Potrivit ideii că opțiunea repertorială e primul criteriu în definirea programului ideologic și estetic al unui regizor, adăugăm alte două titluri apărute recent pe afișul teatral al Capitalei.*
Doina PappOrice regizor serios are sau ar trebui să aibă un program repertorial ghidat de o estetică proprie, de căutări personale și natură a talentului.
Doina PappCe aplaudăm de fapt la acest spectacol despre destinul de ratat al unui bărbat la mijlocul vieții dimpreună cu o societate care-i favorizează ratarea, dacă nu cumva o și provoacă?
Doina PappPentru cine nu știe, un spectacol presupune montări și demontări de decor, adaptări ale mișcării, ca să nu mai vorbim de sărmanii actori puși în situația de perpetuum mobile.
Doina PappProgramând serialul Noaptea, Canalul TVR Cultural își face o datorie de onoare față de nevoia de spiritualitate a unei societăți și a unui popor derutat la acest zbuciumat început de secol.
Doina PappO montare simplă, bazată, paradoxal, pe sinceritatea cu care actorii își asumă postura personajelor, mimând sentimente și trăiri pe care nu le-au avut niciodată.
Doina PappDin păcate, sunt mult mai puține opere, inclusiv teatrale, care să dezvolte tema maternității prin comparație cu acelea care fac din prostituate personaje memorabile.
Doina PappÎn condițiile urgenței și crizelor istoriei contemporane, evident că teatrul devine reflexul lucid al dinamicii socio‑umane și se simte chemat să pună umărul la mișcarea în direcția bună a omenirii.
Doina PappProiectat ca moment de cotitură, FNT 2022 ni s-a arătat frământat de indecizii.
Doina PappSerile au fost dedicate spectacolelor Teatrului Național din Cluj, permițând asistenței să constate în ce direcție merg preocupările acestuia și care sunt forțele artistice care servesc acest program.
Doina PappSpectacolul de la Teatrul Dramaturgilor Români își păstrează acel acut sentiment al unei crude realități pe care o descrie cu lux de amănunte fostul torționar, realitatea dură a temnițelor comuniste.
Doina PappDacă Exil lasă, în cele din urmă, în sufletele noastre o dâră adâncă de emoții e pentru că regizoarea a adunat în jurul ei o echipă admirabilă de actori.
Doina PappBurghezul gentilom, în regia lui Alexandru Dabija, la Teatrul Nottara, a avut premiera chiar în seara de 16 decembrie 1989, când la Timișoara cădeau primele victime ale revoluției.
Doina PappTartuffe a devenit pentru teatrul românesc arma de luptă împotriva unei pecingini ce s-a întins fără opreliști în societate după revoluția din 1989: impostura.
Doina PappProgamul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, mai mult ca alte ori, a cuprins în acest an numeroase spectacole ale teatrelor din țară, de stat și independente.
Doina PappOricât ar vrea să scape de urâtul vieții, teatrul nu poate întoarce de la realitate fața și nici acoperi oglinda cu care l-a înzestrat Shakespeare.
Doina PappCeea ce face din BukFeszt, la prima sa ediție, un eveniment este fără îndoială debutul în forță cu producția de elită Tragedia omului a Teatrului maghiar din Timișoara, în regia lui Silviu Purcărete.
Doina PappEpoca interbelică, de mare efervescență culturală, livrează evenimentele cele mai importante în materie de teatru românesc la Chișinău.
Doina PappVedetă a spectacolului e, fără îndoială, creația scenografică, mai ales că tot mai rar uriașa scenă a Naționalului bucureștean cu scenotehnica ei sofisticată e folosită la nivelul posibilităților
Doina PappCine mai vorbește azi despre mituri? Avem mitologia contemporană, nu? Eroii vremurilor noastre, cum ar spune poetul. Eroi și antieroi.
Doina PappMultă poezie în costumele artistei cu dantelele și mătăsurile folosite din abundență și o prețiozitate aristocratică, un dor de frumusețe pură!
Doina Papp
Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro
Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social
Abonamente interne cu
expediere prin poștă
45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an
Abonamente interne cu
ridicare de la redacție
36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an