De același autor

Fără alte reforme de substanţă, ci doar prin simpla interdicţie a tradiţionalelor „copiuţe“ sau a rezolvării subiectelor direct de către profesorii supraveghetori, bacalaureatul a devoalat consensul fraudei existent până acum între minister, profesori, părinţi şi elevi. Rezultatele dezastruoase nu îi miră decât pe politicienii care caută ţapi ispăşitori în ograda adversarilor sau pe profesorii fără a căror „indulgenţă“ complice nu ar exista nici copiat, nici analfabetism funcţional, asta pentru că avertismente la fel de serioase au venit în ultimii ani de la testele PISA, la care România se plasează glorios pe ultimele locuri în Europa. De ani buni, există mai mult decât suspiciunea că procentele de promovabilitate la Bac (Mehedinţi - 92% promovabilitate în 2009, 82% în 2010 şi 27% în 2011, Caraş Severin - 87% în 2010, 25% în 2011) şi notele uriaşe obţinute de corijenţii claselor (vezi cazurile de anul trecut) sunt rezultatul unei mistificări naţionale. Toată lumea ştia şi accepta, contribuind, fiecare în felul său, la ceea ce astăzi se descoperă demagogic a fi „falimentul educaţiei“. Da, şcoala românească scoate pe bandă rulantă „tâmpiţi“ cu diplomă de bacalaureat şi de licenţă. Duşul rece de anul acesta era necesar, măcar şi pentru a demonstra necesitatea reformei, a unei dezbateri naţionale scoase, vai, ce utopie, de sub urile, frustrările şi poliţele politice.
Dar cum s-a ajuns aici? În ultima perioada de domnie ceauşistă, când „împuşcatul“ visa o societate multilateral dezvoltată fără repetenţi şi corijenţi (profesorii care aveau astfel de apucături erau aspru penalizaţi), cu 10 clase obligatorii (ca şi acum), Bac-ul era o simplă formalitate (accentul cădea pe admiterea la facultate, dificilă în majoritatea cazurilor), cu subiecte extrem de simple, şpagă dată profesorilor, copiat, suflat şi tot tacâmul. Mentalitatea s-a perpetuat în anii postrevoluţionari, dar din formalitate Bac-ul s-a transformat în interes cinic al guvernanţilor şi politicienilor. De la un moment încolo, cam prin ´96-´97, odată cu explozia fabricilor de diplome, devenită industrie în mâinile unor „întreprinzători“ bine conectaţi la politic, liceul a ajuns furnizor de materie primă pentru acestea. Drumul de la cei aproximativ 130.000 de studenţi în 1990 la cei peste 800.000 de acum (mulţi şomeri şi lipsiţi de cunoştinţe elementare) s-a subordonat comandamentului: să vărsăm în buzunarele celor din categoria „Spiru Haret“ cât mai mulţi bacalaureaţi. Totul pe fondul lipsei de viziune şi coerenţă a schimbărilor, fiind deja de notorietate apetenţa fiecărui ministru de a distruge ceea ce a făcut predecesorul. Ceea ce se va întâmpla, din păcate pentru anumite prevederi bune din lege şi măsuri forte corecte, cum este aceasta de securizare a bacalaureatului, şi după „epoca Funeriu“.
Câteva măsuri au contribuit din plin la eşecul la care asistăm: nu s-a făcut nicio reformă curriculară de substanţă, admiterea la liceu a fost desfiinţată, examenul de capacitate a fost schimbat des şi prost, transformându-se ba în testări naţionale, ba în teze unice. Şcolile profesionale şi de meserii au fost desfiinţate de Ecaterina Andronescu, iar fostele licee industriale din vremea lui Ceauşescu au fost rebotezate pompos „colegii“, rămânând însă cu tarele acestora (bacalaureatul din 2011 arată că promovabilitatea cea mai scăzută se înregistrează exact la acestea). Mai mult, deşi contestată şi criticată cu argumente, nota din gimnaziu a devenit parte a mediei de intrare la liceu (50% până anul acesta), favorizând astfel umflarea notelor în detrimentul cunoştinţelor. La fel, media de la bacalaureat a devenit criteriu de admitere în facultăţi, crescând astfel miza fraudei.
