Unificarea dreptei prin dispariţie

Andrei Cornea 11.01.2011
SHARE 25

De același autor

Săptămâna trecută, am văzut un Crin tare mândru de sine şi mulţumit. Şi avea, în felul lui, şi de ce. Triumfător, el anunţa constituirea alianţei de centru-dreapta dintre PNL şi PC, care urma să se înregistreze luni la tribunal. A reuşit astfel să smulgă micul, dar foarte bogatul PC din îmbrăţişarea lâncedă a PSD şi şi-a asigurat drept sponsor, pe lângă mogulul Patriciu, şi pe mogulul Voiculescu cu toate Antenele sale, înălţate cât mai sus, pentru a-l ocroti. A devenit astfel un fel de şef informal al opoziţiei, reducându-l pe rivalul Ponta la un rol secund, din care acesta a încercat, anemic, să scape, propunând un fel de alianţă ceţoasă PSD şi PNL-PC, până în 2019, dar recunoscând dificultatea de a o încheia. (Problema e, desigur, cine o va conduce pe faţă: Crin sau „Che“?) Între timp, şamanul noii alianţe, Dan Voiculescu, a anunţat din nou că scopul principal este debarcarea înainte de termen a preşedintelui. Cum nu există şi nici măcar d-l Dan nu a putut indica vreun motiv constituţional actual pentru acest act, anunţul aduce ori a profeţie, ori a complot. Dar, din păcate, ne-am cam pierdut capacitatea de a ne mai indigna de astfel de lucruri. Oricum, şi patronul Antenelor părea foarte mulţumit.

Dar nici Traian Băsescu, cu ocazia unui recent interviu la TVR, nu se arăta mai puţin încântat de constituirea noii alianţe. Nu sunt greu de bănuit motivele sale. Într-adevăr, se poate spune că PDL, tot mai discreditat de cazuri de corupţie, de incapacitatea de a-şi asuma principiile pentru care a militat cândva (vezi cazul Ridzi), stând rău în sondaje din pricina dificultăţilor economice generale, primeşte un balon de oxigen. Marele rival de dreapta, PNL, se lasă „formatat“ de Dan Voiculescu, discreditându-se astfel înaintea electoratului său tradiţional şi chiar pecetluindu-şi la tribunal discreditarea. Dacă cineva mai avea vreo speranţă că liberalii vor reuşi să-şi recâştige prestigiul pierdut, a trebuit să o piardă. Dacă cineva îşi mai imagina că se vor găsi liberali cu prestigiu în partid care să protesteze, cred că s-a convins, între timp, că imaginaţia sa o luase razna. Şi totuşi, cât e de înjositor să devii peste noapte braţul politic al unui fost turnător dovedit al Securităţii, numai fiindcă ştii bine că eşti o nulitate politică! Ba încă să încerci să te şi justifici atacându-i pe cei care te critică, precum Mircea Cărtărescu, pretinzând că sunt „oamenii lui Băsescu“!

Dar, se va spune poate, n-a acceptat cândva şi Traian Băsescu „soluţia imorală“? Ba da, dar mai întâi, atunci, a fost un compromis politic destinat a forma o majoritate, şi nu o alianţă politică înregistrată la tribunal. În al doilea rând, între timp, nocivitatea lui Dan Voiculescu s-a arătat la faţă, în modul cel mai limpede. N-a fost el cel care, laolaltă cu Vântu şi Patriciu, a orchestrat în umbră blocarea luptei împotriva corupţiei, asigurarea unei guvernări minoritare PNL, suspendarea fără motiv a preşedintelui, deraierea CNSAS? N-a fost el cel care a ordonat Antenei 3 să se angajeze într-o nemaivăzută campanie, nu doar de propagandă fără limite împotriva preşedintelui şi a oricui îl susţinea, dar şi de insulte grosolane împotriva oricui îndrăznea să gândească altfel decât patronul? Din 2005 încoace, s-au întâmplat multe, iar dacă Băsescu a greşit în 2005, e cu atât mai puţin de înţeles, într-o logică sănătoasă, de ce, având acest exemplu negativ, un alt lider politic ar trebui să greşească încă o dată, şi mult mai grav, în 2011.

