Pe aceeași temă
E al noualea an cand, la inceputul lui decembrie, are loc festivalul de film studentesc
mai mult intern decat international, asa cum e numit destul de pompos cineMAiubit. Filmele UNATC-istilor (caci ei sunt majoritari) au fost parca ceva mai bune ca anul trecut, dar acest sentiment il ai doar dupa a doua seara de proiectie.
Pe scurt, in cateva insemnari luate la fata locului si-n cateva note, scolareste, iata care si cum au fost filmele din sectiunea principala, fictiune 35 mm:
A patra duminica (UNATC; scenariul & regia Cipi Nikolin): nefiresc, stangaci, prost jucat; muzica face un contrast ridicol cu restul; nici o noima la final; 1
Trenuri nesupravegheate (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul Adina Pintilie & Marius Iacob, regia Adina Pintilie): imagine expresiva; planuri-detaliu si unghiuri ingenioase; scenariu simplu si foarte OK; 9
Intr-o armonie (UNATC; scenariul & regia Svetlana Petrov): mult umor de calitate; o inocenta cum de mult nu mai exista in cinema; imagine buna; 10
Pastime (Scuola Nazionale di Cinema, Roma; scenariul Marianna Cappi & Roan Johnson, regia Francesco Lagi): bine jucat; imagine foarte buna; tehnica excelenta; 10
Maria (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Andrei Tones): imagine foarte buna; subiect de inspiratie rurala, cam fara noima; 5
Contratimp (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Andrei Florin Bondrila): poveste ilogica (daca n-ar scrie "Politistul" pe generic, nu ti-ai da seama ca e vorba de o urmarire) si cascadorii ridicole; 1
Viata pozitiva (UNATC, scenariul & regia Sebastian Voinea): stangaci, jucat prost; replici cam penibile, scenariu prost; 2
Mein Erlöser / My Redeemer (Hochschule für Fersehen und Film "Konrad Wolf", Postdam Babelsberg; scenariul & regia Athanasios Karanikolas): foarte bine filmat; poveste grava; subtil; muzica merge perfect Ich weib, dab mein Erlöser lebt, de Heinrich Schutz; 10
Calatorul (UNATC; scenariul Florin Filipescu & Alexandru Molico, regia Florin Filipescu): poveste fortata; nimic care sa-l faca sa iasa in evidenta; 4
199... Part 4. Winter (VGIK, Moscova; scenariul & regia Boris Gucimazov): foarte/prea lent, in traditia scolii moscovite; astepti in zadar o surpriza, nu apare nimic; imagine buna, atentie la detalii; 6
Il Sostituto / The Substitute (Scuola Nazionale di Cinema, Roma; scenariul Angelo Carbone, Claudio Cicala & Roan Johnson, regia Claudio Cicala): poveste interesanta; fictiune sub un ambalaj de documentar; 9
Pentru o mana de bomboane (exercitiu de imagine, UNATC; scenariul & regia Gabriel Sandru): relativ bine filmat; previzibil; se vrea sensibil, dar e doar lacrimogen; 5
Strada fericirii nr. 9 (UNATC; scenariul si regia Alexandru Nastoiu): imagine buna; jucat cu naturalete; scenariu foarte slab, fara nici o concluzie; 5
Ciocolata (UNATC; scenariul Ana Vlad & George Moise, regia Ana Vlad): imagine OK; poveste cursiva si nostima, dar final ratat; 6
O secunda de ura (UNATC; scenariul Florin Stanciu, regia Cristina Iliescu): foarte atent filmat; reuseste sa creeze atmosfera; scenariu bun; 9
Pretul inocentei (UNATC; scenariul si regia Geanina Grigoras): simt foarte fin al detaliului; avantajul actorilor neprofesionisti, dar si meritul regizoarei de a-i conduce -multa naturalete; nu era nevoie de muzica din off; 8
Birds (VGIK; scenariul Tatiana Kiseleva & Vladimir Wolf, regia Tatiana Kiseleva): imagine foarte buna; cam isteric; muzica foarte buna; final reusit; 9
Pui la rotisor (UNATC; scenariul & regia Alexandru Vitzentzatos): are umor; sunet prost; excelent Catalin Neamtu intr-un rol oblomovian; 9
