Oferta completa de manuale la Targul Gaudeamus Carte Scolara

Vladimir Epstein | 14.09.2005

Pe aceeași temă

Domnule Vladimir Epstein, cui se adreseaza acest targ de carte?
Ca orice eveniment de tip expozitional, Targul Gaudeamus Carte Scolara a fost gandit sa umple un gol al pietei. In cazul de fata, “veriga slaba” este difuzarea de manuale si auxiliare în momentul cel mai “fierbinte” al anului educational: începerea scolii. Targul nostru îsi propune sa ofere o rezolvare a acestei probleme, încercand sa adune într-un singur loc o oferta completa de manuale, auxiliare si bibliografie scolara. Din acest punct de vedere, targul rezolva problema zig-zag-ului epuizant între librariile din oras, pe care aproape orice elev sau parinte e nevoit sa îl parcurga la începutul anului scolar, si nu de fiecare data cu succes. Nu numai ca la Gaudeamus gasesc tot ce cauta într-un singur loc, dar pot beneficia si de importante reduceri de preturi. Al doilea centru de greutate al targului este cel profesional. La targ se creeaza cadrul firesc, oficial de discutii pe teme de actualitate ale pietei. Evenimentele din programul targului, reunite sub genericul Forumul Cartii Scolare, pun fata în fata editori, autori de manuale, profesori, inspectori, elevi, parinti - toti actorii pietei si punctele lor de vedere, adesea divergente. Personal nu cunosc un alt spatiu de întalnire a tuturor acestor categorii. Ei bine, în foaierele Salii de concerte a Radiodifuziunii Romane îi regasim pe toti si cred ca în asta rezida performanta evenimentului. As aminti aici contributia partenerilor nostri de organizare: Asociatia Editurilor cu Profil Pedagogic si Cultural si Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.
Prin ce se deosebeste aceasta editie?
Ma bucur sa constat ca targul creste. Creste ca dimensiuni si, poate chiar mai important, creste ca substanta. O confirmare în plus - daca mai era nevoie - a potentialului pietei de profil si a faptului ca premisele care au stat la baza initierii lui, în urma cu trei ani, sunt corecte. Statistic vorbind, în ceea ce priveste suprafata ocupata cu standuri, editia din acest an reprezinta aproape dublul editiei anterioare. Nu pot decat sa sper si într-o dublare a celorlalte repere ale palmaresului unui targ: cota de interes, materializata în numarul de vizitatori si, implicit, volumul vanzarilor. Am remarcat cu placere ca multi dintre editorii care, anul trecut, au participat în cadrul unui stand colectiv si-au luat anul acesta inima în dinti si participa pe cont propriu. Aceasta desprindere vorbeste, pe de-o parte, despre succesul si potentialul targului si, pe de alta parte, despre o schimbare de atitudine în strategia de promovare a editurilor, despre o deplasare a accentului din zona strict comerciala, a vanzarilor, în cea a imaginii. O alta noutate a editiei este Cosul Targului, organizat în colaborare cu National TV. Componenta traditionala la celelalte Targuri Gaudeamus, se adauga, iata, din acest an, si în reteta targului de carte scolara. Asteptam donatii - manuale, auxiliare - atat din partea editurilor, cat si din partea vizitatorilor. Toate materialele vor ajunge la cei care au, acum, cea mai mare nevoie de ele: copiii din zonele rurale afectate de inundatiile din acest an.
Cine castiga cel mai mult din organizarea acestuia?
Convingerea mea este ca principalul beneficiar este publicul. Numarul tot mai mare de vizitatori - peste 18.000 anul trecut, fata de 7.000 la prima editie - este graitor pentru modul în care targul ofera o solutie convenabila unei nevoi reale. Un al doilea beneficiar este, fireste, piata de carte scolara. Orice targ ofera pietei careia îi este dedicat repere importante privind dinamica raporturilor dintre cerere si oferta, contribuind astfel la o structurare mai corecta, mai realista a acesteia. Ce alt loc mai bun decat un targ, pentru a lua pulsul pietei, pentru a fi martorul direct al competitiei, pentru a asista, pe viu, la stabilirea standardelor, la ridicarea stachetei... Nu în ultimul rand, targul ofera Societatii Romane de Radiodifuziune înca un prilej pentru a-si afirma statutul de promotor al culturii scrise si educatiei.
Ati fost sprijinit de autoritati?
As mentiona implicarea tot mai substantiala a Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti în organizarea Forumului Cartii Scolare - o suita de dezbateri, prezentari de oferta, seminarii, mese rotunde -, o provocare la dialog adresata tuturor actorilor pietei. De asemenea, este asteptata, la deschiderea oficiala, prezenta la cel mai înalt nivel a Ministerului Educatiei si Cercetarii - un gest care va aduce targului un plus de greutate, respectabilitate si, sper, substanta.
Va propuneti continuarea targului de carte scolara?
Imi vin în minte cel putin doua variante de raspuns. In primul rand, cred ca targul acesta va continua sa existe atata vreme cat piata va avea nevoie de el. In momentul în care toate problemele legate de difuzarea manualelor si auxiliarelor la începutul anului scolar se vor rezolva - normalitate pe care, de altfel, ne-o dorim cu totii -, e posibil ca targul sa dispara. In acelasi timp, e posibil ca, într-un astfel de context, formatul targului sa se modifice. Si atunci, avand o noua miza, targul se va putea desprinde temporal de momentul începerii anului scolar si îsi va putea gasi un alt loc în calendar, sau poate chiar va deveni o sectiune a Targului International Gaudeamus din noiembrie. Evident, ne vom adapta cerintelor pietei. Pana atunci însa, a început un nou an scolar... Gaudeamus igitur!

Interviu realizat de Gabriela Zafiu

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22