De același autor
Ce va face Traian Băsescu în continuare? Care vor fi evoluția sa și rolul pe care decide să-l asume? Fără îndoială, fostul președinte va mai juca un rol, cred și sper, complet diferit de predecesorii săi.
Dacă din cei 10 ani de mandat l-am putea șterge pe ultimul și dacă am putea extrage din restul slăbiciunile politicianului și ale omului, Traian Băsescu ar ocupa un „loc de cinste“ în cartea de istorie, drept singurul bărbat de stat din perioada postrevoluționară. N-o putem însă face. Pentru noi, contemporanii, e poate prea curând. Putem doar spune fără să greșim că bilanțul general se termină mai degrabă pe plus. Dar asta printr-un extraordinar noroc: rezultatul alegerilor din 16 noiembrie. Fără „revoluția de la urne“, cu o victorie a lui Ponta și a PSD, lucrurile ar fi stat complet diferit, iar ultimul mandat al lui Băsescu ar fi fost judecat mult mai aspru. Chiar și lucrurile importante pe care le-a făcut ca președinte ar fi fost reevaluate, cel puțin pe termen scurt, sub greutatea dezamăgirii și a furiei, căci, fără discuție, parte din responsabilitate i-ar fi revenit. Ar fi rămas atunci în seama istoriei, care operează cu alte unități de măsură, să judece și să rețină reformele fundamentale pe care le-a produs Traian Băsescu în câteva instituții-cheie ale statului, dar mai ales ireversibilitatea lor în condițiile unei dominații pesediste. Așa însă, cu ușurarea celor pe care rafala de mitralieră i-a ratat la centimetru, entuziaști și cam relaxați, putem încerca să fim nu doar obiectivi, ci și generoși. Putem și noi consemna, asemenea istoriei, doar evenimentele mari, cele care vor rămâne să definească mandatele lui Traian Băsescu. În primul și în primul rând, independența justiției, eliberarea ei de sub control politic, fapt fără de tăgadă, pe care doar ticăloșia adversarilor îl poate nega, din moment ce, iată, DNA nu s-a oprit nici măcar în fața familiei și a apropiaților săi. Mai e vorba de orientarea fermă a României spre Vest, de parteneriatul strategic cu Statele Unite, de consecvența în relațiile cu UE, de condamnarea comunismului, predarea și desecretizarea arhivelor Securității, de curajul măsurilor impopulare luate în complicatul moment de criză economică sau de lupta cu oligarhii care voiau să se înstăpânească peste țară. Unele i-au atras ura înverșunată a celor atacați, i-au știrbit popularitatea și erau să-l coste mandatul, altele i-au adus recunoaștere internațională, sprijinul zonei active din societate și al unor intelectuali. Indiferent pe ce parte a baricadei am fost mulți dintre noi, cred că s-ar cuveni să-i mulțumim. Chiar și dușmanii săi ar trebui să admită că Traian Băsescu a fost un președinte curajos, vizionar și atipic. Deja 30% dintre români îl consideră pe bună dreptate cel mai bun dintre cei trei președinți postrevoluționari. Asta și pentru că totul e bine când se termină cu bine.
În linii mari, cam atât ar fi. O analiză atentă și obiectivă a celor 10 ani se va impune (revista 22 o va face la începutul anului viitor), fie și pentru simplul motiv că urmările „epocii Băsescu“, cu mutațiile și reformele ei, cu bunele și relele ei, marchează profund anii următori. Schimbările importante produse, în special cele din justiție, trebuie în continuare vegheate și apărate, unele - stilistica publică, de exemplu - trebuie evitate, altele, cum ar fi zonele de eșec - educație, sănătate, administrație, clasa politică - trebuie regândite și reluate.
Se vorbește insistent, uneori prea exuberant, alteori patetic și ipocrit, despre semnificația votului de la alegeri, despre mesajul transmis și măsura în care el a fost sau nu înțeles de noi toți, de politicieni în principal. Ce a înțeles însă Traian Băsescu din cele întâmplate? Nu știm, dar ne vom lămuri în funcție de evoluția sa ulterioară și de rolul pe care decide să-l asume. Pentru că, fără îndoială, fostul președinte va mai juca un rol, cred și sper, complet diferit de predecesorii săi. Traiectoriile acestora au fost fundamental diferite. Ion Iliescu nu a renunțat la politică, a continuat să fie parte din toate deciziile importante ale PSD, un bastion în interiorul partidului – vedem că și acum, după atâta vreme, s-a încercat transformarea lui în țap ispășitor pentru pierderea alegerilor pe chestie de comunism. Iliescu nu a fost niciodată un înfrânt, iar asta i-a marcat destinul ulterior. A rămas consecvent cu el însuși, nu a dat noi motive de dezamăgire, pentru că nici nu existau așteptări. Spre deosebire de Emil Constantinescu. Retragerea acestuia din politică într-un moment nefericit a semănat cu o trădare, s-a autodeclarat înfrânt, ceea ce oricum clamau mulți dintre susținătorii săi dezamăgiți, care l-au și părăsit de altfel încă din timpul mandatului. Ranchiunos, nu s-a putut ridica la înălțimea poziției nici măcar după. Mult mai important însă e că și-a trădat principiile și crezul, ceea ce Iliescu nu a făcut, ajungând nu doar să pactizeze cu adversarii ideologici, ba chiar să susțină derapajele antidemocratice și împotriva statului de drept, ca în 2012. Un destin trist.
