Pe aceeași temă
Domnule primar, incepe batalia pentru Bucuresti. Guvernati Sectorul 1 de 4 ani si sunteti foarte cunoscut printre cetateni. Pentru ca este momentul unui bilant, care este realizarea pe care o socotiti dvs. cea mai importanta, dar si nerealizarea care va nemultumeste?
N-as vrea sa incep prin a spune ca am o realizare extraordinara si multe nerealizari sau realizari mai mici. Eu n-am facut altceva in acesti 4 ani decat ceea ce trebuie sa faca in mod normal un primar. Toate lucrurile pe care le-am facut tin de normalitate. Am lucrat pe 750 de strazi secundare din cele 1.000 pe care le avem in administrare. Am consolidat 20 de cladiri de gradinite, scoli, licee si am lucrat la 92 din cele 104 scoli pe care le am in administrare. Sunt 12 scoli care sunt pe un program administrat de Primaria Generala, extrem de intarziat si care se deruleaza cu o viteza de melc, din cauza ca este prost gestionat la Primaria Generala. Am lucrari de consolidare la aproape toate spitalele din administrarea noastra, atat la Spitalul de Urgenta, Spitalul "Grigore Alexandrescu", Spitalul de Arsi, cred ca nu e unitate la care sa nu fi avut de consolidat cel putin o cladire. Am consolidat aproape toate cladirile de la asistenta sociala. Numai anul trecut, am cumparat 3 gradinite. Avem in momentul de fata 5.850 de locuri in gradinite si 1.000 de copii care vin din alte sectoare, in gradinitele noastre. Mai sunt si copii de la noi care merg in alte sectoare si copii care merg in gradinitele particulare. Eu consider ca, prin extinderile de gradinite pe care vrem sa le incepem anul acesta la 5 unitati si prin cumpararea a inca 3 gradinite in zonele periferice, unde sunt multe case la curte si unde nu poti sa construiesti o gradinita foarte mare, putem sa ne apropiem de cifra finala de circa 6.200-6.400 de locuri in gradinite, cu care acoperim tot necesarul actual al sectorului. Deci, consider ca, la nivelul anului viitor, se poate trage linie pe partea de gradinite. Am mai lucrat la consolidari, reparatii, restaurari si, de asemenena, reparatii capitale la o serie de biserici, participand financiar la construirea de biserici noi in sector. E vorba de biserica din Pajura, care va semana cu o catedrala, biserica din Vatra Noua, biserica noua din Chitila, cea de la Spitalul de Endocrinologie, iar la Spitalul "Grigore Alexandrescu" am reusit sa terminam biserica. Mai este o biserica la care se va incepe constructia la Spitalul Militar. Dar sunt si bisericile vechi, care mai toate au avut de suferit, in decursul timpului, din cauza cutremurelor si unde, din pacate, n-am gasit foarte multe proiecte de executie. Va dau un exemplu: biserica brancoveneasca din spatele Arhitecturii, Biserica Sf. Nicolae dintr-o Zi, care este o bijuterie de arhitectura brancoveneasca si care, in momentul de fata, e complet consolidata. Mai avem si alte biserici in consolidare, care intra anul acesta, cum e Biserica Mavrogheni. Incepem lucrari curente la o serie de biserici, cum e Biserica Sf. Andrei din Chitila, cum e Manastirea Casin, si, de asemenea, vom sprijini refacerea acoperisului, dar si alte lucrari, la Biserica Bazilescu din Bucurestii Noi. V-am dat cateva exemple, dar, in afara de cele aflate in consolidare, mai avem alte 15 biserici la care lucram in momentul de fata. Numai pentru lucrarile de la biserici, in 2005-2007 am alocat o suma de aproape 4 milioane de euro.
Se spune ca sunteti cel mai bogat sector din tara.