De fapt, cred că săptămâna trecută a început să se realizeze celebra unificare a dreptei la care visează de demult d-l Valeriu Stoica. Dar nu prin reunire sau absorbţie, ci prin dispariţie: asociat oficial cu PC şi posibil, în perspectivă, cu PSD, PNL încetează tot oficial să mai fie un partid de dreapta, lăsând PDL singur în această poziţie de invidiat. În loc să revină la putere şi să participe la reformele evident de dreapta în curs (reforma pensiilor, a salariilor bugetare, a educaţiei, a Codului Muncii), PNL devine un partid nici măcar de stânga autentic sau de centru, ci un partid al obstrucţiei cu orice preţ - fără ideologie, fără morală, dar numai cu resentimente şi, mai ales, cu un preţ.

Avea deci motive Traian Băsescu, vechiul inamic jurat al PNL, să fie mulţumit. „Porumbacu“ n-a existat, probabil, pe timpuri. El există acum. //

Taguri: Crin Antonescu, Voiculescu, PNL, PC, Alianta Centru-Dreapta.

TAGS:

Comentarii 25

victor L - 01-17-2011

"am văzut un Crin tare mândru de sine" Cred ca e normal din moment ce e sustinut de Dinu Zamfirescu, Zoe Petre si alte nume . @ Stelian Tanase 22 si 23, estiunmaredobitoc.

Răspunde

DaN - 01-16-2011

Filozofarea lui Voiculescu si a lui Antonescu. Instrainarea identitatii partidului PNL, are, in aceste momente o semnificatie proprie si anume, faptul ca dorinta lui Voiculescu de al conduce pe Antonescu poate fi o realitate actuala in care continutul este reprezentat chiar in forma in care el nu mai valoareaza nimic in ochii Presedintelui Basescu. Mi se pare normal ca Basescu si cei de la PDL sa fie intr-un fel multumiti de aceasta alianta, dat fiind faptul ca existenta partidului PDL este cu totul diferita de existenta partidului PNL, PDL avand sanse mult mai mari de reusita in alegerile viitoare. Acest lucru este reflectat inclusiv in expresia unei figuri incomplete din punct de vedere al performantelor, adica ma refer la Antonescu. Aceasta alianta nu are cum sa-si urmeze cursul pana in 2019, pentru ca asta inseamna ca vor sta izolati pana in 2019. Natura obiectiva ce se poate desprinde din aceste exteriorizari, este faptul ca disparitia in viitor de pe platoul politic a lui Antonescu , este data numai de pasii trecuti si cei din prezent. Totusi el continua sa aibe o inconstienta spre nemijlocirea lui in disparitie. Sunt de parere ca viitorul se cladeste in prezent. Vom vedea ce se va intampla cu Antonescu… //

Răspunde

Stelian Tanase - 01-16-2011

Nu a aparut comentariul de dimineata. Mai moderati ca sa apara???? LA "22" A APARUT CENZURA????? Unde e spiritul Aliantei Civice. In 2009 cred ca PDL cu PSD formau guvernul dorinta sau visul lui Basescu

Răspunde

Stelian Tanase - 01-16-2011

Ai uitat ca ai fost fost turnãtor dovedit al Securitãþii, ºtii bine cã asta, a scris in cartea sa Stelian Tanase, despre care ai dat note informative.

Răspunde

Kiril - 01-15-2011

Naivitatea dusmanilor lui Basescu inca mai lucreaza in favoarea presedintelui. Se pare ca Geoana nu a fost ultimul. Crin era de asteptat. Cine va urma?

