Victor Rebengiuc și Mariana Mihuț în „Regele moare“ la TNB

R.b. | 08.06.2018

2018 / 06 / 16

Pe aceeași temă

Sâmbătă, 16 iunie, de la ora 19.30, la Teatrul Național „I.L. Caragiale“ din București are loc un nouă reprezentație a piesei Regele moare, de Eugène Ionesco, în traducerea lui Vlad Russo și Vlad Zografi. Spectacolul e regizat de Andrei și Andreea Grosu, din distribuție făcând parte Victor Rebengiuc, Mariana Mihuț, Ana Ciontea, Șerban Pavlu, Florentina Țilea, Richard Bovnoczki.

 

„Spectacolul-ru­bik construit de Andrei şi Andreea Gro­su pornind de la textul lui Ionesco reu­şeşte să expună, de fapt, şase morţi care se adulmecă una pe cealaltă, se tatonează, pregătindu-se să-şi ocupe locurile în ta­bloul mare al Morţii, pentru clipa în care puzzle-ul va fi închis. Sufrageria-sală a tronului este și o lespede de mormânt. Fie­care personaj are propria relaţie cu moar­tea. Regina Marguerite este gravă, solem­nă, o Antigonă plus grande que nature, stăpână pe situaţie şi, într-un sens mai larg, pe destin, fiindcă îl înţelege şi-l ac­ceptă. Morala ei stoică – nu te lupta cu ce­ea ce nu poţi învinge – este una câş­ti­gă­toare. Vocea ei îi corespunde, la octavă, vocii Doctorului. Coroana îi stă bine pe capul încoronat, deja, cu puterea raţiunii lucide. Ea singură, dintre cei rămaşi, pă­şeşte sacrificial odată cu regele în mor­mânt. Regina Marie încearcă - fără să reu­şească - să sugereze un minorat al morţii. Dominată de sentimentele din care face scut, ea rămâne totuşi neputincioasă în faţa Reginei Marguerite, autoritatea care o somează să se predea, paralizându-i vor­bele şi gesturile. Păstrând coerenţa, Mariei îi revine rolul reginei minore, căreia co­roana i-a fost redusă la o bentiţă fixată cuminte în păr, al cărei scaun minuscul o reduce la statutul de copil căruia nu-i ră­mâne altceva de făcut decât să-şi şteargă lacrimile cu încă o batistă. Şi ea, din clipa în care Regele Bérenger nu o va mai re­cu­noaşte, va dispărea, completând corul grec al micilor morţi: a Doctorului, Guar­dului şi Juliettei. Mariana Mihuţ conduce magistral, cu o deconcertantă onestitate, jocul desprinderilor succesive cărora Vic­tor Rebengiuc le răspunde, completând, pe mă­sură ce decorul dispare şi luminile se sting, ultimele piese ale cubului rubik. Re­ge­le Bérenger păşeşte în moarte. Cu­vin­te­le păşesc în tăcere, în timp ce scena co­boa­ră în pântecele misterios al Teatrului“, scrie Andreea Nanu într-o cronică publicată în revista 22.

Biletele se pot achiziţiona de la Casa de bilete TNB, din foaierul Sălii Mari, precum şi online, pe www.mystage.ro.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22