cineMAiubit 9

Laurentiu Bratan | 29.12.2004

Pe aceeași temă

E al noualea an cand, la inceputul lui decembrie, are loc festivalul de film studentesc
  • mai mult intern decat international, asa cum e numit destul de pompos
  • cineMAiubit. Filmele UNATC-istilor (caci ei sunt majoritari) au fost parca ceva mai bune ca anul trecut, dar acest sentiment il ai doar dupa a doua seara de proiectie.
    Pe scurt, in cateva insemnari luate la fata locului si-n cateva note, scolareste, iata care si cum au fost filmele din sectiunea principala, fictiune 35 mm:

  • A patra duminica (UNATC; scenariul & regia Cipi Nikolin): nefiresc, stangaci, prost jucat; muzica face un contrast ridicol cu restul; nici o noima la final; 1

  • Trenuri nesupravegheate (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul Adina Pintilie & Marius Iacob, regia Adina Pintilie): imagine expresiva; planuri-detaliu si unghiuri ingenioase; scenariu simplu si foarte OK; 9

  • Intr-o armonie (UNATC; scenariul & regia Svetlana Petrov): mult umor de calitate; o inocenta cum de mult nu mai exista in cinema; imagine buna; 10

  • Pastime (Scuola Nazionale di Cinema, Roma; scenariul Marianna Cappi & Roan Johnson, regia Francesco Lagi): bine jucat; imagine foarte buna; tehnica excelenta; 10
  • Maria (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Andrei Tones): imagine foarte buna; subiect de inspiratie rurala, cam fara noima; 5

  • Contratimp (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Andrei Florin Bondrila): poveste ilogica (daca n-ar scrie "Politistul" pe generic, nu ti-ai da seama ca e vorba de o urmarire) si cascadorii ridicole; 1

  • Viata pozitiva (UNATC, scenariul & regia Sebastian Voinea): stangaci, jucat prost; replici cam penibile, scenariu prost; 2

  • Mein Erlöser / My Redeemer (Hochschule für Fersehen und Film "Konrad Wolf", Postdam Babelsberg; scenariul & regia Athanasios Karanikolas): foarte bine filmat; poveste grava; subtil; muzica merge perfect
  • Ich weib, dab mein Erlöser lebt, de Heinrich Schutz; 10

  • Calatorul (UNATC; scenariul Florin Filipescu & Alexandru Molico, regia Florin Filipescu): poveste fortata; nimic care sa-l faca sa iasa in evidenta; 4
  • 199... Part 4. Winter (VGIK, Moscova; scenariul & regia Boris Gucimazov): foarte/prea lent, in traditia scolii moscovite; astepti in zadar o surpriza, nu apare nimic; imagine buna, atentie la detalii; 6

  • Il Sostituto / The Substitute (Scuola Nazionale di Cinema, Roma; scenariul Angelo Carbone, Claudio Cicala & Roan Johnson, regia Claudio Cicala): poveste interesanta; fictiune sub un ambalaj de documentar; 9

  • Pentru o mana de bomboane (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Gabriel Sandru): relativ bine filmat; previzibil; se vrea sensibil, dar e doar lacrimogen; 5

  • Strada fericirii nr. 9 (UNATC; scenariul si regia Alexandru Nastoiu): imagine buna; jucat cu naturalete; scenariu foarte slab, fara nici o concluzie; 5

  • Ciocolata (UNATC; scenariul Ana Vlad & George Moise, regia Ana Vlad): imagine OK; poveste cursiva si nostima, dar final ratat; 6

  • O secunda de ura (UNATC; scenariul Florin Stanciu, regia Cristina Iliescu): foarte atent filmat; reuseste sa creeze atmosfera; scenariu bun; 9

  • Pretul inocentei (UNATC; scenariul si regia Geanina Grigoras): simt foarte fin al detaliului; avantajul actorilor neprofesionisti, dar si meritul regizoarei de a-i conduce -multa naturalete; nu era nevoie de muzica din off; 8

  • Birds (VGIK; scenariul Tatiana Kiseleva & Vladimir Wolf, regia Tatiana Kiseleva): imagine foarte buna; cam isteric; muzica foarte buna; final reusit; 9

  • Pui la rotisor (UNATC; scenariul & regia Alexandru Vitzentzatos): are umor; sunet prost; excelent Catalin Neamtu intr-un rol oblomovian; 9

  • This is a makebelieve (UNATC; scenariul Marius Olteanu, regia Marius Olteanu & Ana Lungu): are destula tensiune ca sa te tina; dialoguri care nu suna ridicol si pretentios; 7

  • Intr-un fel sau altul (UNATC; scenariul & regia Maxim Ciudin): prost jucat; sincronizare proasta; scenariu foarte slab; 3

  • Cum vreau eu (UNATC; scenariul & regia Andrei Tanase): atent filmat; povestioara interesanta, dar cam fara final; 7

