Spectacolul de la TES ne spune o frumoasă poveste despre un Mesia închipuit care și-a trădat misiunea. Un biet muritor proiectând iluzii asupra celorlalți și asupra lui însuși.
Doina PappPentru cei mai aplecați asupra istoriei Transilvaniei e știut câte forțări de identitate civilă s-au produs aici prin schimbarea numelor, dislocări pe criterii etnice sau prin manipulări religioase.
Doina PappDin perspectiva creștină propusă de regizorul Tompa Gábor, având în centru principiul iertării și al compasiunii, montarea de la ONB cu „La clemenza di Tito” sună ca o caldă și sinceră chemare.
Doina Papp„Eu nu cred în mesajele a priori ale unui spectacol de teatru, iar prima condiție ca mesajul să aibă impact este ca spectacolul să fie desăvârșit din punct de vedere artistic” – Tompa Gábor.
Doina PappCei trei curatori ai Festivalului Național de Teatru ne-au îndemnat să urmărim Dramaturgiile posibilului ca fiind sloganul festivalului actual și, până la urmă, cheia selecției.
Doina PappSpectacolul Părinți e un fel de teatru sărac la nivelul montării, dar bogat în idei și sentimente.
Doina PappSecțiunea off găzduită de Teatrul Național de Operă și Operetă Nae Leonard a îmbogățit cu creații ale tinerilor oferta pentru publicul gălățean care a umplut sălile pe parcursul acestui eveniment de succes
Doina PappAmazoanele de secol XXI folosesc cravașa nu pentru a-și mângâia elegant bidiviul, ci pentru a biciui tot ce stă în calea afirmării unui ideal de artist angajat, militant, în unele cazuri.
Doina PappCum premierele sunt în faza lui Făt-Frumos care-și aruncă promițător buzduganul, ne putem folosi de timpul rămas pentru a ne pune câteva întrebări neliniștitoare privind viitorul noii stagiuni.
Doina PappRadu Crăciun ne furnizează suficiente argumente ca să descoperim în Crin Teodorescu persoana vulnerabilă și vulnerabilizată, între altele, de homofobia din societatea comunistă.
Doina PappNostalgia se insinuează în cele din urmă în spectacol nu doar în raport cu trecutul, ci și cu propriile incertitudini, chiar deziluzii ale celor de azi față de un ideal trădat al artelor.
Doina PappFestivalul Shakespeare a încercat să cuprindă necuprinsul fenomenului teatral de ieri și de azi, pentru care marele Will rămâne un reper.
Doina PappDoina Papp în dialog cu Attila Balázs , directorul Teatrului Csiky Gergely
Doina PappHedwig and the Angry Inch la Teatrul Stela Popescu este un spectacol care comunică emoționant și nuanțat pe o temă sensibilă, cea a identității și iubirii de sine.
Doina PappÎn montarea matematic croită de Ostermeier la TNB în colaborare cu scenograful Jan Pappenbaum, spectacolul Hedda Gabler e fără fisură.
Doina PappÎn montarea matematic croită de Ostermeier la TNB în colaborare cu scenograful Jan Pappenbaum, spectacolul Hedda Gabler e fără fisură.
Doina PappCele mai preocupante teme privind abuzurile dintr-un peisaj dospind de încălcări ale intimității și libertății omului se află în zona sexualității.
Doina PappCe aduce nou regia în acest spectacol e, într‑un fel, nu doar invitația la luciditate, ci și căutarea altor eventuale cauze pentru care omenirea perseverează în automistificare.
Doina PappActrițele bune și foarte bune sunt la fel de multe ca bărbații care se bat pe Hamlet și își cer drepturile pe scenă la fel ca în viață, uneori în piese rescrise special.
Doina PappOedip, în regia lui Andrei Șerban, glisează spre un accent în plus în favoarea feminismului, adăugând noi idei de interpretare a mitului, în consens cu teme contemporane.
Doina PappOmenirea e azi în impas, nu e o noutate, mai ales în privința sentimentelor umane pierdute sub presiunea sărăciei și a lăcomiei. Așa încât temele lui Brecht se simt la ele acasă.
Doina Papp
Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]
Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social
Abonamente interne cu
expediere prin poștă
45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an
Abonamente interne cu
ridicare de la redacție
36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an