Prevederi care funcţionează în mare parte din Europa s-au dovedit falimentare în România din cauza corupţiei şi incompetenţei sistemului, rămas pe fond complet nereformat la nivelul programei şi al corpului profesoral. Căci, indiferent de legi şi de schimbări, bune sau discutabile (cum este desfiinţarea examenului de admitere în liceu de către Marga şi introducerea repartiţiei computerizate de Andronescu), nimeni nu s-a ocupat de profesori decât din punct de vedere salarial. Ei înşişi, în primul rând. Cu profesori care nu reuşesc să obţină peste 5 la titularizare, dar continuă să predea, cu programe învechite şi neadaptate (un tsunami de vorbe s-a revărsat pe tema asta), cu tolerarea fraudei şi a şmecheriei, şcoala românească va continua să scoată pe bandă rulantă generaţii de „tâmpiţi“. Deocamdată, doar măsurile poliţieneşti par că pot bloca mecanismul. Pentru cât timp, însă? Căci, aşa cum spune Daniel Petriceanu, profesor de matematică la Colegiul „Mihai Viteazul“ din Bucureşti (sursa ziare.com): „De la anul, se vor lua măsuri ca să se fenteze din nou bacalaureatul. Să fie un procent cât mai mare, să raportăm ca pe vremea lui Ceauşescu“. //
Citeste si despre: reforma invatamantului, ipocrizia parintilor, esecul scolii, indolenta elevilor, nepotismul profesorilor.
Comentarii 23
MoBiLe - 07-14-2011
şcoala românească va continua să scoată pe bandă rulantă generaţii de „tâmpiţi“. Cei inteligenti oricum pleaca, dupa cum le-a propus chiar Base. Nu-i mai bine pentru PDL sa aiba doar tampiti de carmuit? Pai daca da, hai sa nu ne mai plangem de profesori, elevi sau de sistem.
Răspundenicolae - 07-12-2011
Sa inteleg urmatoarele :Pana in acest an , la bac ,profesorii erau in cardasie cu elevii . Deci furau ( copiau ) sub supravrgherea ,,atenta a profilor" . Injvatau elevii sa fure la bac si faceau mitinguri si greve ( si afoamei ) pentru a nu li se pata onoarea , demnitatea ,, cu salarii mici ! ! apropo: care demnitate ? Mai apelau si la demagogie , observata desigur de elevi . Iacata invataturile din scolile romanesti . Si mai au si pretentii . Fenomenul era de masa .Nu`i maicocolositi , nu merita ,uitati ce fac.
RăspundeAnalizã corectã. - 07-10-2011
Camerele de supraveghere dãrâmã coșmelia învãțãmântului construit dupã fața doamnei Andronescu care împreunã cu ceilalți miniștrii din aceeași grupare de intelectuali educomafiotã, au creeat o mașinã de fãcut bani pentru ciupercãria de universitãți ,pentru salariile lor nesimțite printr-un bacaulareat de 2 lei,fãrã mizã,o grãmadã de oi bune bune de tuns bani de cãtre aceste pseudouniversitãți,unele fãrã valoare educaționalã.Mizeria societãții este atât de mare încât ca sã fim corecți trebuie sã montãm aceste camere chiar și în biserici,cimitire suntem un popor dezgustãtor unde hoția a pãtruns prin piele,în piele,duhnim de acum.
RăspundeCamelian Propinatiu - 07-10-2011
De câte ori o zbârceste, ca la intrarea sistemului educativ in Colaps Oligopedagogic (K.O.), intelectualitatea are obicei de arunca raspunderea pe umerii masilor largi populare, pe constiinta natiei, uitând cine sunt maidanezii de paza ai democratiei si ai corectitudinii. Analizând literar-artistic colapsul bacului, cum ai scrie o drama, istorioara apare cam asa: in anul eclipsei 1999, profii preuniversitari au terminat pâna-n eclipsa din 11 august lefurile care trebuia sa le ajunga pâna-n octombrie, acesti amarâti nemaicapatând niciodata autoritate pe carduri cât SA EDUCE elevi, instaurându-se in Sistem OLIGOPEDAGOGIA, care nu excludea inca performanta de a-i mai invata comentarii sau ecuatii... Dar politicienii continuând inca 12 ani, pe principiul electoral Moarte Intelectualilor, subsalarizarea, in lehamite-complicitate uneori cu universitarii si megaintelectualii nesolidari cu fraierii inferiori asa-zisi tot intelectuali, Sistemul a intrat sub dl. Funeriu in Colaps Oligopedagogic (K.O.), adica nu numai ca nu mai e in stare a fi capabil A EDUCA educabilii nostri in 2011, dar nu-i mai poate pregati nici macar de examene terminale sau de teste PISA. Exploatarea politica urmând a fi, pe buna dreptate, ca dl. Boc, profitând de reculul sindicalismului, va congela de tot salariile sau le va reduce cu 25%, diseminând retribuirea dupa calitatea rezultatelor, iar parintii se vor orienta rapid ca in 2012 nu mai dai spaga la bac ci investesti in Industria Meditatiilor! Altfel spus, natia se autoregleaza de doua milenii facând abstractie de carturari si de salarizarea lor, care nu se mai poate sa nu creasca prin iesirea din recesiune si intrarea in dârdora electorala, dar uite ca totusi se poate.