Vreau sa fac o precizare: am preluat Sectorul 1 in iunie 2004 cu un buget de aproape 94 de milioane de euro. Anul trecut am terminat cu 300 si anul acesta am proiectat un buget de circa 350 de milioane de euro si l-am aprobat. Eu mi-am dat seama ca nu poti sa ai bani la buget din impozite si taxe mai mari, pentru ca veniturile din Romania sunt modeste. Si atunci, singura metoda de a dezvolta bugetul ramane dezvoltarea economica. Eu am facut un efort deosebit sa dezvolt infrastructura de baza a sectorului la nivelul de capitala europeana, atragand astfel investitorii in Sectorul 1. De asemenea, am incercat sa le creez conditii de Occident in Sectorul 1, atat prin pretentiile pe care le am privind salubritarea stradala si curatenia, privind aspectul general, spatii verzi, parcuri etc. Va dau un singur exemplu: iarna aceasta, chiar la inceputul anului, am avut o perioada cu zapada foarte multa, neobisnuit pentru ultimii ani in Bucuresti. Am stat alaturi de societatea care face salubritatea stradala, ca sa degajam toate arterele si sa mentinem circulatia libera si, imediat ce s-a putut, am inceput sa scoatem zapada din Bucuresti. Am facut lucrul acesta pentru ca in Sectorul 1 se raporteaza astazi circa 10% din PIB-ul Romaniei si nu poti sa tii 10% din PIB-ul Romaniei blocat in zapada.
Descentralizarea s-a facut schiop
Ati atins inca de la inceput o problema extrem de importanta si pentru noi, cetatenii, si pentru dvs., ca administratori ai acestor comunitati. Este vorba de legislatie. Dvs. aveti un proiect generos, v-ati dedicat acestui sector. Cum va sprijina legislatia din acest punct de vedere? Pentru ca este un oras impartit in 6 sectoare, se spune ca sunt 6 orase, este Primaria Generala. Sunt strazile pe care le administrati dvs., cele pe care le administreaza Primaria Generala. Dvs. va faceti un plan, Primaria mare un alt plan. Pentru cetateni este un lucru greu de inteles.
Cei care spun ca Bucurestiul impartit in 6 sectoare, deci inseamna 6 orase, mint de ingheata apele. In orice societate care vrea sa se dezvolte dinamic, exista un transfer de competente dinspre zonele centrale catre cei care au contact direct cu oamenii. Din pacate, Bucurestiul este un loc unde transferul asta de competente care se cheama descentralizare s-a facut schiop, pana la un punct, si din cauza asta au ramas competente amestecate in zone in care competentele ar fi trebuit sa fie clar la nivelul sectoarelor. Faptul ca se muta competentele la nivelul sectoarelor nu inseamna ca sunt 6 orase. Inseamna ca sunt competente clare si sunt 6 zone care au competente clare de administrare si care se ocupa mai bine de problemele pe care le au oamenii decat cei care stau la centru si carora nu le pasa. Va dau un exemplu, dar sunt nenumarate. Am inceput sa va spun de scolile acelea, 12, care au ramas la Primaria Generala pe un proiect de dinainte sa ajung eu primar. Cele 12 scoli trebuiau sa fie astazi gata. Daca le-as fi avut eu in administrare, astazi erau consolidate, aranjate, izolate termic si erau in functiune. Nu stiu cand vor fi gata. Au ramas in mana unor birocrati incapabili de la Primaria Generala care urla astazi ca descentralizarea inseamna 6 orase. Acestor oameni ar trebui sa le fie rusine ca sunt platiti din bani publici. Nu e posibil sa periclitezi viata unor copii din lipsa capacitatii manageriale si din lipsa de interes a unor cetateni care sunt acolo, in turnul de fildes de la Primaria Capitalei. Asta e marea problema a Bucurestiului astazi: gestiunea proasta facuta de oamenii din Primaria Capitalei si dorinta lor de a tine in mana anumite atributii care, in mod normal, daca ar fi la sectoare, ar fi rezolvate. Va dau un alt exemplu. In 2005, cand Adriean Videanu a ajuns primar general, am avut o intalnire cu el si cu toti ceilalti primari. Liviu Negoita, de la Sectorul 3, i-a cerut sa ne transfere adunatul cainilor de pe strazi, care e o atributie exclusiv a Primariei Generale.
