Pe aceeași temă
Și de ce (din nou) acest decupaj geografic regional, într-o perioadă istorică în care blocurile politico-economice sunt pe cale să se schimbe încă o dată? Intenția dosarului de față nu este de a readuce în atenția publică și de a repune, astfel, în circulație pe plan internațional artiști și proiecte artistice despre care s-a scris relativ puțin în România, și încă mai puțin în afara ei. Nu își propune doar să reviziteze concomitent nume devenite celebre ale artei conceptuale din Polonia, Croația, Cehia, Ungaria, Slovenia, Slovacia sau Uniunea Sovietică. Această intenție de resincronizare tardivă nu lipsește, iar faptul că arta conceptuală din Centrul și Estul Europei a fost prea puțin analizată în România reprezintă una dintre motivațiile incipiente ale acestei propuneri de cartografiere regională a conceptualismului artistic. Consider, așadar, că o asemenea revizitare este simptomatică pentru moștenirea acestor practici astăzi, devenită aproape ubicuă (într-un anume sens, toată arta contemporană este «post-conceptuală»), precum și pentru modul în care specificitățile socio-politice ale acestei regiuni și relația lor cu o parte din neoavangarda artistică pot fi din nou puse în discuție printr-o perspectivă comparativă la nivel global sau, cel puțin, pentru moment, pe tradiționala axă Est-Vest.“ (Cristian Nae, coordonatorul dosarului)
Autorii români și internaționali ai textelor: Cristian Nae, Alexandra Titu, Cătălin Gheorghe, Luiza Nader, Pavlina Morganova, Katalin Cseh-Varga, Diana Marincu, Mădălina Braşoveanu, Sanja Sekelj, Daniel Grúň, Magda Radu, Mihaela Varzari, Roxana Gibescu, Corina L. Apostol, Miško Šuvaković, Ekaterina Lazareva, Victor Tupitsyn, Marina Gržinić, Mica Gherghescu, Olivia Niţiş, Ileana Pintilie, Klara Kemp-Welch, Daria Ghiu, Raluca Voinea şi Vlad Basalici.