Pe aceeași temă
Oricum, si in acest ultim caz, rolul APAPS - de privatizator - inceteaza. In ce masura grosul patrimoniului de stat, aflat sub jurisdictia ministerelor, va fi scos spre privatizare, asta este, din punctul de vedere al APAPS, o alta problema! Caci de asta nu se ocupa APAPS, ci ministerele Industriei, Transporturilor, Agriculturii, Turismului.
APAPS isi va incheia deci activitatea - menirea sa de a privatiza urmand sa ramana fara obiect - si, in acest fel, in Romania se va fi privatizat vreo treime din fostul patrimoniu de stat. Fara ezitari, se poate spune, un esec! Nu trebuie sa fii catusi de putin partizanul privatizarii in sine si nici al abordarii ca totul trebuie sa fie privat si nimic de stat pentru a admite ca, din punctul de vedere al privatizarii, cel putin ca obiectiv urmarit oficial si cu osardie de ultimele doua guvernari, este vorba de un esec.
Conditii in care, din partea organismelor financiare internationale, se va auzi mereu si mereu reprosul imbecil privind "ritmul lent" al privatizarii. Imbecil, pentru ca problema este pusa de parca privatizarea ar depide numai de vointa vanzatorului-stat, si nu si de existenta cumparatorilor. In conditiile oferirii spre vanzare a unei industrii invechite, din care multe componente sunt pur si simplu producatoare de pierderi, a cere "accelerarea" privatizarii este o aiureala, iar asumarea acestui obiectiv constituie ceva neserios!
Privatizarea din Romania nu are nevoie nici de "accelerare", nici de "urgentare"!, ci de reusite in privatizari, reusite reale care, prin exemplul lor, sa convinga, sa stearga imaginea esecurilor sonore numite RomTelecom, IMGB, Combinatul Siderurgic Resita, Combinatul Otelul Rosu si atatea altele asemenea. Astfel incat sa nu mai prefere oamenii a lucra la stat, si nu in structuri private! Realmente nevoie este de ceea ce se numeste un "success story"! Se termina privatizarea si macar o poveste realmente de succes nu exista!