  • Forme aberante (UNATC; scenariul & regia Ciprian Panaite): final fortat, stangaci; 5

  • Premium (UNATC; scenariul & regia Alex Ionescu): foarte bine filmat -poveste pe muzica retro; nu rau, cu multa discretie, de atmosfera; 8

  • The End of a Fairy-Tale (The Polish National Film School, Lodz; scenariul & regia Maciej Migas): imagine excelenta; scenariu fara final; 6

  • Estul salbatic (in afara concursului, UNATC; scenariul & regia Iuliana Constantinescu): oniric -imagine frumoasa; in memoria emigrantilor inecati in Dunare; 7

    Sectiunea fictiune 16 mm, si ea competitiva:

  • 12:03 (UNATC; scenariul & regia Miruna Boruzescu): asa si-asa; no man's land-ul dintre viata si moarte; 6

  • Singur (UNATC; scenariul Vlad Cioban & Vlad Gliga; regia Vlad Cioban): despre singuratate si ipocrizie politica; nu prea convingator; 7

  • Ultimul concert (UNATC; scenariul Andrei Chiriac, Mihai Manescu & Roxana Ardelean, regia Andrei Chiriac): aceeasi tema a vietii dupa moarte...; 5

  • Noi doi (UNATC; scenariul & regia Paul Manolescu): despre tentatiile adolescentei; 3

  • Alina (UNATC; scenariul Valeriu Caliman, regia Paul Negoescu): iar viata dupa moarte!!!; 5

  • Evadare (UNATC; scenariul & regia Eva Pervolovici): o evadare mentala din jungla moderna -orasul/calculatoarele/blocurile; 3

  • Vanatorul de apa (UNATC; scenariul Augustin Bucur & Andreea Saguna, regia Andreea Saguna): n-are nimic...; 2

  • Accident (UNATC; scenariul & regia Stanca Radu): nu se-ntelege nimic; de ce revine mortul mereu, e o obsesie?; 2

  • Supermarket (UNATC; scenariul & regia Vlad Trandafir): despre copiii cersetori din parcarea unui supermarket; cam fara subiect; 6

  • reAl (UNATC; scenariul & regia Ciprian Alexandrescu): scenariu bine construit, dar final cam la repezeala; 9

  • Road (The Sam Spiegel Film & TV School, Jerusalem; scenariul & regia Nadav Lapid): despre problema israelo-palestiniana; nimic deosebit; 7

  • Sliding Flora (The Sam Spiegel Film & TV School, Jerusalem; scenariul & regia Talya Lavie): are mult umor si multa imaginatie; 9

  • Duas pessoas / Two Close (Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugalia; scenariul Ines Clemente, regia Joao Salaviza): (aparent) despre singuratate; el -client, ea -prostituata; cam fara noima; 4

  • Feliz Aniversário / Happy Birthday (Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugalia; scenariul Tiago Antunes & Cristovão Reis, regia Hugo Martins): problemele unui cuplu; plicticos; 4

    Ca si filmele portugheze din competitie, nici peliculele din sectiunea speciala dedicata scolii respective n-au excelat.
    Premiile au fost:

  • Marele Premiu: Pretul inocentei, de Geanina Grigoras
  • Premiul pentru regie: Alex Ionescu pentru Premium
  • Premiul special al juriului: Mein Erlöser, al scolii din Postdam
  • Premiul pentru scenariu, ex æquo: Florin Filipescu & Alexandru Molico (Calatorul); Boris Gocimazov (199... Part 4. Winter, al scolii moscovite)
  • Premiul pentru montaj, ex æquo: Tatiana Kiseleva (Birds, de la VGIK); Alexandru Stanescu (Pretul inocentei)
  • Premiul pentru cel mai bun actor, ex æquo: Catalin Neamtu (Pui la rotisor); Bogdan Cotlet (Intr-o armonie)
  • Premiul pentru cea mai buna actrita, ex æquo: Ioana Barbu (Calatorul); Kati Puscariu (Intr-o armonie)
  • Premiul publicului: Ciocolata
  • Premiul criticii, ex aequo: Forme aberante si Pui la rotisor

  • TAGS:

    Opinii

    RECOMANDAREA EDITORILOR

    Bref

    Media Culpa

    Vis a Vis

    Opinii

    Redacția

    Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
    Tel: +4021 3112208
    Fax: +4021 3141776
    Email: redactia@revista22.ro

    Revista 22 este editata de
    Grupul pentru Dialog Social

    Abonamente ediția tipărită

    Abonamente interne cu
    expediere prin poștă

    45 lei pe 3 luni
    80 lei pe 6 luni
    150 lei pe 1 an

    Abonamente interne cu
    ridicare de la redacție

    36 lei pe 3 luni
    62 lei pe 6 luni
    115 lei pe 1 an

    Abonare la newsletter

    © 2024 Revista 22