Ce va face Traian Băsescu? Va reuși să iasă din groapa în care s-a afundat în ultimul an, când a dat senzația că este dispus să sacrifice mult din ceea ce a construit, inclusiv o serie de principii, pentru ambițiile unui personaj pe care, spre stupefacția multora, a pus toate cărțile? Va înțelege că rezultatul din alegeri îi impune și lui o autoregândire, o repoziționare în raport de „moștenirea băsistă“? Chiar dacă spre final a rămas aproape singur - până și susținătorii săi nu mai reușeau să separe slăbiciunile și greșelile politicianului de acțiunile corecte ale șefului de stat -, mai nimeni nu s-a dezis totuși de el, așa cum s-a întâmplat cu Emil Constantinescu. După 10 ani, pe fondul unei oboseli generalizate și față de „stilul Băsescu“, încă există așteptări în ce-l privește. Nu în ultimul rând, să-și găsească un rol din care să demonstreze că a asumat semnificația votului din 16 noiembrie și norocul care l-a lovit.
Comentarii 52
Marin Ionita - 01-13-2015
Stimata Doamna Pora, As doti sa stiu daca considerati ca Domnul Presedinte Basescu si Doamna Macovei ar putea face o alianta comuna in cadrul PMP (fara D-na Udrea), care sa participle la alegerile viitoare ? Cred ca ar putea negocia impreuna neantelegerile, chiar Domnul Presedinte a spus ca "numai boul este consecvent". Cu un Prim ministru ca Domnul Basescu si cu Doamna Macovei la justitie s-ar putea eradica in mare parte coruptia.
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
D.na A.Pora aveti toata admiratia mea ! Nu sunt " gazetar " de comentarii ! Cer permisiunea sa spun : daca erati T.Basescu cum suportati atatea mizerii in texte abjecte, aparitii murdare la latrina A3 ,exemplu este si khalidassa pe care il gazduiti putin mai sus ? Dupa cum v-am vazut la tv. (unde un individ abject a parasit obligat emisiunea ) si in scris ,nu pot sa cred ca nu ati fi rabufnit dur- mult mai dur decat T.Basescu. Lasati-ma sa cred ca uneori prin articolele D-tra. mai ne si zgandariti intentionat ca sa ne treziti ! Raman tot fanul d.tra !! Sa aveti un an bun si sarbatori dupa inima d.tra !......care sun sigur ca-i buna !
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Credeti ca tarile civilizate sau educat ca a venit Doamne -Doamne si le-a spus :"nu arucati mucuri de tigari pe jos !" ? NU ! a venit politistul si a spus :ati aruncat o tigara pe jos,va rugam sa platiti amenda....si "infractorul "chiar platea amende in urmatoarele 24 de ore !!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Ma mai gandesc la ceva !? Nu-i asa ca ponta-copypaste in 2012 a castigat tot de pe "spinarea "lui T.BASESCU" ......Pentru cei care nu inteleg :T.Basescu a facut tot ce era rau in aceasta tara si prostii (dar multi,cum a spus unul mai demult ) au pus boticul si ....Acum si C.Iohanis a castigat cam tot asa : T.Basescu spune : toti "basisti " sa voteze (si sunt destul de multi ) iar tinerii, majoritari, din tari straine care au inteles mai repede ce inseamna O TARA DEMOCRATA au votat impotriva lui ponta-copypaste ! Haideti sa vedem ce va face C. Iohanis (acum sunt primii pasi ) si daca o ia anapoda -II AMINTIM CE INSEAMNA O TARA DEMOCRATA !!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Va multumesc "revista22fil" ! Asta vroiam sa scriu si eu ! Nu stiu cine esti, dar ptr. comentariu-si nu numai ptr. asta- ...va doresc UN AN BUN ,FARA NECAZURI!!!!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Imi place ! Si Ghe. Popescu si Luana si Dobre...Imi place sa citesc articol si comentarii,articol si comentarii....etc. Consider ca ptr. a face politica ( sau a scrie despre...) trebuie si putin studiu,sa mai citesti si o carte in paralel,etc...etc. Un bun ziarist trebuie sa fie si un bun observator dar si un bun critic -ca un excelent chirurg- ! Din aceasta cauza sunt fan Andreea Pora ! Sunt alaturi de Dobre!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Cami ,nu pot decat sa mai adaug ca sunt total alaturi de tine ( ca idei-bineinteles ) !! La muti ani ! Sa ai un an bun...bun !!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
D.le Vicentio ,interesanta interventie, idei multe,sublinieri la obiect dar...imi aduceti aminte de un profesor care intra in clasa, ne captiva dar spre "durerea " noastra se ..autocaptiva (daca imi permiteti inovatia ) si stilul emfatic debitat in forta ne adormea incet...incet....in...
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Va doresc tot binele posibil ! Andreea Pora, multi ani si mai buni in continuare ,putere de munca si cu condeiul dar mai ales cat mai multe aparitii tv, nu de alta dar impactul este mult mai mare ! inca odata :LA MULTI ANI cu MULTE BUCURII !
RăspundeSilviu Dumitrescu - 12-27-2014
Nu sunt om de condei. Dar fac parte dintre cei multi care intelegem ce importanta are un conducator de calitate si care are "o chemare " catre a fi lider. In interventia "revista22fil" spune tot ce am vrut sa spun si eu! -si chiar mai bine-!
Răspunderevista22fil - 12-27-2014
Catavencii sesizeaza ca Traian basescu i-a pacalit si pe pemepisti, ca nu mai vrea sa le fie presedinte, catalogandu-l ca, inca o data, nu este consecvent, nu este 'om de cuvant'. De cate ori si-a 'revaluat, pozitia fata de o situatie sau fata de o persoana, Traian Basescu s-a justificat cu : 'numai boul este concecvent'. Ca urmare, unii il catalogheaza ca imoral, fiind inconsecvent, altii aduc clarificarea ca inconsecventa este imorala numai in cazurile in care 'conditiile de referinta raman identice cu cele initiale', clarificarea ca 'schimarea acestor conditii impune o reevaluare', o adaptare la noile conditii, impietrirea in starea de consecventa, in aceste cazuri, fiind atribuita unui bou. Si maestru Liiceanu sublinia, intr-un articol scris i n1990 (Apel catre lichele) cat de nociva este 'impietrirea in proiect'.