Răspunde

Coman Horatiu - 01-15-2011

@ Maria R. Comparatia cu disparitia PNT-CD e frauduloasa, din simplul motiv ca acestia nu s-au ticalosit precum politica Partidului National Liberal. Disparitia lor e un fapt regretabil pentru ca taranistii reprezentau o grupare democratica in timp ce liberalii sunt in curs de rinocerizare prin creditarea politica a status-quo-ului etatist (iliescian). Vezi aliantele sale aiuritoare din ultimul cincinal. Vezi guvernarea lor ( cu PSD in opozitie trucata ). O guvernare fara reforme, bugetofila, corupta, iar prin risipa incredibila, tipic SOCIALISTA. In ultimii 5 ani toate deciziile politice importante, care vizau reformarea statului, i-au gasit pe trib-liberali alaturi de PSD si PC in aceeasi reduta inexpugnabila a ANTIREFORMISMULUI feroce. O apostazie contrara politicii lui Corneliu Coposu (pe care il invocati indirect); si asta intr-un moment cand pe la mijlocul anilor 2000, datorita electoratului de dreapta .. totul devenise posibil. In concluzie, ticalosirea liberloizilor e un fapt vecin cu crima politica. Politica de agenda ascunsa, oligarhica, imprimata de directivele discrete ale lui Dinu Patriciu, nu suporta comparatia cu Partidul National Taranesc. Cu atat mai mult cu cat atat guvernarea CDR cat si guvernarea Boc, fiind singurele incercari reformiste ale ultimilor 20 de ani, sunt singurele care au intrunit consensul urii si manipularii in presa de trust sau in cea controlata de PSD ( plus satelitii ). Sa nu uitam ca si Conventia Democrata a fost facuta harcea-parcea la aceleasi antene ale lui Voiculescu in regim de 24/24 - inmultite intre timp - ca si, astazi, presedintele Basescu si fortele politice ce-l sustin. Semnificativ, nu-i asa? -------- Pe de alta parte, sunt de acord ca PDL tradeaza mai degraba un galimatias doctrinar, dar reformele pe care le sustine dovedesc ca e silit sa-si invete, din mers, menirea liberala; la care e obligat nu doar de anchilozarea etatista sau de criza economica ci si de smintirea celor care mai inca se mai revendica in mod fraudulos de la liberalism ( liberaloizii lui Crin si Felix). Or, asta ii obliga pe cei din PDL sa accepte provocarea de a fi : SINGURII ALERGATORI DE CURSA LUNGA pe culoarul de dreapta..

Răspunde

Cetateanul turmentat - 01-14-2011

E interesant de analizat daca a meritat ca partidul PLD a lui Stolojan sa fie absorbit de PD. Cred ca miscarea inteligenta a lui Basescu ar fi fost sa lasa acest partid sa mai ciupeasca din PNL, iar acum ar fi fost momentul ideal sa-l depaseasca in sondaje..Prefaram o batalie in 2012 intre PD-PDL-UDMR si PSD-PNL-PC. E greu sa credem ca PSD-PNL-PC poate obtine peste 50% din numarul total de voturi, iar daca tinem seama si de faptul ca Basescu poate nominaliza pe oricine in postul premier, e clar ca nici Ponta si nici Antonescu nu vor ajunge in curand la putere. E matematica electorala, UDMR obtine 7-8 %, e posibil ca partidul lui Dan Diaconescu sa ia vreo 5%, mai sunt minoritatile, raman vreo 77-78 % de impartit intre PDL si Alianta PSD-PNL-PC..chiar sa obtina un numar egal de voturi..oricum nu ar avea cum sa aiba peste 50%..Majoritatea prietenilor care au votat cu PNL mi-au spus ca nu vor mai vota cu ei, votul va ramen tot la PDL. Basescu pare prea tacut in ultima perioada..cred ca e capabil sa scoata asul din maneca..sa-l sustina pe Isarescu la alegerile prezidentiale..

Răspunde

judex - 01-14-2011

ACD este nu numai un exemplu de coerenta, ci si o dovada a rafinarii conceptiei filozofice a lui Crin Antonescu. Patrilicianul, un model clasic de forma fara fond (altenativele rautacioase folosite de rauvoitori: "bidon gol", "flasneta", "toba"), s-a autodepasit cu ACD(S), inventand astazi forma-fara-forma. Nu numai ca a reusit astfel sa umple cu vidul din propria tartacuta programul PNL, dar in deplina coerenta cu sine insusi a redus si forma de organizare a aliantei la o figurina degonflabila, care poate lua lesne forma vidului pe care-l cuprinde. Poc !

Răspunde

Maria R. - 01-14-2011

Cineva afirma,mai sus,ca doreste"intens disparitia PNL de pe esichierul politic". Intreb si eu,faptul ca a disparut de pe ilustrul nostru esichier politic PNTCD este chiar benefic?A adus vreo...clarificare a doctrinelor? Dar care doctrine? Ca ce arata acum PDL-ul numai a doctrina nu seamana.Eventual poate fi considerat un galimatias disperat...

