman, gratie influentei politice a membrilor grupului. Exemplu: utilajul pe care Consiliul Judetean Teleorman l-a vandut catre Tel Drum SA era unul dintre criteriile de calificare in cazul lucrarilor de reabilitare a drumurilor judetene.

 

Procurorii acuza si "obtinerea in mod preferential si fraudulos de finantari din bugetul national" prin intermediul lui Liviu Dragnea si obtinerea ilegala de fonduri UE prin furnizarea de documente false si inexacte.

 

Alti pasi ai presupusului grup infractional organizat, potrivit comunicatului DNA:

 

- Facilitarea si intermedierea numirilor unor persoane fizice in functii din cadrul administratiei centrale, prin intermediul membrilor grupului infractional organizat care administra Tel Drum SA,

- Furnizarea de fonduri pentru PSD, prin donatii ale membrilor grupului infractional organizat si ale societatilor controlate de acestia

- Asigurarea accesului la informatii confidentiale din cadrul institutiilor administratiei centrale si furnizarea de documente cu caracter confidential catre membrii grupului infractional organizat din mediul privat.

- Obtinerea de beneficii patrimoniale de catre membrii grupului infractional organizat, provenite din activitatea infractionala si din utilizarea frauduloasa a fondurilor publice (beneficii carora membrii grupului infractional organizat le dau o aparenta legala prin scoaterea lor din patrimoniul societatii in special cu titlu de dividende, prin plata unor remuneratii cu titlu de salariu, prin simularea unor operatiuni comerciale sau civile de transfer de drepturi de proprietate sau drept de folosinta, prin incheierea unor contracte de prestari servicii sau livrare bunuri intre societatile controlate de acestia)

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22