This is a makebelieve (UNATC; scenariul Marius Olteanu, regia Marius Olteanu & Ana Lungu): are destula tensiune ca sa te tina; dialoguri care nu suna ridicol si pretentios; 7
Intr-un fel sau altul (UNATC; scenariul & regia Maxim Ciudin): prost jucat; sincronizare proasta; scenariu foarte slab; 3
Cum vreau eu (UNATC; scenariul & regia Andrei Tanase): atent filmat; povestioara interesanta, dar cam fara final; 7
Forme aberante (UNATC; scenariul & regia Ciprian Panaite): final fortat, stangaci; 5
Premium (UNATC; scenariul & regia Alex Ionescu): foarte bine filmat -poveste pe muzica retro; nu rau, cu multa discretie, de atmosfera; 8
The End of a Fairy-Tale (The Polish National Film School, Lodz; scenariul & regia Maciej Migas): imagine excelenta; scenariu fara final; 6
Estul salbatic (in afara concursului, UNATC; scenariul & regia Iuliana Constantinescu): oniric -imagine frumoasa; in memoria emigrantilor inecati in Dunare; 7
Sectiunea fictiune 16 mm, si ea competitiva:
12:03 (UNATC; scenariul & regia Miruna Boruzescu): asa si-asa; no man's land-ul dintre viata si moarte; 6
Singur (UNATC; scenariul Vlad Cioban & Vlad Gliga; regia Vlad Cioban): despre singuratate si ipocrizie politica; nu prea convingator; 7
Ultimul concert (UNATC; scenariul Andrei Chiriac, Mihai Manescu & Roxana Ardelean, regia Andrei Chiriac): aceeasi tema a vietii dupa moarte...; 5
Noi doi (UNATC; scenariul & regia Paul Manolescu): despre tentatiile adolescentei; 3
Alina (UNATC; scenariul Valeriu Caliman, regia Paul Negoescu): iar viata dupa moarte!!!; 5
Evadare (UNATC; scenariul & regia Eva Pervolovici): o evadare mentala din jungla moderna -orasul/calculatoarele/blocurile; 3
Vanatorul de apa (UNATC; scenariul Augustin Bucur & Andreea Saguna, regia Andreea Saguna): n-are nimic...; 2
Accident (UNATC; scenariul & regia Stanca Radu): nu se-ntelege nimic; de ce revine mortul mereu, e o obsesie?; 2
Supermarket (UNATC; scenariul & regia Vlad Trandafir): despre copiii cersetori din parcarea unui supermarket; cam fara subiect; 6
reAl (UNATC; scenariul & regia Ciprian Alexandrescu): scenariu bine construit, dar final cam la repezeala; 9
Road (The Sam Spiegel Film & TV School, Jerusalem; scenariul & regia Nadav Lapid): despre problema israelo-palestiniana; nimic deosebit; 7
Sliding Flora (The Sam Spiegel Film & TV School, Jerusalem; scenariul & regia Talya Lavie): are mult umor si multa imaginatie; 9
Duas pessoas / Two Close (Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugalia; scenariul Ines Clemente, regia Joao Salaviza): (aparent) despre singuratate; el -client, ea -prostituata; cam fara noima; 4
Feliz Aniversário / Happy Birthday (Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugalia; scenariul Tiago Antunes & Cristovão Reis, regia Hugo Martins): problemele unui cuplu; plicticos; 4
Ca si filmele portugheze din competitie, nici peliculele din sectiunea speciala dedicata scolii respective n-au excelat.
Premiile au fost:
Marele Premiu: Pretul inocentei, de Geanina Grigoras
Premiul pentru regie: Alex Ionescu pentru Premium
Premiul special al juriului: Mein Erlöser, al scolii din Postdam
Premiul pentru scenariu, ex æquo: Florin Filipescu & Alexandru Molico (Calatorul); Boris Gocimazov (199... Part 4. Winter, al scolii moscovite)
Premiul pentru montaj, ex æquo: Tatiana Kiseleva (Birds, de la VGIK); Alexandru Stanescu (Pretul inocentei)
Premiul pentru cel mai bun actor, ex æquo: Catalin Neamtu (Pui la rotisor); Bogdan Cotlet (Intr-o armonie)
Premiul pentru cea mai buna actrita, ex æquo: Ioana Barbu (Calatorul); Kati Puscariu (Intr-o armonie)
Premiul publicului: Ciocolata
Premiul criticii, ex aequo: Forme aberante si Pui la rotisor