Stiam ca s-a descentralizat problema asta.
Da’ de unde! Vine o masina o data pe saptamana, ia 5-6 caini si pleaca fericiti. De doua saptamani n-au mai calcat pe aici pentru ca nu stiu ce adapost de la Chiajna ar fi plin de caini. Descentralizarea inseamna mutarea competentelor acolo unde doare, unde interesul este mai mare. Pe cei de la Capitala putin ii intereseaza ca in Sectorul 1 am la ora actuala peste 40 de haite de caini vagabonzi care au inceput sa atace lumea. Oamenii ma intreaba pe mine: cainii vagabonzi? Eu ce sa le spun? Sa arat mereu cu degetul catre Primaria Generala?
N-ar fi necesara o lege pentru Capitala tarii?
Daca o va propune Videanu sau grupul de oameni care conduc astazi Primaria Generala, Bucurestiul va fi un oras care va avea borduri etajate pe toate strazile si, din pacate, oamenii vor simti prea putin din ceea ce trebuie sa faca administratia pentru ei.
Nu m-as mai intoarce in parlament
Dar legea o face parlamentul.
Doamna, stiti foarte bine ca in parlament se fac tot felul de jocuri. Am fost in parlament 8 ani si va spun un lucru: nu m-as mai intoarce in parlament. Aici pot sa fac ceva pentru oameni. Acolo, am constatat in ultimii 4 ani din cei 8 ani ca, de fapt, nu prea mai pot sa fac mare lucru. Stiu cum functioneaza parlamentul. Sa nu va inchipuiti ca o lege proasta propusa de un minister, care e in mana unui anumit partid, care are anumite interese, nu trece prin parlament. Se gasesc posibilitati sa se faca o anumita majoritate. Legea pentru Bucuresti trebuie sa fie o lege de descentralizare a competentelor. Primaria Generala sa ramana cu proiectele mari de infrastructura a orasului. Care sunt acelea? Vreau si eu sa le vad. Lucrarile la inelul interior al orasului acum se termina, desi Videanu a spus ca vor fi gata anul trecut, in noiembrie. Dar aceste lucrari nu vor rezolva cu nimic problemele de trafic, pentru ca de la Piata Sudului la Grivita avem trei pasaje subterane, facute inainte de ‘89 toate, si vreo 22-23 de stopuri. Orasele, si cu atat mai mult Capitala unei tari, trebuie sa aiba niste strategi care sa se ocupe de strategia lor. Parerea mea e ca niciunul dintre primarii generali care au fost dupa 1990 nu va intra in istoria Bucurestiului ca strateg care ar fi demarat un proiect de anvergura pentru oras.
Aici ati atins un punct extrem de important pentru Bucuresti: populatia Bucurestiului, la Primarie, a votat tot timpul politic. Este un oras unde s-a murit in decembrie ‘89, unde au venit minerii si unde se voteaza politic, nu pe proiecte comunitare.
Cred ca bucurestenii ar trebui sa voteze oameni capabili.
Nu gasiti ca politicul afecteaza prea mult administrarea locala a unei comunitati care e chiar Capitala tarii?
Nu se poate face administratie fara partide politice in nicio tara. Problema e cu totul alta. Primarii se aleg pe vot uninominal. Eu cred ca cetatenii trebuie sa aleaga primari care au "vana" si care le propun proiecte viabile. Eu am propus un proiect in anul 2004: refacerea infrastructurii de baza a Sectorului 1 si construirea ei acolo unde nu era - apa, canal, asfalt. Singurele intarzieri care sunt in acest proiect se datoreaza modului de gestiune defectuos de la Primaria Generala a unui proiect cu Banca Mondiala. Dar, in fine, anul acesta intra si el in vigoare pe ultimele zone care au ramas fara apa si canal: Straulesti,Vatra Noua si in zona Giulesti. Consider ca, din punctul de vedere al acestui proiect, eu mi-am atins scopul. Deci, e o problema de responsabilitate. Am avut curajul sa ies din acel proiect cu toate strazile din Sectorul 1 si am avut curajul sa le fac pe buget propriu. Eu cred ca Primaria Generala trebuie sa se ocupe de probleme generale, mari.