Răspundefliper - 07-09-2011
dupa 90 sant generatii de inculti cu un sau doua facultati niste scursuri daca acum se vrea sa se revina la normalitate sa nu se mai copieze nui bine daca basescu ii trimite la munca nui bine vai de mama lor noroc cai tine acasa printii carwe au esit la pensie la 45-50 de ani si au pensii grase
Răspundedusu - 07-09-2011
romanica e o tzara noua.in ea locuiesc oamenii noi.acolo e cea mai dreapta si umana societate.rominul buerebista si mishu curajosu au pus bazele acestui stat.romanica e o oaza de liniste si stabilitate,dusmanii o ataca dar ea nu raspunde la provocari.romanica e a ruminilor,toate minoritatzili conlocuitoare au mai multe drepturi aici decit oriunde.scoala de romanica e vestita in lume,academicienii,colegii tovarasei ceausescu,sint eminente recunoscute peste mari si tzari.traiasca romanica mare!
RăspundeCamere de filmat ? - 07-08-2011
Se stie : cand moravurile se duc de rapa, Big Brother preia Ministerul Iubirii.. ( spre est prin vest ?)
RăspundeDin putzul reformei USL.. - 07-08-2011
.. reformei USL *** Pentru a lamuri "sinistrul" din spatele "dezastrului", multa lumea necajita si-a dat cu parerea, elevi, parinti, profesori, analistii de serviciu si, fireste, politicienii. Desi parerea lui nu mai intereseaza pe nimeni, batrânul activist ateist Ion Iliescu a povestit ca pe vremea lui nota zece era pentru Dumnezeu, noua pentru profesor si abia opt pentru elev. I-a tinut isonul cârlanul Victor Ponta. Ce s-a intamplat la bacalaureat reprezinta o terapie de soc "stupida, nedreapta si gresita". Si a pus punctul pe "i". "Nu poti sa te razbuni pe jumatate din tinerii care participa la un examen doar ca sa arati tu ca a avut dreptate Traian Basescu cand a zis ca scoala scoate tâmpiti!" Adânc! O groapa de intelepciune. Asadar, votati Ponta ! Va lasa sa copiati !
RăspundeMotto : .. - 07-07-2011
- Nimeni nu trebuie sa faca scoala cu orice pretz ! - e singurul criteriu sanatos care trebuie repus la temeiul invatamantului.
RăspundeScardanelli - 07-07-2011
Iata de ce merita votata schimbarea : Mehedinþi - 92% promovabilitate în 2009, 82% în 2010 ºi 27% în 2011, Caraº Severin - 87% în 2010, 25% în 2011. Science Fiction ? : nu, nici vorba, ci politicianism anchilozant. Cam cum au huzurit prin invatamant, cam tot asa au belfarit si prin celelalte cotloane ministeriale. Votati USL : Ponta va lasa sa copiati !
RăspundeMandix - 07-07-2011
Si vin acuma USL-ashii sa dea lectii. Inainte, i-a durut in cot. E mai comod sa simulezi decat sa reformezi.
RăspundeCourage - 07-07-2011
Poa" sa-i fie rusine domnului Marga cu reforma sa ( ori a salariului sau privilegiat, totuna ). Proba de turnesol a Bacului din anul acesta ar trebui sa-i puna la gazeta de perete pe toti pelerinii ce s-au succedat pe la Ministerul Educatiei si Invatzamantului ( cu Abramburica cu tot). Toata stima, d-lui Funeriu !