Răspunde

Coman Horatiu - 01-14-2011

Doresc intens disparitia PNL de pe esichierul politic. Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Nu face decat sa mai incurce treburile pe partea de Dreapta .. Disparitia sa ar aduce o simplificare mantuitoare in politica romaneasca. Stanga va fi singularizata atunci ca ceea ce e : garantul politic suveran, al privilegiilor de toate felurile, inclusiv expresia politica a oligarhiei. De-abia dupa disparitia PNL nu va mai fi niciun partid, relativ mare, care sa lucreze direct sau indirect, la reciclarea sa. Vorba aia, care sa-i mai ridice de fund ! ..

Răspunde

Oana - 01-14-2011

D-le Cornea sunt de acord cu analiza dumneavoastra. Liberalii sunt o mare dezamagire si pentru mine !

Răspunde

Liviu din Timisoara - 01-13-2011

Deocamdata, exista un dosar de turnator, Felix , exista un individ arestat de drept comun care, in cardasie cu alti 22 de securisti au fost in Consiliul Director al FNI. Fapte, nu opinii. Cam cat credeti ca s-ar plati pentru un dosar " Basescu " ? Daca ar exista....fireste.

Răspunde

Shadow - 01-13-2011

Dle Cornea argumentatie dvs este nu slaba ci inexistenta. Solutia imorala 1 a fost aleasa dupa alegeri imediat doar ca sa isi puna partidul la guvernare. Asta dupa ce in campanie demoniza pc-ul. Este mai mult decat "ipocrit" sa consideri ca ala era motiv in timp ce cel liberal nu este. Astia macar nu se vor injura in campanie ca imediat dupa alegeri sa realizeze marele "pupa din piata Independentei". Solutia imorala 2. Alianta cu psd si promovarea sefului pc in posturi inalte in Parlament este o alta realitate de care dvs cert extrem de deranjat de existenta pnl-ului uitati sa amintiti. Asta dupa ce 3 ani de zile presedintele si non partidul sau au muscat din voiculescu la greu. Ceea ce eu observ cand va lasa "nervii" si "frustrarea" va poarta argumentatia este ca deveniti patetic. Puteti spera ca pnl sa dispara(de genul ce nu inteleg nu exista), tare imi e ca o sa dispara un alt partid si pe buna dreptate va dispare doar din "lipsa de resurse" pt ca pdl-ul nu are nici un fel de idei si nici un fel de ideologie, doar interesul ii tine. Cat despre lista dvs de "fara" este hilara.

Răspunde

gabe - 01-13-2011

ultima "mare alianta" a fost "procreiata" la TIMISOARA,care a dus la marele afis de la ORADEA si pe care se putea citi : IMPREUNA VOM INVINGE ! cum au invins se cunoaste !! --aceste aliante depind de pixul lui BOC,care schimband sistemul de vot cu castigator intr-un singur tur (chiar TARICEANU amintea ingrijorat), ce psd-ului parca ii convine ,lucrurile se complica, parerea mea....

Răspunde

cric - 01-12-2011

De acord cu analiza. Dar soluţia? Cred că o variantă e ca dl. Valeriu Stoica să se desfacă de PDL şi să refacă PL în afara PNL.

Răspunde

woland - 01-12-2011

Tradus in cuvinte simple, articolul dv. poate fi rezumat cam asa: tot ce face Basescu e bine, tot ce e impotriva lui Basescu e rau. Cred ca problema dv. e alta: daca dispare PDL de la guvernare dispar si sursele oculte de finantare a Revistei 22. Ca publicitate nu aveti, tiraj nu aveti, nu stiu de unde va luati banii sa apareti.

Răspunde

laurentiucat - 01-12-2011

deci domnu cronea eba e expresia dreptei?ritzi,udrea,anastase? ialomitianu si ala de la munca sunt expresia dreptei in romania?exponentii profesionalismului? al profesiilor liberale? sa comentam de gramada de securisti din pd? de alianta cu mafia personala si cu micky spaga?sunt mai morali astia decat felix? adica e moral sa faci o alianta postelectorala..ca e de conjuctura ,decat una cinstita pe fata, inainte? pana acum navigam in aceeasi barca..va las pe tarm domnu cornea..

Răspunde

Dan Chiriac - 01-12-2011

Dle Cornea, politicienii "de dreapta" , Basescu ,Boc et comp, abia asteapta sa-si bata joc, din nou, de dvoastra, deontologii, migrand, cu prima ocazie, spre Internationala Socialista !