Dar cine stabileste lucrurile astea?
Unele se stabilesc prin lege, altele se stabilesc, din pacate, la ora actuala, prin hotarari de Consiliu General. Or, Consiliul General nu va accepta niciodata sa descentralizeze ceva, pentru ca apar interesele personale ale celor care functioneaza si lucreaza in Primaria Generala, interese care nu au legatura cu interesele bucurestenilor.
Cine da autorizatiile de constructie in Sectorul 1?
Autorizatiile de constructie n-au nicio legatura cu proiectele de dezvoltare urbana a orasului, pentru ca proiectele de dezvoltare urbana sunt aprobate la Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Si in momentul in care Consiliul General a aprobat Planul Urbanistic General al Bucurestiului, el aproba si planurile modificatoare zonale, care permit, din pacate, construirea de cladiri foarte inalte in zone care sunt sufocate la ora actuala de lipsa locurilor de parcare, de strazi inguste s.a.m.d. Va dau de exemplu turnul din Charles de Gaulle, care a nenorocit toata zona respectiva. S-a dat drumul acelui bloc mare langa Catedrala Sf. Iosif. Proiectele care au permis aceste constructii inalte nu sunt proiecte de ieri, de azi, ele se regasesc in Planul Urbanistic General al Bucurestiului de mai multa vreme. Primaria Municipului Bucuresti si Consiliul General al Municpiului Bucuresti aproba proiectele de dezvoltare a orasului. Or, in momentul in care urbanistii de acolo permit asemenea lucruri sau masacrarea unor cladiri istorice, vechi, frumoase de pe Calea Victoriei, distrugerea Pietei Palatului, Piata Revolutiei acum, prin propunerea de constructii acolo, toate lucrurile astea nu fac altceva decat sa arate ca oamenii acestia, urbanistii de la Capitala (si sunt nume sonore printre ei), nu au niciun fel de responsabilitate reala.
Dar dvs. sunteti in acest consiliu?
Nu. Primarii de sector nu sunt in acel consiliu. Am fost invitat la cateva sedinte si, cand m-am apucat sa vorbesc, au aparut niste domni arhitecti de acolo - eu sunt inginer - care mi-au atras atentia ca nu inteleg mare lucru si ca gandirea lor este sanatoasa.
Dar dvs. aveti o consultare cu arhitectul sectorului.
Arhitectul sectorului nu are niciun cuvant de spus asupra acestor lucruri. Noi aici avem doar sarcina sa respectam legea in vigoare. Legea e prost facuta si permite sa se construiasca cladiri cu 30 de locuri de parcare, ca pe urma sa stea masinile claie peste gramada si sa blocheze si mai tare traficul in anumite zone. Degeaba ma duc si ma bat cu cei de la Capitala, pentru ca pana la sfarsit interesele economice ale catorva investitori, care de fapt mutileaza Bucurestiul si creeaza mari probleme de trafic, prevaleaza. Ar trebui ca arhitectii care fac parte din comisiile tehnice de urbanism de la Capitala sa nu aiba niciun fel de lucrari, de nicio natura, in Bucuresti, nici ei, nici prietenii lor. Pentru ca ei fac planuri urbanistice prin firmele lor pentru diverse firme, sunt tot felul de ciudatenii acolo, si pe urma tot ei si le aproba. Aici e vorba de interese economice care se pun inaintea intereselor celor multi.
Dvs. ce parere aveti referitor la reclamele puse pe cladiri? Ce parere aveti de BCU, de pilda, care este acoperita de tot felul de mash-uri?