RăspundeMara - 07-06-2011
(continuare). Pt Funeriu este clara finalitatea proiectului. Sa scoata din scoala oameni responsabili, care sa raspunda schimbarilor din societate, tineri cu competente diverse ce se pot integra in piata muncii. Asta este finalitatea ultima si pt a ajunge la ea s-a gandit la niste modalitati in ce priveste formele de invatamant. Iar modalitatile sunt in concordanta cu finalitatea propusa. Proiectul lui are o logica si obiectivele sunt legate de scop iar mijloacele metodologice sunt legate de obiective iar toate astea duc la finalitatea dorita. Care a fost finalitatea urmarita pana acum? care era profilul dorit? Tot interesul gravita in jurul universitatilor si a banilor (din moment ce spuma din universitati era amestecata in politic). In centrul atentiei nu era elevul/studentul si piata muncii. Finalitatea era accesul unui numar imens la universitati, universitati cu manuale de predare din ani 70. Faceti o analiza si vedeti care era scopul dorit? Sa speram ca se schimba ceva.
RăspundeMara - 07-06-2011
Multa "cerneala" curge pe subiectul asta si este bine. Inseamna ca lumea nu-i indiferenta, adica "moarta" asa cum credeau televiziunile apocaliptice. NESERIOZITATE scria pe frontispiciul oricarei institutii, incepand de la gradinita si pana la facultate. NESERIOZITATE scria pe frontispiciul tribunalelor, a inspectoratelor de politie, a universitatilor, a televiziunilor,a tot. Ti se cereau niste documente (in cazul asta diplome) dar toata lumea stia cum sunt obtinute. Era doar o formalitate in timp ce un zambet cu subinteles se lipea de coltul fiecarei guri: a celui care cerea diploma si a celui care o ducea. Era o intelegere tacita, era o ca o scuza: "trebuie sa o cer dar nu este importanta, stim amandoi". Cineva a avut curajul sa rupa acest lant si este atacat cu inversunare. Era singurul care putea sa faca asta, nu are de "platit facturi" nimanui si este impins de o motivatie f puternica si sanatoasa.
RăspundeVictor - 07-06-2011
Sunt de acord ca trebuie sa eliminam frauda din sistem dar acest lucru este departe de a fi suficient. Cele mai importante schimbari nu au fost inca facute. Avem nevoie de o noua curricula si de profesori capabili sa o respecte si sa o implementeze. Am vazut cadva un serial stiintific al lui Carl Sagan in care acesta descria sentimentele care l-au cuprins atunci cand, fiind in fata rafturilor interminabile cu carti ale bibliotecii publice din New York, si-a dat seama ca in toata viata lui, citind fara intrerupere, ar putea citi o parte nesemnificativa (ca numar) a acestor carti. Concluzia: informatiile pe care le memoram in timpul procesului de educatie scolara trebuie sa fie cele esentiale. De asemenea trebuie sa apara diferentieri de programa scolara mult mai accentuate si mai devreme, in functie de traseul ales de elev (real, uman etc.). Trebuie stabilit foarte clar care sunt cunostintele generale strict necesare unui tanar avand in vedere si o educatie continua, pe tot parcursul vietii. Trebuie tinut cont si de faptul ca, cu cat memorezi mai mult cu atat ai mai putin timp ca sa iti dezvolti capacitatea de analiza si sinteza precum si imaginatia. Daca se insista pe mai departe ca toti elevii sa aiba aptitudini de critici literari, atunci cei care doresc sa devina matematicieni pierd un timp foarte pretios cu memorarea si analiza unor informatii care le vor fi inutile in cariera si in viata. Reciproca este valabila. Criticii literari nu au nevoie de calcul diferential. Totusi, cei care urmeaza latura umanista sunt favorizati in acest moment, din acest punct de vedere. Ei pot sa evite matematica la bacalaureat spre deosebire de cei care urmeaza latura reala. Asta se datoreaza in principal unui patriotism prost inteles si nu nevoii de exprimare corecta in limba romana. Stapanirea limbii romane este necesara oricui insa de aici si pana la nivelul de cunostinte literare (si lecturi) care se cer elevilor este cale lunga. De asemenea, stapanirea limbii romane se poate face si citind lecturi de istoria si filozofia stiintei, etc. (pentru cei de la "real") si nu citind poezie ermetica. Cantitatea de cunostintele umane se dubleaza intr-un ritm tot mai accelerat. Cresterea calitatii vietii depinde de dezvoltarile din domeniul stiintei si tehnologiei. In aceste domenii, cresterea cantitatii de cunostinte noi este cea mai accelerata. Tarile care vor constientiza aceste adevaruri (decidentii) vor asigura prosperitate pentru cetatenii lor.