Răspundevictor - 12-25-2014
Din pacate, d-na Pora nu prea stapaneste limba aritmetica. Altfel, putea sa scada din voturile lui Iohannis pe cele ale doamnelor Udrea si Macovei si ar fi vazut ca tot castiga alegerile. Asta in cazul in care votantii acelor doamne s-au prezentat la vot in turul doi, ceea ce ma cam indoiesc.
Răspundemaria - 12-25-2014
multumesc pentru articol:clar, autentic,convingator.
RăspundeLucian Rares - 12-25-2014
Traian Basescu a avut mandate grele, a stat aproape singur in fata USL care avea 70% in Parlament. A facut si greseli, unele serioase, dar nu a tradat niciodata pe romani!
Răspunderevista22fil - 12-25-2014
Ii va fi mai usor lui Iohannis? Daca da, de ce? Traian Basescu va ramane in istorie ca 'un mare jucator', in favoarea tarii, intr-o epoca grea, tulbure, controlata, din spate, de fostii 'comunisti si securisti la vedere', azi niste scursori urat mirositiare si, din nefericire, de forta lor (a scursorilor!) transmisa urmasilor lor. Traian Basescu a avut de luptat nu numai cu aproape insurmontabilele probleme in care 'Iliescu si ai lui, tradatorii neamului', au afundat tara. A avut de luptat cu fiare de teapa lui Dan Voiculescu si cu armata din slujba lui sau aliatii lui a avut de luptat cu USL, cu planul Grivco. Toti adversarii, toti dusmanii lui,Traian Basescu, oricat de mari, de aprigi, toti cei care au vrut si vor sa il desfiinteze ca politician sunt, de fapt, ingroziti de forta dreptatii pe care o apara el. Ei stiu mai bine, mai apasat, decat cei ce il simpatizeaza si admira pe Traian Basescu, decat cei care ii inteleg si ii recunosc calitatile si eforturile, ei, dusmanii lui de moarte, stiu si inteleg perfect ca Traian Basescu este un conducator pur-sange, ca a impins tara inainte. Ei i-ar fi recunoscut calitatile si aportul in favoarea tarii, cu o singura conditie : sa ii fi lasat sa fure, sa nu se mai amestece in hotiile lor, sa ii fi admis ca pe o 'lume paralela', intr-o tranzitie a tarii pe termen nedelimitat, cat vor trai ei si urmasii urmasilor lor. Daca Traian Basescu ar fi fost "intelegator" cu ei, ar fi fost si ei cu el, conform : 'o mana o spala pe alta'.
RăspundeLUANA - 12-24-2014
Sarbatori fericite,Andreea Pora! Sarbatori fericite,tuturor!
RăspundeVicentio B. - 12-24-2014
CONSUENTUDO QUASSI ALTERA NATURA ! (Cicero) - adica > obisnuinta este ca o a doua natura < sens in care , fata de continutul articolului de mai sus , adaug comentariul : 1. NU este pentru prima data cand se poate constata, de fapt trebuie sa constat ca, sunt scrise articole incepand cu inducerea concluziilor dorite "a priori" , motiv pentru care se induc/genereaza, evident intentionat, premizele dorite ! 2. In cazul de fata concluzia dorita este chiar titlul > Rolul și norocul lui Traian Băsescu> prin care Presedintintelul Basescu i-au fost , momentan, la final de mandat constitutional , atribuite DOUA caracteristici pentru cei ZECE (10) ani de Sef de Stat respectiv: "ROLUL" , "NOROCUL" legate prin conjuntia "si" , ceeace este fundamental inacceptabil deoarece NU s-a plecat de la argumentele individuale necesare, in sensul stiintific al notiunii ! 2. NU se pot lega prin conjuctie doua elemente complet distincte, "ROLUL" Presedintelui , care este de fapt FUNCTIA NR.1 in Stat pe un termen lung de ZECE ani , neaparat in raport cu prevederile strict constitutionale atribuite functiei , cu/si notiunea "NOROCUL" , care in cazul de fata a fost legat de Andreea Pora cu referire stricta la rezultatele bine cunoscute din 16 Noiembreie a.c. ; 3. Mai mult, Andreea Pora doreste sa afirme ca NU se poate face momentan decat o analiza sumara > O analiză aten¬ta si obiectiva a celor 10 ani se va impune ( revista 22 o va face la inceputul anului vi¬i¬¬tor) > cu toate ca autoarea , cu referire la aceiasi perioada, a scris /vorbit/spus despre Presedintele Basescu, cu siguranta de mai mule ori/zi. Astfel, Insasi afirmatia in sine pune in discutie A PRIORI anterioarele > analize atente si obiectiv< referitoare la Presedintele Basescu facute/semnate tot de Andreea Pora. 4. Este bine cunoscut ca domnia sa , imediat dupa cunoasterea datelor din turul 2, (16.11.2014), a atribuit rezultatele in mod imperativ, ca fiind un implicit vot popular anti – Ponta. Or aceasta realitate , ma refer la afirmatiile Dnei . Andreea Pora, NU pot modifica > ROLUL < anterior pe durata a ZECE ani privind pe Presedintele Basescu, NICI o nici o > reevaluare < a acestora si NICI in functie de > ce va face presedintele in viitor> ! 5. Premizele/ Argumentele , care trebuie sa contribuie EXCLUSIV la formularea concluziilor NU se pot schimba POSTUM ! Alffel TOATE articolele scrise de Andreea Pora ar avea /pot capata valoarea de provizorat. Notez aici un bine cunoscut exemplu de crasa abatere de la regula in relatia de logica premise/argumente/ concluzii : > in anul 79 Pompei a fost distrus de eruptia vulcanului Vezuviu, asa dar Alber Einstein a murit in 1955 in Princeton < . Gratius in antecesum.
