Pe aceeași temă
Aproximativ 180.000 de elevi de clasa a VIII-a au sustinut simularea examenului de Evaluare Nationala in perioada 5 - 7 martie iar rezultatele partiale arata ca 46,97 la suta dintre elevi au obtinut media generala peste 5. La matematica, 33,1 % dintre elevi au reusit sa obtina o nota peste 5, iar la romana 63,2% au luat note peste 5. La limba materna, 82,5% dintre elevi au obtinut note peste 5, transmite Ministerul Educației.
Notele obtinute la simulare nu se contesta si nu se trec in catalog. "Totusi, in situatiile exceptionale in care se doreste consemnarea notelor in catalog, acest lucru se poate face in baza unei cereri scrise depuse de cei interesati", spune ministerul.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral pentru imbunatatirea performantelor scolare.
Potrivit MEN, "obiectivele acestei simulari sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care il vor sustine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregatire atins in aceasta etapa, precum si optimizarea pregatirii in vederea obtinerii unor rezultate satisfacatoare la probele din luna iunie".
Calendar Evaluarea Nationala 2018
4-8 iunie 2018 Inscrierea la evaluarea nationala
8 iunie 2018 Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
11 iunie 2018 Limba si literatura romana - examen scris
13 iunie 2018 Matematica - examen scris
14 iunie 2018 Limba si literatura materna - examen scris
19 iunie 2018 Afisarea rezultatelor inaintea contestatiilor (pana la ora 12:00)
19 iunie 2018 Depunerea contestatiilor (orele 14:00-19:00)
20-22 iunie 2018 Solutionarea contestatiilor
23 iunie 2018 Afisarea rezultatelor finale dupa solutionarea contestatiilor
Banca Mondială: unul din trei adolescenți români, sub nivelul de bază la citit și socotit
"Tehnologia genereaza beneficii pentru cei cu venituri mari si pentru cele mai avansate companii aflate in regiunile prospere, insa risca sa sporeasca rata somajului si sa impinga si mai multi oameni intr-o stare de saracie, in unele dintre zonele cele mai defavorizate ale Europei.
In ultimii 15 ani, numarul de meserii ce implica munca fizica a scazut in UE cu peste 15%, in timp ce meseriile ce implica analiza si creativitate au crescut cu acelasi procentaj. Aceasta tendinta este in curs de crestere. Raportul recomanda decidentilor politici sa-si intensifice eforturile de crestere a competentelor lucratorilor, pregatindu-i pentru noi ocupatii, pe o piata a muncii care evolueaza rapid", se arată într-un document al Băncii Mondiale.
"Remarcabilul mecanism de convergenta al UE a sporit nivelul de crestere si prosperitate, aducand beneficii oamenilor si firmelor din toata Europa, de peste 60 de ani. Cu toate acestea, convergenta nu se realizeaza in mod automat. Acest mecanism se va bloca daca nu se iau masuri pentru a se asigura ca toti oamenii obtin aceleasi beneficii.
Pentru a mentine acest avant, avem nevoie de politici prin care sa ne asiguram ca oamenii detin competentele necesare pentru a valorifica noi oportunitati. Accesul sporit la invatamant si formare, alaturi de imbunatatirea mediului de afaceri national vor crea mai multe locuri de munca pentru oameni", a declarat directorul executiv al Bancii Mondiale, Kristalina Georgieva.
"Discrepantele crescande dintre statele din nord si cele din sud inregistrate la nivelul productivitatii in ultimele doua decenii ilustreaza provocarile imediate cu care se confrunta Europa. In perioada scursa de la sfarsitul anilor 1990 si pana in prezent, cresterea productivitatii a inregistrat o decelerare de la 2% la 1,5% in Europa de Nord, in timp ce in Europa de Sud decelerarea a fost de doua ori mai rapida.
Educatia de calitate scazuta in anumite regiuni si tari ale UE creeaza si un clivaj socio-economic intre cei mai bogati si cei mai saraci. In 50% din statele UE, peste 20% dintre adolescentii cu varste de peste 15 ani se afla sub nivelul de baza al cunostintelor necesare pentru citit si pentru matematica, in timp ce in Bulgaria, Malta, Romania si Slovacia, procentajul respectiv depaseste 30%", mentioneaza sursa citata.
Sistemele educaționale trebuie masiv regândite iar guvernele trebuie să promoveze politici apte să creeze oportunități egale în educație și angajare pe piața muncii, mai spune BM.