Pe aceeași temă
Opera în două acte de Gioachino Rossini, cu libretul lui Cesare Sterbini, după o piesă de Pierre Beaumarchais, va avea două reprezentații, în această perioadă, la Opera Națională din București: pe 11, respectiv 19 decembrie, între orele 19.00 și 22.00, anunță site-ul oficial al instituției.
Spectacolele sunt în limba italiană, cu titrare în limba română.
În regia lui George Teodorescu, îi găsim, în distribuție, pe Contele Almaviva - Ştefan von Korch (invitat), Don Bartolo - Iustinian Zetea, Rosina - Maria Jinga, Figaro - Daniel Pop (debut), Don Basilio - Marius Boloş, Fiorello - Adrian Strezea, Berta - Egle Chişiu (invitată), Sergentul - Ionuţ Gavrilă, sub bagheta dirijorului Ciprian Teodoraşcu
Premiera mondială a spectacolului a avut loc la 20 februarie 1816 (cu titlul Almaviva, ossia L’inutile precauzione), Teatro Argentina din Roma. Data premierei montării actuale la Opera Naţională Bucureşti a fost 28 ianuarie 1955.
Prima montare nouă a stagiunii 1954-1955 la Opera Naţională Bucureşti, „Bărbierul din Sevilla” avea să devină unul dintre cele mai îndrăgite spectacole ale teatrului, timp de mai bine de şase decenii, se arată în prezentarea oficiale a Operei Naționale. Montare reprezentativă a instituţiei, spectacolul s-a bucurat de-a lungul anilor de distribuţii cu nume sonore, printre care şi „tripleta de aur” - soprana Magda Ianculescu (Rosina), baritonul Nicolae Herlea (Figaro) şi tenorul Valentin Teodorian (Almaviva) - care a făcut rapid înconjurul lumii.
„…o admirabilă operă bufă... Va fi cântată atâta timp cât va exista operă italiană”, astfel avea să scrie Beethoven într-unul din caietele sale de conversaţii, despre opera „Bărbierul din Sevilla” a lui Rossini. Creată în doar 13 zile, pe când Rossini avea 23 de ani, „Bărbierul din Sevilla” spune povestea unui triunghi amoros din Spania secolului al XVII-lea, poveste inspirată de altfel de „Le Barbier de Séville”, prima piesă de teatru dintr-o trilogie a dramaturgului francez Pierre Beaumarchais.
Faptul că „Bărbierul din Sevilla” exista deja într-o altă versiune, cea a lui Giovanni Paisiello (1782), a făcut ca opera lui Rossini să nu fie bine primită la premiera din 1816, de la Teatro Argentina (Roma), publicul considerând-o un afront adus lucrării lui Paisiello. Cu toate acestea, „Bărbierul din Sevilla” a fost rapid asimilată în repertoriul teatrelor de operă internaţionale, în Anglia fiind pusă în scenă pentru prima dată, în limba italiană, în 1818, la King's Theatre din Londra, iar apoi în engleză, la Covent Garden. În America a avut prima reprezentaţie în 1819, la Park Theatre din New York.