Eu nu am dat niciun fel de autorizatie. Ele sunt ilegale. Amenzile pe care le putem noi da sunt foarte mici, in comparatie cu sumele pe care le aduce un mash ca acela. Fiind pe proprietati private, nu avem posibilitatea decat sa amendam. In schimb, pe cladiri aflate in reparatie, e bine sa existe un mash, asta e o practica generala. Dar nu pot sa fiu de acord ca Arcul de Triumf, aflat acum in renovare, sa devina loc de reclama pentru tot felul de firme. Am facut si o adresa, in sensul acesta, Primariei Generale, pentru ca pe Kiseleff e interzisa complet orice fel de publicitate, prin Regulamentul de Urbanism al Bucurestiului. Restaurarea unui monument istoric ca Arcul de Triumf e la Primaria Capitalei si daca ei nu respecta propria regula generala, ce poti pretinde altora?
Dar mi-ati spus ca amenzile sunt foarte mici in raport cu castigurile...
Amenda maxima pe care pot sa o dau pentru o instalare de mash este invizibila pe langa preturile pe care le au pastrand mash-urile acolo, iar cand este vorba de cladiri proprietate privata nu am voie sa intervin sa scot mash-urile de acolo decat cu hotarare judecatoreasca, lucru care dureaza cam 4-5 ani de zile. Eu am cerut modificarea legislatiei in 2005, in sensul europenizarii ei. Ministerul Lucrarilor Publice a preluat, partial, ce am cerut eu. A mai marit nivelul de amenzi, dar 90% dintre propunerile mele au fost aruncate la cos.
Voi candida aici, tot la Sectorul 1
Care mai este situatia cu Strandul Tineretului?
Strandul Tineretului facea parte dintr-un mare complex sportiv pentru tineri, facut intre cele doua razboaie, si care a incaput, prin niste inginerii din astea ciudate, pe mana unor firme care trebuiau sa investeasca in bazinele respective, sa le refaca. Din pacate, firmele respective nu au urmarit decat sa distruga ce este acolo ca sa se poata declara, pe urma, ca acolo se poate face o dezvoltare imobiliara de alta natura si sa distruga acest parc.
Seamana cu cazul Bordei.
Daca vreti, similar. Sunt foarte multi oameni care incearca sa puna mana pe niste terenuri care sunt nerevendicabile si care sunt aproape pe gratis. Fac tot felul de asocieri, care, dupa parerea mea, ar trebui interzise complet, pentru ca ele nu aduc nimic bun pentru asociatul autoritate publica decat ca pierde un teren pe care se face un bloc pe care cineva il exploateaza si castiga foarte multi bani si ii da o pomana asociatului stat. De fapt, e mentalitatea asta ca in tranzitia asta trebuie sa furam cat mai mult, sa punem mana pe cat mai mult, sa jefuim cat mai mult si sa ne imbogatim cat mai mult, folosind resursele pe care le mai are statul acesta. Or, la Tineretului, din pacate, s-a mers pana acolo incat o bucata din terenul Strandului Tineretului, partea dinspre nord, a fost dezmembrata chiar din corpul acestui teren ca sa se poata construi mai usor acolo. Pana in prezent nu s-a reusit lucrul asta. Sper ca presedintele Agentiei Nationale pentru Sport, d-l Octavian Belu, care e un nume in sportul romanesc, sa se tina de cuvant si sa nu permita schimbarea destinatiei vreunui metru patrat din aceasta zona catre vreun asa-zis investitor. Nu stiu exact cat de tare va putea sa fie domnul Belu in fata anumitor presiuni, pentru ca cei care au astazi terenurile acolo au si conexiuni foarte puternice si sunt oameni care nu au facut pasii acestia in decursul atator ani de zile ca sa se opreasca in domnul Belu sau in Chiliman. Ei asteapta ca sa dispara Belu de acolo, sa dispara Chiliman de aici, sa dispara astia care au gura mare si, la un moment dat, sa reuseasca sa-si realizeze proiectele. Or, eu cred ca acestor oameni trebuie sa li se spuna un nu categoric. Sa lase Strandul Tineretului, sa lase Parcul Bordei, Parcul Floreasca si alte asemenea zone bucurestenilor.