RăspundeDargos - 07-06-2011
D-na. Traim intr-o societate cand niste fitecine care isi zic politicieni alaturi de o massmedie care, in goana dupa senzational, toaca nervii si timpul romanilor. Sunt destui care pe acest fond isi numara galbenii nemunciti, nemeritati pentru folosul si bunastarea sociala(aceia platiti din bugetul de Stat). Ce le da acestora forta si increderea? Manipularea, minciuna, promisiunile. Citez: ..”Bac-ul era o simplă formalitate (accentul cădea pe admiterea la facultate, dificilă în majoritatea cazurilor), cu subiecte extrem de simple, şpagă dată profesorilor, copiat, suflat şi tot tacâmul.” Ai, nu zau, sunteti sigura? Minciuna sta cu regele la masa!? D-v cum l-ati dat/luat? Asa este, natia este ipocrita, iar guvernarea este cinica. Smintiti si misei? Varianta actuala, ipocriti si cinici. Cateva versuri lasate de un poet drag d-v. ….”V-am spus că bătălia pentru om, Nu iartă astăzi nici o dezertare Şi voi v-aţi decorat voi între voi Când lupta este în desfăşurare.(1979)…” Cat priveste Funeriu, de ar continua
RăspundeGabriel Vînãtoru - 07-06-2011
Rezultatele obținute la examenul de bacalaureat din acest an au scos la ivealã tarele existente în învãțãmântul românesc contemporan. Numai cã, pentru a le înlãtura, trebuie bine identificatã durata acestei perioade contemporane. Ori, mie mi se pare cã responsabilitatea acestui eșec este aruncatã exclusiv pe umerii actualei echipe ministeriale, cu extindere asupra întregii guvernãri din care aceastã echipã face parte. Fãrã a trece cu vederea ezitãrile echipei Funeriu, trebuie sã spun cã boala sistemului educațional românesc are rãdãcini mult mai adânc înfipte în istoria contemporanã. Ea începe odatã cu instaurarea regimului comunist în România. Atunci, regimul politic ilegitim instaurat de Armata Roșie a „marelui frate (sau pãrinte) de la Rãsãrit”, a decapitat, practic, toatã floarea spiritualitãții românești care refuza sã creadã în miracolul soarelui care rãsãrea de la Moscova. În mod paradoxal, nu vreau ca aceastã floare a spiritualitãții românești sã denumeascã doar pe reprezentanții lumii academice, universitare. Aceștia reprezintã inflorescența sistemului educațional . Educația omului nou pe care au promovat-o comuniștii a lovit spiritualitatea româneascã la rãdãcina ei. Adicã, principalii vizați de discipolii lui Makarenko au fost învãțãtorii și preoții satelor. Aceștia au fost prigoniți, torturați, dezrãdãcinați din pãmântul lor pentru simplul motiv de a fi înțeles utopia ideilor comuniste. Aceastã utopie nu trebuia tãlmãcitã pe înțelesul țãranului simplu care, astfel, nu ar mai fi aderat la ideile comuniste. Evident, prigoana comunistã s-a dezvoltat și în mediul învãțãmântului secundar și, mai apoi, universitar. Mulți erudiți au luat calea închisorilor și a lagãrelor de exterminare, fiind înlocuiți cu activiști fideli ale cãror principalã calitate era recitarea robotizatã a cuvântãrilor tovarãșilor Lenin, Stalin, Dej și, mai târziu, Ceaușescu. O altã defecțiune a sistemului educațional românesc o reprezintã normarea cantitativã a activitãții școlare, în dauna unui învãțãmânt calitativ. Practic, pentru a-și asigura existența, o școalã trebuie sã aibã un anumit numãr de elevi pe care trebuie sã-i promoveze indiferent dacã aceștia și-au însușit sau nu cunoștiințele elementare. Repetenția poate duce la scãderea numãrului de elevi din clasa respectivã, ceea ce înseamnã desființarea acelei clase, transferul numãrului de elevi rãmași cãtre o altã școalã și, implicit, scãderea numãrului de ore ale profesorilor sub norma didacticã, ceea ce implicã desființarea catedrei. Astfel cã, nu de puține ori, profesorul este nevoit sã-l promoveze pe elevul neștiutor pânã la stadiul de absolvent al respectivului ciclu, fãrã ca acesta sã posede nivelul minim de c
Răspundevlad - 07-06-2011
ceea ce ati facut este total nedemocratic. sa acuzi pe cineva ca a copiat doar ca asa ti s-a parut la camerele de supraveghere este nedrept. trebuia mai intai sa analizati imprejurarile in care s-a comis fapta, daca a copiat cu adevarat si apoi sa luati o hotarare, nu sa-l dati afara asa dintr-o data doar ca vi s-a parut ca a copiat
Răspundejudex - 07-05-2011
Frica nu este decat un instrument in lupta pe care Funeriu o da zilele astea. Tinta lui Funeriu este repunerea muncii la bazele societatii romanesti, prin educarea unei generatii indrumate spre prapastie de predecesorii sai. Eu cred ca sistemul actual a fost in mod premeditat adaptat (in ultimii aprox. 20 de ani)pentru a pregati tineretul pentru un alt tip de societate, in care munca, cinstea si inteligenta sunt inlocuite de furt, cersit, extorsiune si viclenie. Cred ca, la fel ca in 2009, glontul da din nou tarcoale pe la urechea romanilor, pentru ca Funeriu esete condamnat sa reuseasca recladirea invatamantului national cu ultimii (probabil) supravietuitori ai unei generatii de profesori nepatata. Ciudat este ca sprijinul pentru Funeriu este asa de limitat, iar mass media accepta sa rostogoleasca temele derizorii si inselatoare ale celor care au mosit sau profitat de pe urma turnuletelor cladite pe acoperisul scolii romanesti.
