Pe aceeași temă
(Deja a fost înlocuit lemnul de esenţă rară care acoperă suprafaţa scenei mari.) Până una-alta, sezonul 2010-2011 începe, în ciuda austerităţii financiare impuse de reducerile de schemă şi salarii, cu câteva titluri noi: S-a sfârşit cum a început de Sean OCasey, regia Horaţiu Mălăele, Spitalul special de Iosif Naghiu (Premiul pentru Cea mai bună piesă a anului în 1993, parte a proiectului Procesul comunismului), regia Ştefan Iordănescu, Scara pisicii de Katalin Thurockzy (în proiectul Uşi deschise...), Dineu cu proşti de Francis Veber, regia Ion Caramitru. În lucru: Half Life (Jurnal de viaţă) de John Mighton, regia Theodor Cristian Popescu. În cadrul Centrului de cercetare teatrală „Ion Sava“, condus de Alice Georgescu, după atelierul de actorie pe teme shakespeareene susţinut de Michael Pennington la Memorialul Ipoteşti, din această vară, un Macbeth surpriză în regia lui Radu Penciulescu, cu Ion Caramitru în rolul principal. Tot la capitolul surprize, Ilinca Tomoroveanu, director adjunct artistic la TNB, a anunţat un proiect pe care-l va realiza regizorul Radu Afrim, cu piesa autorului turc Tuncer Cucenoglu: Avalanşa.
Strategiile culturale de amploare ale teatrului, de care se ocupă serviciul coordonat de Adriana Popescu, prefigurează un program interesant şi ambiţios, numit provizoriu Parateatru, în care se află inclusă expoziţia artistului plastic Radu Dragomirescu, actualmente la Torino, intitulată Conseguitto silenzio (Liniştea dobândită) concerte de de jazz (în parteneriat cu Green Hours), precum cel susţinut de pianistul elveţian Nik Bartsch. Ideea excelentă a Adrianei Popescu de a încheia conferinţa de presă cu o demonstraţie a echipei de scenotehnicieni a TNB, condusă de regizorul Vlad Petrescu, a prilejuit acestora un veritabil tur de forţă aplaudat de asistenţă.