Ce ne puteti spune despre proiectul dvs. de reabilitare termica a blocurilor?
Este proiectul guvernului. Am constatat ca 60% dintre proprietarii de la blocuri au niste venituri extrem de modeste si am hotarat sa preluam noi integral costurile care le-ar fi cazut lor in sarcina, 33%, circa 2.000 de euro pe apartament, in medie, pentru ca sa putem debloca acest proiect.
Dar are primaria atatia bani? Sunt enorm de multe blocuri.
Bugetul sectorului ne permite, astazi, sa preluam aceasta cheltuiala. Este un proiect care se va desfasura pe circa 6-7 ani, dar care, la sfarsit, va consemna ca in Sectorul 1 s-a terminat aceasta operatiune. Sa nu uitam un lucru: Romania are niste obligatii pe care si le-a asumat in momentul in care a intrat in Uniunea Europeana. Este vorba de reducerea consumului de energie pe cap de roman si aducerea lui, in cateva etape, mai aproape de ceea ce este astazi in UE. Noi, astazi, consumam de peste 3 ori mai multa energie pe roman decat media in UE. Proiectul acesta este o parte dintr-un proiect mai larg de reducere a consumului energetic la cetatean, care va continua cu proiecte de instalare de solutii de producere de energie alternativa. Este vorba de apa calda menajera, e vorba de celule fotovoltaice. Soarele e pe gratis in Romania.
Asociatiile de locatari trebuie sa se inscrie in acest proiect?
Este nevoie sa respecte toate prevederile legale, sa vina sa faca cerere conform legii s.a.m.d., dar cheltuielile lor, ale proprietarilor nu mai cad in sarcina lor. Le preia bugetul de sector. Si nu le preia bugetul de sector din taxe si impozite mai mari - v-am spus la inceput -, ci le preia din faptul ca dezvoltarea economica a sectorului ne permite sa preluam aceste cheltuieli si sa intoarcem, daca vreti, cetatenilor o parte din bugetul pe care il avem.
Dvs. ati facut niste eforturi considerabile de a comunica cu cetatenii din sector. Este un buletin care se distribuie gratuit, aveti un blog, aveti un numar de telefon direct la primarie. Ajung problemele cetatenilor la dumneavoastra?
In mare parte, da.
Dvs. ajungeti la problemele cetatenilor?
In mare parte, da. Insa am hotarat impreuna cu colegii mei sa mergem noi sa ne intalnim cu cetatenii, in diverse locuri, pentru a discuta problemele pe care le au la fata locului. Si e mult mai bine decat sa vina cetatenii, de multe ori, aici.
De ce nu candidati dumneavoastra la Primaria Generala si candideaza d-l Orban?
Va spun exact de ce. Eu am inceput un program la Sectorul 1. Mandatul de 4 ani, in modul in care functioneaza primariile de sector si cheltuirea banului public, toate aceste lucruri fac ca proiectele pe care le incepi sa nu se poata termina toate in cursul unui singur mandat. In general, iti trebuie cam doua mandate. Voi candida aici, tot la sector. Cred ca mi-ar fi foarte greu sa lucrez cu o mare parte dintre directorii de la Primaria Generala, daca as fi primar general. Eu sunt un om care cere foarte mult, dar cer foarte mult pentru oameni, nu pentru interesele directorilor. Si atunci, cred ca m-as lovi foarte rau de unii dintre ei, asa cum o fac si astazi, de fapt. Si ca sa te desparti de anumite persoane iti trebuie 3 sau 4 ani de zile, mai ales daca sunt functionari publici. Si atunci, eu am decis sa incerc sa imi continuu mandatul, sa ma supun, din nou, alegatorilor Sectorului 1 pentru inca un mandat si voi face lucrul acesta.
