De același autor
Tabloidizarea și-a făcut pe deplin treaba, pofta publicului de a scormoni intimitatea vedetelor, de a comenta dramele de familie, trădările, suspiciunile, lacrimile în pernă, dar mai ales de a savura episoadele vulgare cu păruială sau trântă în competiția mondenă pentru un iubit sau o iubită este în perpetuă creștere.
Zeci de mii de accesări au asaltat Click, Evenimentul Zilei, Libertatea online la declarația dată pe Kanal D și considerată șocantă a Andreei Marin Bănică: „Sunt nefericită, aș putea spune... Am avut un vis care nu s-a împlinit... De pildă, am mai vrut un copil, dar nu s-a împlinit acest lucru“. Tabloidizarea și-a făcut pe deplin treaba, pofta publicului de a scormoni intimitatea vedetelor, de a comenta dramele de familie, trădările, suspiciunile, lacrimile în pernă, dar mai ales de a savura episoadele vulgare cu păruială sau trântă în competiția mondenă pentru un iubit sau o iubită este în perpetuă creștere. Dependenți de notorietate, fluturii pe lampă ai lumii mondene fac orice compromis ca să rămână în atenție și în cadru. „Liber la intimități“, titra în câteva ediții emisiunea Apropo TV, ironizând copios strategiile exhibiționiste ale unor cupluri autohtone pentru a se face remarcate. Spre deliciul publicului care, adesea dezorientat, riscă să confunde notorietatea cu modelul de viață. De subliniat însă că în cazul Andreea Marin și Ștefan Bănică e vorba de vedete autentice, dotate cu talent și realizări pe măsură.
Zbuciumată în ultima vreme, viața de familie expusă în vitrină a cuplului Andreea și Ștefan Bănică suscită un interes crescând, întreținut subtil de protagoniști, mai cu seamă de când, în fața sălii pline a Galei VIP din iunie, Andreea Marin a întrebat-o public pe potențiala sa rivală, Adriana Nicolae, dacă tatăl copilului ei este Ștefan Bănică. Dialogul sincopat a fost reprodus silabă cu silabă în toată presa, iar psihologii s-au pus în mișcare analizând în văzul lumii starea psihică a Andreei ca persoană vulnerabilă la situaţiile imprevizibile din cuplu și incapabilă să își gestioneze gelozia. În felul acesta, întreaga atenție a presei a fost captată, nimic din ce se întâmpla la Gală n-a fost mai important și mai demn de a fi consemnat decât episodul cu cele două rivale pe scenă, într-o confruntare penibilă.
La câteva zile, Ștefan Bănică își lansa o nouă piesă cu titlul sugestiv Nu e prea târziu, iar subiectele conexe, ca testul de paternitate al Adrianei, posibilul divorț despre care Andreea afirmase într-o emisiune mondenă că nu se moare din asta, au continuat să țină la vedere nefericirea. Chiar dacă, de dragul conveniențelor, Ștefan Bănică Jr. respingea într-un interviu dat postului de radio Europa FM bârfele de pe piața media și își apăra (ipocrit?) reduta: „pentru cei care nu pot dormi de grija familiei mele, le spun, omeneşte şi creştineşte, să-şi vadă de familiile lor şi de probleme lor. Noi ne-am rezolvat problemele acasă, iar Andreea a întrebat-o public, pentru ca domnişoara Nicolae să răspundă public. Nu dau socoteală nimănui despre viaţa mea personală, mă interesează doar ce cred copiii mei, familia mea, restul nu mă interesează“.
Deja erodată, imaginea de „zână“ a Andreei Marin, perpetuată încă mulți ani după emisiunea Surprize, surprize care a consacrat-o, este încet înlocuită cu o alta, mai greu de controlat azi, când presa mondenă pocnește de plăcere să tăvălească în aceeași băltoacă dive, staruri și vedete autentice cu dame de consumație sau petrecăreți mahmuri împinși în rating de emisiuni mondene scabroase. Privit invers, în competiția pentru celebritate, cuplul are de înfruntat scandalurile sexuale ale vedetelor de ultimă oră, silicoanele noilor venite, cuceririle de-o zi ale berbanților mondeni.
Tema soției înșelate, a copilului din flori și a rivalității devine cu certitudine subiect de presă, oferind o mediatizare mai amplă decât acțiunile civice ale fostei „zâne bune“. Curiozitatea nesățioasă a unui segment de public se întâlnește cu nevoia sporită de notorietate a celebrităților, aducătoare de venituri substanțiale în lumea divertismentului. Fenomenul emblematic pentru postmodernism este analizat într-o carte admirabilă a Danielei Zeca-Buzura, Totul la vedere. Televiziunea după Big Brother, apărută la Polirom. Ficționalizarea vieții personale a celebrităților are efect asupra capacității lor de a-și fixa identitatea, de a regăsi echilibrul, iar asta devine vizibil când succesul dispare, împreună cu omagiile publicului. Mădălina Manole este doar una dintre victimele fenomenului.
P.S. Într-o recidivă de o imensă grosolănie, Gigi Becali a insultat-o pe jurnalista Andreea Pora la RTV. Vajnicii tovarăși de platou au asistat aproape amuzați, iar moderatoarea Laura Chiriac, deși avertizată de Pora că va părăsi studioul, a preferat să continue discuția cu mitocanul, în loc să întrerupă convorbirea telefonică. Mahalaua nu e presă. Mass-media devin mahala, dacă breasla nu se apără și nu se solidarizează. //