RăspundeCami - 12-23-2014
D-na Pora, ca o concluzie la acest sfirsit de an, lasind la o parte orice polemica, din ce vad la celebrele televiziuni, e o degringolada totala atit in televiziuni cit si in clasa politica dupa plecarea lui Basescu ! Parca ar fi toti niste gaini bête sau decapitate : nu stiu ce li se intimpla si mai ales nu stiu ce sa faca fara Basescu, de unde sa continue si ce ! Fara Basescu, dupa cum se vede, sunt debusolati total ! In rest, va doresc un Craciun fericit alaturi de cei dragi si un An Nou 2015 plin de speranta, cu multe realizari si nu in ultimul rind multa sanatate !
RăspundeLUANA - 12-23-2014
Multumesc!Si eu i-am pus A.Pora de muuulta vreme,cam aceleasi intrebari.NU mi-a raspuns niciodata.Raman la fel de sceptica,ca si inainte de alegeri,vis-a-vis de Iohannis & trupa lui,in frunte cu...Mahalache,mare consilier de Presedinte.A.Pora ii sugereaza lui Traian basescu o ,,autoregandire,, si o ,,repozitionare,, a acestuia pentru a-si ....sterge (???!) maaaarea greseala din ultimul an de mandat,o greseala ce poarta numele Elena Udrea.NIMIC cu argumente,decat de cancan sau A3.De ce nu ar fi posibil si INVERS,adica o repozitionare a voastra ,a celor care ati avut acelasi numitor comun cu A3&RTV? Pe blogul lui,CRISTIAN PREDA felicita o FEMEIE care a ajuns in fruntea PNL (si imediat si in studioul A3!) si injura copios o alta FEMEIE,tot presedinte de partid,partid & femeie gratie carora individul a ajuns (din nou) europarlamentar. NU e ridicol? NU! Eu nu vreau sa STERG nimic din cei zece ani de mandat ai Presedintelui.Cu bune si cu rele...ACESTA este Traian Basescu.A fost si va ramane PRESEDINTELE-OM sau...OMUL-PRESEDINTE! Un OM si un PRESEDINTE caruia,daca avea minimum de bun-simt,noul Presedinte ar fi trebuit sa-i multumeasca,macar formal,la instalarea lui la Cotroceni.NU a facut-o! Viitorul va demonstra DE CE?!
RăspundeFibonacci - 12-23-2014
Eu gasesc articolul D-nei Pora foarte corect. Si mi se pare ca unele comentarii sunt nedrept de critice. Si eu sunt basist, dar pentru un moment m-am scos din viteza, si citesc in articolul acesta o analiza cinstita si chiar pro-Basescu . D-na Pora nu spune ca Iohannis personal i-ar fi imbunatatit imaginea iesirii din presedintie a lui Traian Basescu! In nici un caz! Ci rezulatul alegerilor din noiembrie ! Si nu este vorba de o imbunataire a imaginii, ci de o falsificare mai putin brutala si coordonata guvernamental, cum ar fi putut fi. Mie imi este clar ca daca castiga Ponta, pe Basescu ar fi cazut si toate acuzatiile nereusitei lui Iohannis ! Ca a destabilizat Dreapta, ca a i-a diminuat sansele lui Iohannis cu candidatura D-nei Udrea, ca l-a facut pe Iohannis marioneta USL-ului etc. Asa incat, eu cred ca lucrurile asa stau cum spune Doamna Pora. Castigand alegerile Klaus Iohannis, iata ca s-a facut vizibil si aportul adus de Traian Basescu inaintea turului II prin indemnul basistilor de a vota pentru neamt. Si asta adauga un plus la presedintia lui Traian Basescu ca, in ciuda unor asperitati si denivelari cu Iohannis, l-a sustinut, ca sa nu ajunga tara pe mana noii generatii de comunisti. Sarbatori fericite si La multi ani, stimata Doamna Andrea Pora ! (basista fara poleiala!)
RăspundeObservator - 12-23-2014
Milionul nu a fost de la cele doua care s-au facut de ras ci de la cei care inca mai traiesc din buzunarul parintilor si habar nu au stiut ce fac!
RăspundeCami - 12-23-2014
@ d-na Andrea Pora Si cu ce a mintit Basescu ? N-au fost la fel de mizerabili si mincinosi cind au complotat la Grivco ? Cind au dat impreuna lovitura de stat din 2012 si trimiteau scrisori la PE impotriva Monicai Macovei ? Ce, Iohannis s-a dat peste cap de 2 ori si acum s-a transformat in print si a ramas doar Ponta singurul mizerabil ? Parca in campanie Ponta cam a tinut sa-i aminteasca lui de Iohannis ca a venit umil in biroul lui din Palatul Victoria si or fi discutat tot tete a tete ca ieri. Inca odata va spun, ne insultati inteligenta sau credeti ca am uitat ! Si va spune toate astea cineva care l-a votat pe K I, dar in sila, ca sa nu iasa Ponta de care mi-era si mai sila si la indemnul lui Basescu. As fi votat si o coada de matura, numai sa nu iasa Ponta !
RăspundeDobre - 12-23-2014
Foarte corect spus, doamna !!! Subscriu ! Norocul si'l face omul singur cu mana/munca lui. In cazul Presedintelui Basescu, munca sustinuta CONSECVENTA timp de 10 ani !! Dar fiti pe pace si dvs si d/na Pora !!! Romanii stiu acum ce vor !! GHINION, TARA S-A TREZIT DIN SOMN !!!
