Pe aceeași temă
Uniunea Editorilor din Romania atrage atentia asupra posibilei reeditari a scandalului manualelor digitale si in cazul manualelor pentru clasele a III-a si a IV-a. “Ne aflam la sfarsitul anului 2014 si Ministerul Educatiei nu a pornit organizarea licitatiei”, sustine Uniunea Editorilor, potrivit Hotnews.
"Ne asteptam cu totii ca specialistii si conducerea ministerului sa traga toate invatamintele din organizarea dezastruoasa a licitatiei pentru noile manuale destinate claselor I si a II-a si sa demareze, cel tarziu la 15 septembrie 2014, procedurile premergatoare achizitiei de manuale pentru clasele a III-a si a IV-a, prin aprobarea programelor scolare", avertizeaza Uniunea.
"Ne aflam la sfarsitul anului 2014 si nu numai ca aceste importante documente n-au fost oficializate, dar, ca si acum un an, nu exista specificatiile tehnice, iar OMEN nr. 5559/2013 n-a fost modificat corespunzator cu deciziile CNSC [Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor], fiind un factor perturbator al regimului manualelor si nicidecum un cadru juridic stimulativ, predictibil si generator de competitie corecta in domeniu", sustine Uniunea Editorilor din Romania intr-un comunicat remis presei.
Editorii amintesc declaratiile de acum 2 saptamani facute de ministrul Educatiei, Remus Pricopie, referitor la licitatia de manuale: "cel putin atata timp cat sunt eu ministru, nu dau drumul la licitatia pentru clasa a III-a pana nu revedem regulile".
Uniunea Editorilor din Romania reactioneaza la afirmatiile lui Pricopie.
"Domnul Remus Pricopie vrea sa fuga de propria raspundere si a institutiei pe care o conduce privind greselile din organizarea si desfasurarea licitatiei, printre care intarzierea cu peste 6 luni a procedurilor de lucru, erorile flagrante de parcurs datorita precaritatii documentatiei, lipsa de profesionalism a comisiei si a evaluatorilor, netransparenta si carentele dialogului cu producatorii de manuale", se arata in comunicatul Uniunii.
Editorii sustin ca "pentru gasirea unei solutii, specialistii din minister ar putea sa priveasca la sistemul de evaluare si de achizitie din tarile europene. Vor constata ca, mai peste tot, nu ministerele educatiei achizitioneaza manuale, ci scolile, de pe o piata libera si concurentiala, avand la dispozitie o subventie din partea statului si alte fonduri atrase pe plan local".
Reactia ministrului Educatiei
Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a reactionat la comunicatul Uniunii Editorilor din Romania. Pricopie sustine ca “procesul de revizuire si modernizare a programelor scolare si a manualelor continua si va fi dus pana la capat”, potrivit sursei citate.
“Este foarte usor pentru unii editori sa se ascunda in spatele unor comunicate de presa si sa lanseze din cand in cand informatii si acuzatii false, dar ma intreb cati dintre acesti profitori, care nu au facut decat sa se imbogateasca pe spatele elevilor si al parintilor, au curajul sa se uite in ochii celor pe care i-au secatuit de bani, prin intermediul a tot felul de culegeri si materiale didactice auxiliare", sustine ministrul Educatiei.
Pricopie declara, prin intermediul unui comunicat trimis de Minister, ca: "Resping categoric informatiile false promovate in spatiul public de Uniunea Editorilor din Romania. Procesul de revizuire si modernizare a programelor scolare si a manualelor continua si va fi dus pana la capat, deoarece este fundamental pentru dezvoltarea si cresterea performantei in sistemul educational romanesc".
Ministrul Educatiei spune in finalul mesajului sau: "Ii asigur pe editori, pe parinti, elevi si profesori ca procesul de introducere a manualelor digitale va merge mai departe, chiar daca acest lucru afecteaza interesele financiare ale editorilor, nevoiti acum sa-si treaca produsele printr-un sistem clar si transparent de validare. Editorii nu mai pot vinde orice, nu mai pot baga mana in buzunarele parintilor, iar acest lucru ii deranjeaza. Ar trebui totusi sa realizeze ca, cel putin de aceasta data, cei care tipa mai tare nu reusesc sa se impuna. Profesorii care au ales manualele de lucru la clasa nu i-au validat pe impostori si pe cei care vor sa faca afaceri in scoala, ci au ales calitatea si interesul copiilor".