Răspunde

cristi - 01-12-2011

Dacă "reforme de dreapta" înseamnă tăierea pensiilor, reducerea salariilor, închiderea şcolilor şi oferirea de condiţii mai bune pentru capitalul străin pe socoteala angajatului român lipsit de drepturi, atunci mai bine ca PNL să nu se mai declare de dreapta. Pentru că "de dreapta" va ajunge în curând o înjurătură. Deja au început şi şi-au zis "de centru-dreapta" ştiind că Băsescu şi ai lui o să compromită dreapta.

Răspunde

marian - 01-12-2011

Nu am mai citit de mult revista 22 si am ramas surprins sa constat cum ura de clasa s-a mutat de la "muncitorimea revolutionara" la "intelectualitatea de dreapta". Din acest pacat fundamental cred ca rezulta si aspectul de Scanteia de tip nou dat revistei 22 de astfel de articole. Ma asteptam la un comentariu de analist politic care sa explice de ce a avut loc alianta de dreapta. Banuiesc ca Antonescu a ajuns la concluzia ca atragerea politrucilor PDL nu aduce banii si voturile de care are nevoie pentru a castiga alegerile si s-a orientat spre afaceristii din jurul PC-ului. Sunt curios sa vad unde va duce mutarea asta. In rest numai de bine.

Răspunde

Dolores - 01-11-2011

PNL luase, într-adevăr, un oarecare avânt. Ciupind din speranțe portocalii, zic eu... Teamă mi-e că acest balon de oxigen va fi, însă, consumat de PSD. Ăsta va arunca în toate părțile cu cârnați, pe care măselele înfometaților abia-i așteaptă. În schimb, ne vom transforma într-o societate de tip „rac”, din toate punctele de vedere.

Răspunde

Vera - 01-11-2011

Domnule Cornea, va rog, dar atunci daca PNL nu mai are doctrina, demnitate etc, etc, care mai este pozitia lui fata de monarhie ? Sau care este acum pozitia monarhiei fata de PNL si de toti cei care au sustinut-o asa de inflacarat ? Nu ii este rusine actorului aluia, Diaconu, aflat toata ziua pe la Antene, sa mai vorbeasca cit de mult este el atasat de Rege si ce blasfemie a comis Basescu ca a botezat copilul Printului Paul, totodata, admitind cu senimatate ca el nu vede nici o infamie in asocierea cu Felix. Acest oportunis, care mai bine ar face ce a invatat, s-a bagat in politica sperind ca ajunge ministru culturii sau ca poate avea si alte foloase. Este extraordinar de obraznic si de agresiv cu toti cei care au o alta parere. Poate ar trebui, ca dvs intelectualii, sa spuneti ceva si pe aceasta tema.

Răspunde

Gladiatorul - 01-11-2011

Domnule Cornea, va conjur sa nu-i mai numiti liberali pe acesti impostori. Numiti-i cum doriti, numai liberali nu. Este o reala rusine nationala sa ajungem sa-i numim liberali pe un Vosganian, un Fenechiu, un Tariceanu, un Mircea Diaconu, un Rusanu (lista este mult prea lunga dar l-as numi -ultimul pe lista- pe tovarasul Petre Roman). Ar trebui sa li se interzica titulatura, insemnele si culorile unui partid care, din 1864 pana in 1945, a facut cinste Romaniei, romanilor si mai ales MS Regele CAROL I. Scursurile astea intineaza numele unor ADEVARATI BARBATI DE STAT ai Romaniei moderne (Bratienii). Sa-si reboteze partidul. Sa li se spuna de azi PNOR (Partidul National al Oportunistilor din Romania). Mi-e rusine sa mai spun ca am votat 20 de ani cu PNL. Sa le fie rusine. Cu cele mai alese ganduri, G.

Răspunde

GMT - 01-11-2011

Salve, 1. Disparitia cui? erau cumva vii pana acum? 2. Un lipovean de regula bea, daca nu, atunci e bolnav; daca bea nu poate fi coerent, daca e bolnav na-i ce sa-faci; 3. PNL reprezinta un individ bolnav; zice ca stie, zice ca zboara, zice ca e destept, si el de fapt nu e.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 01-11-2011

La facut parale toti sunt de dreapta ! Chestia cu doctrina tine numa asa, la campanie ...ca ambalaj. Antonescu, cu ura lui viscerala ... l-a gasit pe Felix ...alt invinetit. Astia nu fac si nu au facut niciodata politica pentru electorat ...ci doar l-au folosit !

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22