Răspunden italy - 12-23-2014
@Cami :Nu mai cred ca Basescu i-a netezit calea lui KJ din simplu fapt ca nu merg si n-au mers niciodata in aceeasi directie..ultimul demult luand-o pe aratura,din pacate pentru noi cei pacaliti !O mai intreb odata pe dna Pora,va regasiti in noua putere de la Cotroceni?..In ``Lucrul``care pare ca a pactizat cu Plagiatorul si nu dezminte nimic la fel ca la numirea lui Mihalache unde a tras de timp in vazul lumii ,a promis ca tine cont de parerea R22 dupa care v-a dat flit..E de bine,nu ?
RăspundeGheorghe Popescu - 12-22-2014
In timp ce EVZ il prezinta pe Basescu ca pe un mare om de stat, ca pe cel mai bun presedinte pe care l-a avut Romania pina acum (si de acum in colo, adaug eu), reporterii democrati ai Revistei 22 si ai Romaniei Libere, remunerati de PNListul Adamescu se intrec care mai de care sa-I demonteze meritele. Perdeaua de fum trebuie ridicata in jurul lui Johannis, acest fost Grivcovist, venit pe cai mari sa salveze tara de..basisti. Pupila lui, Gorgiu, ridicata la rang de sef de partid de opozitie (direct de la nivel de flasneta partidului), se duce la Antene sa le dea girul in direct. Cu ce e mai buna aceasta Gorghiu decit Udrea, doamna Pora? Zvonurile o acuza pe Alina ca a spart casa PNListului Olteanu. Aveti ceva detalii picante, sau patronul v-a dat mucles? Udrea n-a fost niciodata facuta sefa de opozitie, si tot ati tocat-o marunt. Sa va insir aici citeva din apelativele scabroase scoase de PNListii ce cu onor defilati aici? Sau sinteti multumita cu ale dumneavoastra? Cu ce e mai buna Gorghiu comparata cu Udrea? Isi cumpara cumva chilotii de la Avintul Mdgidia, in loc de Voctoria Secret?Te umfla risul de cum au stiut PNListii sa se alinieze si s-o voteze pe duduia promovata de neamt. Gata sefu’, s-a facut, o votam sa traiti. Ia uitati-va putin la lista de consilieri certificati de Johannis. Vedeti cumva citeva nume care sa va faca sa sariti de 7 metri in sus? Nu vi se pare ca suna a restauratie? De-aia securista? Johannis e Solutia de Avarie a aceluiasi sistem securist care a condus tara in ultimii 25 de ani. Johannis al dumneavoastra, pe care ni l-ati prezentat ca pe mesia, in fata caruia pina si madam Macovei a facut sluj, nu e decit o rotita din sistem. Il vedeti ce bine se intelege cu Ponta? La fel de bine cum s-a inteles si Antonescu. USL redivivus. Gata, prostii au votat, acum ne putem intoarce la furtisagurile noastre. Sa va aduceti aminte cit ati pus umarul la ridicarea astuia. Lasati-l pe Basescu, mai bine apucati-va acum, in ceasul al doisprezecelea, sa mai indreptati din prostia pe care ati organizat-o inainte de alegeri. Oricum, cei care il apreciaza pe Basescu nu dau multe parale pe ce scrieti dumneavoastra. Ciinii latra, caravana trece.
RăspundeH11 - 12-22-2014
"De ce cu stingul?" Dan Mihalache
RăspundeCami - 12-22-2014
D-na Pora, Basescu nu stiu cit noroc a avut , dar Romania sigur a avut un mare noroc cu el. Ca sa veniti sa ne spuneti noua ca Basescu a avut noroc ca a fost ales Iohannis, ca vezi doamne si-a mai dres si el din pacate, este o insulta la adresa inteligentei noastre ! Nu pot sa cred ca articolul este scris de dvs ! sau sunteti in pana de subiecte ! ? Eu cred ca articolul ar fi trebuit sa se intituleze norocul lui Iohanis ca a venit dupa ce Basescu I-a netezit calea ! Daca nu era Basescu, regimul Basescu, Iohannis mai era si acum pe undeva pe la Sibiu. Iohannis n-a cistigat niste alegeri, el a fost IMPINS CU ARCANUL sa ocupe aceasta functie, ca sa nu iasa Ponta, care era o ameninatre pentru tara si pentru partenerii nostri externi si mai ales pentru ca nu aveai dintre cine alege ! Acesta este adevarul, adevarat si sa nu incerce nimeni sa ne prosteasca in fata ! De fapt, nu stie nimeni cine este acest Iohannis si mai ales ce gindeste cu adevarat. Citeste niste hirtii pe care I le scrie Mihalache si atit ! Cred ca va fi ca o papuse in vitrina tras de sfori din toate partile, minuit de consilieri, spune aia, fa aia etc. Este extreme de nesigur pe el si asta este f rau pentru Romania. Nu stiu daca e in stare sa ia decizii. Palaria este prea mare . Asa ca, ne spuneti noua ce noroc a avut Basescu cu alegerea lui Iohannis.....zau asa ! Ba din contra, eu cred ca Basescu a avut o mare contributie la alegerea lui Iohannis in turul 2. Cred ca Basescu a dat semnalul cu iesirea de vineri ! Nu vreau sa spun mai mult ! Cred ca Gabriel Liiceanu in " Portret de presedinte la sf de mandate " a explicat f bine ce noroc a avut Iohannis cu Basescu !
Răspundevictor L - 12-22-2014
Cu parere de rau: nu dvoastra sinteti in masura sa-l analizati pe "vinzatorul Justitiei".