Răspundeela - 07-05-2011
Eu astept cu drag verificarea lucrarilor de licenta si chiar de doctorat.
RăspundeAbramburel (E.L.) - 07-05-2011
BRAVOS ! Sunt de acord cu ExMinistra; Moarte camerelor de luat vederi ! Ba mai mult, sa nu mai fie stresati bietii elevi de supraveghetori ! SUPRAVEGETORII SA STEA IN CURTEA SCOLII si sa rezolve subiectele pentru candidati ! O intrebare pentru NATIUNE: Duplicitatea tinerei generatii se invata in scoala ? Sa primesti 10 toata lumea stiind ca ai copiat ? Ce se va alege de un popor la care duplcitatea si corutia se invata in scoala ?
RăspundeEugen Lieb - 07-05-2011
Felicitari ! In Romania un singur lucru nu are limita: LIPSA RUSINII SI IRESPONSABILITATEA ! Sunt stupefiat ce gura mare au PARINTII; Adica pana acum nu au vayut ca odraslele lor ca nu pun mana pe carte cu lunile ? Oare nu vad ca la universitatile particulare nu merg cu anii si desi nu invata pentru examen nici o ora incheiata - promoveaza TOATE EXAMENELE ? Le pasa pe ce dau banii ? Le-au cumparat cu disperarea calculator sa poata pierde vremea la “chat”. Fostii ministri ai invatamantului - TOTI - au aplicat o judecata simpla: daca la scoala nu e exigenta, toata lumea e multumita, iar domnia ministrului e linistita ! Si ei au gura mare ! Ziaristii s-au purtat cu IMBECILITATE, criticand profesorii care le pareau exagerat de exigenti. Acesti profesori se purtau insa corect ! Adica unerori nici un student/elev nu era de trecut. DA NATIUNE; n i c i u n u l ! Profesorii au ajuns in halul acesta de indolenta, deoarece inspectorii au mustrat profesorii care scoteau afara de la ore elevii indisciplinati ! Cum a TRATAT SOCIETATEA PROFESORII AGRESATI – asa s-au purtat si profesorii ! Stiu imbecilii cu gura mare ca la anumite universitati europene nu este agreat fardatul si eleganta exagerata ? Ca celularele in SUA se lasa la poarta liceelor ? Ca in SUA profesorii solicita politia pentru elevii problema ? Si o intrebare intrebare: Cum ar trebui poporul sa considere ca e normal: PE BANI PUBLICI ELEVII SA FACA SCOALA SUA CIRC ? Nu ar fi mai bine sa scolarizam cimpanzei ?
RăspundeLiviu din Timisoara - 07-05-2011
Huiduiti-l pe Funeriu ...si alungati-l ...ca sa stie toti cei valorosi ce au de facut ... Sunt multi, foarte multi carora nu le convin opiniile " Ad Astra " ... spre exemplu. Nu le convine ca nu vor mai conta cursurile universitare ...multe dintre ele compilate ...intre criteriile de promovare. La o scoala doctorala ...intr-un curs tinut VIITORILOR DOCTORI in fizica, in 3 ani ...citesc, stupefiat ... ca li se predau notiuni ca lucru mecanic, energia cinetica si potentiala, conservarea energiei mecanice sau pila Volta! Astia sunt produsul invatamantului nostru! Iar profii universitari tac ... fiindca, astia platesc! Alungati-l pe Funeriu ...puneti-i inapoi pe cei convenabili.
Răspunde