Interviu realizat de Rodica Palade
Afacerea Costanda si Parcul Bordei
Andrei Chiliman : Primarul general, Adriean Videanu, a mintit atunci cand a afirmat ca schimbul de terenuri dintre Primaria Municipiului Bucuresti si omul de afaceri Costica Costanda ar fi fost blocat de Primaria Sectorului 1. Documentul invocat de Videanu, adica acel Certificat de Urbanism de Dezmembrare, nu era necesar pentru perfectarea schimbului de terenuri. Invocarea acestuia este un tertip ieftin, prin care Videanu îi ofera, pe langa teren, si bani omului de afaceri, adica 18 milioane de euro din banii contribuabililor.
Implicarea Primariei Sectorului 1 în litigiul dintre d-l Costica Costanda si Primaria Generala este nejustificata. Schimbul de terenuri dintre d-l Costanda si Primaria Generala putea fi realizat înca din data de 18 ianuarie 2008 - adica a doua zi dupa aprobarea hotararii CGMB privind schimbul de terenuri - doar prin prezentarea celor doua parti interesate în fata unui notar public.
Pentru efectuarea unei dezmembrari sau alipiri de terenuri în alt scop decat cel pentru realizarea de lucrari de constructii nu este necesara emiterea unui Certificat de Urbanism (conform prevederilor articolului 26, alineatul 1, litera c), din Normele Metodologice din 2005 de aplicare a Legii 50/1991 - privind autorizarea lucrarilor de constructie).
Declaratiile în tandem ale primarului general, Adriean Videanu, si ale d-lui Costica Costanda cauta sa implice, fara rost si tendentios, Primaria Sectorului 1 într-o problema care putea fi solutionata direct de cele doua parti. Probabil ca d-lui Videanu îi este teama sa semneze un schimb de terenuri perfect ilegal si încearca sa-si justifice frica dand vina pe Primaria Sectorului 1.
Mai mult, anuntul d-lui Costanda privind executarea conturilor Primariei Capitalei nu este altceva decat o tentativa ieftina de a pune presiune pentru realizarea schimbului de terenuri. Potrivit Legii finantelor publice, conturile din Trezorerie ale autoritatilor publice locale si centrale nu pot fi executate! De asemenea, primarul general are obligatia legala sa tina toti banii publici ai municipiului Bucuresti în Trezorerie.
Tin sa reamintesc tandemului Videanu-Costanda ca bucurestenii si-au exprimat opinia despre Parcul Bordei în cadrul campaniei civice de salvare a acestei zone verzi din centrul Capitalei, pe care a initiat-o domnia sa. Bucurestenii vor salvarea Parcului Bordei în integralitatea lui, fara compromisuri cu cei care vor sa-l distruga. Vom continua demersurile pentru pastrarea si amenajarea spatiului verde de pe malul Lacului Floreasca.
Vrem înapoi Parcul Bordei, nu suprafete din el. Schimbul de la începutul anului este inechitabil, pentru ca Bucurestiul pierde peste cinci mii de metri patrati din parc.
Atata timp cat parcul va ramane la Primaria Capitalei, zona verde de pe malul Lacului Floreasca va fi o moneda de schimb pentru satisfacerea unor interese ale prietenilor primarului general.
Atitudinea municipalitatii în chestiunea zonelor verzi a fost una de dispret total. Modul în care Costanda a primit Parcul Bordei este o dovada în acest sens. Nu vreau sa risc ca primarul general, un aparator al intereselor lui Costanda, si nu ale bucurestenilor, sa ofere din nou parcul catre alti afaceristi imobiliari. Primarul Videanu a dovedit ca are ca preocupare principala desfiintarea spatiilor verzi si înlocuirea lor cu zgarie-nori. Trebuie sa fim pregatiti pentru a prelua parcul, pentru a-l feri de initiative municipale îndreptate împotriva zonelor verzi. Bucurestiul are nevoie de aer, are nevoie de verde!