Răspundemaria - 12-22-2014
Sa teleg ca pt Basescu s-a terminat totul cu bine pt ca a invins Ioa toathannis.Doamnas Pora daca Iohannis ar fi concurat cu iricine altcineva si nu cu Ponta nu invingea in veci.In orinul rind ca nu-l cunostea nimeni ,charisma zero,campanie dezastruoasa ,prompterele nul-au ajutaty l-au facut de ris ,slb pregatit n-a fost sustinut nici macar deai lui.Norocosul a fost el c
RăspundeDaniela Zamfir - 12-22-2014
"Basescu si-a asumat " , d-na Pora , nu "a asumat " .Verbul este reflexiv in romana. Nimai in franceza este tranzitiv.
RăspundeAgamitza - 12-22-2014
Nu conteaza ce a inteles Traian Basescu din votul din 16 noiembrie. Ar trebui sa ne intrebam ce a inteles Klaus Iohannis. Dupa iesirea Alinutei la Antrena 3 si din faptul ca o tine langa cu schimbarea institutiilor nu cred ca a inteles mare lucru. As intreba-o pe doamna Pora daca a vazut-o vreodata pe doamna Udrea punand umarul la imprastierea dejectiilor Latrinei 3 asa cum a facut-o Alina Gorghiu. Deja ma gandesc ca daca iesea Ponta macar Europa si America stateau cu ochii pe noi.
RăspundeKhalidassa- - 12-22-2014
... deoarece imi face o placere deosebita sa conversez cu domnia voastra . Adica cu o basista deosebit de inraita . E interesant , trebuie sa admiteti . Post scriptum : pregatesc un text nou . Sper sa va placa !
Răspundecorneliu - 12-22-2014
La multi ani dna Pora si sarbatori fericite. Va admir pentru onestitatea dvs ( uneori aproape sinugicasa) si pentru calitatea analizelor dvs. Sa fiti sanatoasa si sa auzim numai de bine
Răspunden italy - 12-22-2014
Din cauze care sigur le stiti bine :asa cum l-ati rugat si d-voastra nu a renuntat la Mihalache,si-a trimes pupila la A3 ca primul interviu dupa preluarea sefiei pnl unde l-a criticat pe Basescu si admirat pe Badea sa fie la postul declarat cel mai ``mizerabil``cu putine zile in urma si mai sunt si altele..Va identificati cu aceste lucruri?Nu sunt greseli mici de acceptat impreuna cu alte realizari care inca nu le-au facut..daca sustineti asa ceva sau macar tolerati atunci sigur nu mai citesc si comentez ceva ce mai scrieti!
RăspundeLiviu din Timisoara - 12-22-2014
Ia spune tu frumos ce grad avea tac-tu in militia lui ceausescu, sau ce activist de partid imbuibat era ? Ori la care depozit de alimente au lucrat? In gura voastra , cuvinte precum " popor " se murdaresc. Vreti o dovada a lichelismului impotriva caruia a luptat Base : ultimele declaratii ale lui Vantu, prin care a recunoscut ca a fost, este si va ramane o jigodie. In rest, catelusilor de la Antena 3 ... Vi-ati inghitit veninul ?
RăspundeLiviu din Timisoara - 12-22-2014
Cu toate stangaciile sale, Basescu ramane un om tipic indraznet caruia, in toate clipele cheie, nu i-a mai ars de ras. Fara " tupeul" sau nu am fi avut o Justitie indrazneata. Iohannis preia un stat functional. Nu pot uita amenintarile primite de Basescu la preluarea primului mandat, cand, pur si simplu, a avut nevoie de o atentionarea facuta de Blair, impotriva coruptilor din vremea lui Nastase.Un stat in care un mare om de afaceri, asa cum era Erbasu, era la mana unor interlopi din Craiova, este in mare pericol.Blair declarase: " Vom sprijini cu toate mijloacele necesare lupta impotriva coruptiei". Nu e putin lucru, deloc ! A fost un deget arata lichelelor, stiind ca englezii nu vorbesc degeaba. Si Iohannis mai are un mare noroc: Ponta si-a consumat cam tot creditul necesar intr-o disputa.
Răspundevalexandru - 12-22-2014
D-na Pora, va citesc cu atentie si placere de cele mai multe ori. Nu cred ca Basescu isi va irosi mostenirea. O declaratie de ieri a Elenei Udrea (nu cea cantata)in acest sens spune ca Basescu este mult prea mare pentru a apartine unui partid.
RăspundeAndreea Pora - 12-22-2014
Cred ca uitati ca fara milionul de voturi peste ce a luat de la Macovei si Udrea, Iohannis pierdea.
RăspundeAndreea Pora - 12-22-2014
De ce cu stingul?
RăspundeAndreea Pora - 12-22-2014
De ce nu te muti pe site la A3? Acolo vei fi acasa.
RăspundeAndreea Pora - 12-22-2014
Aveti dreptate, marele merit e ca DNA a devenit independent chiar si fata de el.
RăspundeAndreea Pora - 12-22-2014
Exact asta spun si eu, ca nu punem in balanta Udrea si justitia. N-o punem pentru ca s-a terminat cu bine, dar daca era Ponta presedinte sa vedeti cum se schimba grila de judecata. Justitia s-ar fi dus pe apa Sambetei in cel mult 1 an. Dezbinarea dreptei si sustinerea doamnei "cea mai onesta dintre...." au fost greseli. Mari. In zilele dinaintea turului 1 ne explica faptul ca Ponta si Iohannis sunt la fel de mizerabili si mincinosi.
