Pe aceeași temă
După o prezență îndelungată în televiziune, Dan C. Mihăilescu acceptă o nouă provocare și se îndreaptă spre online. Astfel, începând cu 1 februarie, criticul literar va prezenta emisiunea Cartea de la ora 5, disponibilă pe site-ul www.carteadelaora5.ro, pe pagina de Facebook și pe canalul de YouTube dedicat. Emisiunea, produsă cu sprijinul eMAG, va fi difuzată de luni până vineri, începând cu ora 17:00.
La sfârşitul anului trecut, PRO TV a decis să scoată din grilă emisiunea Omul care aduce cartea, pe care Dan C. Mihăilescu o realiza de mai bine de 15 ani.
Noul proiect, Cartea de la ora 5, își propune să continue demersul început de Dan C. Mihăilescu în televiziune, printr-o transformare a emisiunii și adaptare a ei la mediul online. Prin noile canale de distribuție, emisiunea va deveni mult mai accesibilă segmentului de public tânăr.
Pe toate cele trei platforme (site, Facebook și YouTube) vor fi publicate zilnic, de luni până vineri, materiale video de câte 5 minute, în cadrul cărora Dan C. Mihăilescu va prezenta cititorilor câte o carte, iar în unele zile va avea un invitat special.
Pasionații de lectură vor putea alege în fiecare săptămână o carte pe care să o pună în discuție, vor posta recenzii proprii și vor discuta liber despre recomandări sau preferințe de lectură.
Pentru o mai mare interacțiune cu cititorii, proiectul online va avea și o componentă offline: întâlniri periodice în cadrul cărora vor dezbate preferințe de lectură sau noutăți editoriale.
În prima ediţie, cea din 1 februarie, Dan C. Mihăilescu va vorbi despre Solenoid, cel mai recent volum al lui Mircea Cărtărescu, publicat anul trecut la Editura Humanitas.
„Cartea de la ora 5 vizează acea familiaritate deopotrivă tandră și picantă, mustos ludică, dar și intens responsabilă, ce caracterizează tradiționala oră a ceaiului britanic. Dacă până acum am preferat maniera catedrei, ori a vitrinei, adevărata miză o văd acum pe interacțiunea cu cititorii. Văzând, citind și făcând”, spune Dan C. Mihăilescu, pentru care trecerea în mediul online reprezintă o încercare de a-şi învinge prejudecăţile legate de acest mediu, în care există „exces de informaţie, dar lipsă de formaţie“.
Iulian Stanciu, CEO al eMAG, platforma care sprijină emisiunea, spune că îşi doreşte ca aceasta „să intre în rutina utilizatorului de internet“, devenind astfel „momentul de răsfăţ cultural al zilei“.
Proiectul continuă demersul eMAG de a investi în educație și în promovarea valorilor autentice. Printre proiectele Fundației eMAG se regăsesc Hai la Olimpiadă!, prin care sunt promovați elevii care obțin rezultate la olimpiadele școlare, Nouă ne pasă, program care susține elevii defavorizați, și 140 de bătăi pe minut, proiect care promovează practicarea sportului și avantajele unui ritm de viață echilibrat. (R.B.)