Răspunderevista22fil - 12-22-2014
In halul in care este azi tara, ultima speranta este tot un presedinte jucator, care sa continue ce a facut Traian Basescu, sa desavarseasca funconabilitatea justitiei. Ca sa nu fie acuzat de plagiat (folosirea etichetei 'jucator') noul presedinte isi poate spune 'implicat'. In special in conditiile actuale, cu o coruptie cvasi-generalizata, tarii noastre i se potriveste perfect dictonul 'Unde justitie nu e, nimic nu e!' (merge mai bine aici 'e', decat 'este'). Traian Basecu a facut justitia sa functioneze. Trebue sa ii recunoastem acest mare (enorm, vital) merit. Unii dintre noi, fac abstractie de acest merit exceptional - leacul tamaduitor pentru morala aflata in 'moarte clinica', acestia scotand in evidenta doar limbajul marinaresc, de taverna, al lui Traian Basescu, revoltati ca el are succes la popor. Da, la poporul de azi, cu gradul de cultura precar, dar obidit de masinaria infernala a borfasilor care distrug tara. Cei carora le pute limbajul lui Traian Basescu scapa din vedere un lucru "minor" : 'cum ar fi aratat justitia daca Adrian Nastase ar fi castigat alegerile din 2004, cu Rodica Stanoiu, mentinuta Ministrul Justitiei?' Daca , intr-o noapte, o persoana cu nas subtire se indrepta catre casa, pe o strada prost luminata, un borfas cutitar o agreseaza, incercand sa o jefuiasca, dar este salvata de un individ cu aspect de proasta calitate, care il injura birjareste pe talhar, ce face victima salvata? : 'ii multumeste salvatorului sau sare cu gura pe el fiindca ii put hainele? In discursul tinut in parlament, Iohannis a spus ce ne-a repetat necontenit Basescu, in acesti zece ani, dar Iohannis a folosit un ambalaj verbal specific lui. Discursul lui Iohannis nu parea a fi al lui. A fost prea lung, cu multe repetari si sublinieri, parea a fi fost compus de un student al facultatii de 'comunicare', caruia profesorul i-a dat tema : Compuneti un discurs din categoria 'Iohannis'. Profesorul ar fi putut sa ii dea un 5+, dar si-a ales sa il trimita 'in banca' si sa ii ceara sa faca un rezumat mult mai redus, care sa contina, nemteste, numai esentialul, in stilul curat Iohannis (acela de la cofruntatea TV, cu Ponta). Am admirat toti sloganul 'Tara lucrului bine facut'. Deocamdata, Iohannis ne-a prezentat un discurs mult prea ne-iohannisist, despre lucrul bine facut. Il asteptam cu infaptuirea sloganului cu care ne-a cucerit!
RăspundeAdrian D - 12-22-2014
"Ce a înțeles însă Traian Băsescu din cele întâmplate?" Chiar credeti ca "intamplatele" s-au faptuit fortuit? Chiar si acum mai puteti acredita ideea potrivit careia ajungerea lui Klaus Iohhanis a fost o intamplare? Cred ca ar fi bine sa apreciati cine a avut cel mai mare rol in aducerea noului presedinte la Cotroceni. Este adevarat ca a avut la dispozitie cea mai buna expertiza si parghiile necesare, dar a facut-o bine pana la urma. Da, omul acesta politic s-a afundat in toate gropile in ultimul an, cum nu a facut nimeni, pentru un rezultat care nu-l avantajeaza, dar e bine pentru tara. Asta si asteptam de la presedinte, sa se sacrifice pentru binele nostru cand e necesar. Si constat cu bucurie ca acest mesaj s-a regasit si in discursul inaugural de mandat al noului presedinte!
RăspundeVirgil Iordache - 12-22-2014
Nu a fost un noroc, a fost un plan. Fără Udrea și Macovei candidați separați alături de Iohannis succesul nu ar fi existat. Mi se pare lipsit de rezonabilitate sa dati sfaturi sefului de stat care a facut cele mai multe pentru Romania. Daca va asculta pe cei care voiati un front unit contra lui Ponta acum presedinte era Ponta. ganduri bune,
Răspundesalvete, magistri - 12-22-2014
Quod vobis studium felix prosperumque sit! Sursum corda! Va doresc si voua sa ajunge-ti odata la nivelul de educatie la care m-am ridicat eu. Iohannis a zis ca educatia e cea care va ridica Romania. Nu-l contest, e parerea lui, a si fost profesor, are convingerile, solutiile si caile lui. Nici nu e bine sa-l ataci sau sa incerci figuri libere la adresa lui, in scris sau direct, o sa invatati si voi sa-l abordati constructiv pe Iohannis daca vreti sa faceti altceva decat pamflete de-o zi. Eu am simtit, am stiut totdeauna ca nu educatia ci justitia e cea care poate elibera, eleva, civiliza, progresa tara noastra. Ca o conditie si ca un ingredient permanent. Dar nu stiam de ce. Azi mi-a picat fisa, si va destainui generos si voua. E unul dintre putinele moduri de a schimba mentalitatea. Mentalitatea, morala comuna, este ceea ce iti permite sau nu, atunci cand faci ceva, faci acel lucru intr-un fel sau altul. Mai corect sau mai putin corect. Credinta ta, ceea ce esti. A recunoscut Cristoiu (la B1!!, unde-l critica pe Basescu si de unde a plecat acuzand presiuni... sa se lase educat, civilizat, elevat) ca Basescu l-a educat, ca i-a schimbat mentalitatea, l-a elevat, l-a civilizat. In legatura cu ravasul cu propunerea rusinoasa a zburdalnicului Tariceanu. Atunci ravasul i s-a parut maestrului natural, acum i se pare inacceptabil. Sa ne dea lista de editoriale abrogate, declarate nule. Maestrul si-a gasit magistrul. Si, zic eu, poate s-o adauge si pe Macovei la educatorii sai, Macovei care, si ea, i-a dat lectii, a rezistat si nu a cedat insistentelor indecente ale aceluiasi zburdalnic potentat. Cand i-a cerut sa mearga cu Justitia doar pe opozitie. Si cand PSD si PNL au inceput sa condamne, din varful buzelor, coruptia. Ati putut citi pe fata presedintelui satisfactia dascalului cand constatata ca reusit sa le transmita discipolilor lui, chiar si celor din ultima banca, stiinta sa. Asta a facut Basescu, a schimbat mentalitatea, a educat, a schimbat valorile romanilor. Asa grobian, ne-a educat, ne-a elevat, maestre, profesore, intelectuali, jurnalisti, popor. Dar discipolii adevarati, se stie, isi depasesc magistrul! Mai exista metode, si nu sunt neaparat educatia. Ar fi educatia daca s-ar face probe practice, dar cum nu sunt probe practice, nu se exerseaza, si teoria se uita. Alte metode sunt: dramele personale, dramele colective, educatia fortata, adica presiunile, influentele externe, sanctiunile. Basescu si ai lui sunt ctitori de scoala. O sa aiba portretele insirate in holul Facultatii de Drept, cand o sa constientizeze si cei de acolo insemnatatea a ce predau ei si rolul acestor educatori ai poporului, Basescu, Macovei, Morar, Kovesi, Stanciu samd. Le-au transformat disciplinele dintr-un fel de curs de limbi moarte intr-o stiinta aplicata. Au sters praful de pe ei, le-au suflat viata.
RăspundeDan B__ - 12-21-2014
Un articol destul de echilibrat pe aceasta tema.Poate singurul din ultima vreme.Asteptam totusi SI recalibrarea revistei 22 cu noi jurnalisti,vrem nu doar o altfel de politica vrem si altfel de jurnalism.Nu puteti solicita fonduri si abonamente ca sa-l citim si platim pe Lazaroiu,ca sa dau doar un exemplu.E un pic jenant zau asa....
Răspunden italy - 12-21-2014
D-na Pora cred ca il veti aprecia mai mult odata cu trecerea timpului ca in vremurile d-voastra bune mai ales ca incet-incet se face comparatia cu noul locatar care vad ca a inceput cu stangu` din pacate.
RăspundeKhalidassa - - 12-21-2014
Mandatul mongolului Basescu , dusmanul romanilor si in acelasi timp valiul strainilor si imbuibatorul lor s-a incheiat . Daca va fi lasat sa bintuie in libertate si sa-si roaza linistit miliardele de euro pe care le-a furat , atunci Romania se va acoperi de ocara vesnica . Si va disparea ca natiune . Si din istorie si dupa harta lumii . Un popor care suporta asa ceva fara sa faca nimic nu merita decat dispretul , distructia , neantul si blestemul .
Răspundenicu - 12-21-2014
Nu l-a lovit niciun noroc dna Pora.Dl.Presedinte a fost consecvent acesti 10 ani in lupta cu PSD ca principal exponent al coruptiei,hotiei,minciunii.Marea victorie a lui Traian Basescu este ca dupa votul din 16.11.2014 chiar si PSD vorbeste despre stat de drept si lupta anticoruptie.A castigat in 2004 promitindu-ne tepe ptr corupti iar in 2014 trebuie doar sa te uiti pe siteul DNA ca sa vezi cati politicieni de la toate partidele au fost condamnati,binenteles cu Nastase si Voiculescu in top.
Răspundemihailstanciu - 12-21-2014
Stupefiante cateva din afirmatiile dnei Pora.De ce realizarile a 10 ani de presedentie depind de ce ar fi spus Ponta daca ar fi castigat alegerile?De ce "parte din responsabilitate i-ar fi revenit"(lui Basescu) daca Iohannis ar fi pierdut alegerile?Cu 48 de ore inainte de scrutin acesta a indemnat,cu subiect si predicat,pe toti cei care l-au sustinut sau inca il sustin sa voteze impotriva lui Ponta.Indemn care dupa multi analisti a contat f.mult,alaturi de dezastrul votului diasporei .De ce crede dna Pora ca exista o "oboseala generalizata" fata de "stilul Basescu"?A folosit o limba curata(tiganca imputita a fost rostita in spatiu privat,romanii ar trebui sa stie derapajele verbale ale sefilor de stat cand cred ca nu sunt ascultati),de o claritate maxima indiferent de subiectul abordat.Unde este deci "mitocania" de care a fost deseori acuzat(mai nou dl.Cornea supraliciteaza cu calificativul"mahalagiu")?Un alt adjectiv cu care este asociat"scandalagiu" este folosit de cei care uita ca Presedintele a dus o lupta de transee timp de 10 ani impotriva coalitiei uriase politico-mediatice formate pentru a-l discredita si demite. Fara insa sa foloseasca,in celebrele lui conferinte de la 18.30,cuvinte licentioase sau injurioase asa cum adversarii lui politici o faceau fara retinere. Nu,dna Pora,pe Presedinte "nu l-a lovit norocul" victoriei lui Iohannis.ci asa cum scrieti pe la mijlocul editorialului,realizarile care definesc mandatele lui B asescu,pentru care va ramane in cartile de istorie si pentru care,dupa 10 ani de "oboseala de stilul B asescu" ,are inca o popularitate de 30%.Din nefericire dvs puneti in balanta sprijinirea dnei Udrea cu independenta justitiei.Mai ganditi-va.
Răspundeprofesoru - 12-21-2014
Nu cred ca la alegeri a fost vorba de noroc. Si daca lui Base i-ar fi revenit o parte din responsabilitate pentru victoria lui Ponta, e corect sa spunem ca ii revine o parte din merit pentru victoria lui Iohannis. Asa cum remarcati, lui Base i se datoreaza revolutia care a avut loc in justitie, ancorarea ferma in structurile occidentale etc. Lucruri de care majoritatea romanilor sunt atasati. Si care ar fi fost anulate prin victoria lui Ponta. Pericol pe care Base l-a denuntat constant. Si romanii au votat in consecinta.
Răspunde